Tesla Model S vraj jasne porazila Porsche Taycan na Nürburgringu

23

Tesla aktuálne testuje na legendárnom okruhu Nürburgring Model S s novou 3-motorovou pohonnou jednotkou „Plaid“. Pôjde pritom o najvýkonnejšiu verziu modelu, ktorej sa dočkáme budúci rok. A podľa čerstvej informácie z Nemecka prekonala táto Tesla nedávny rekord nového elektromobilu Porsche Taycan. A to s poriadnym náskokom.

Automobilka Porsche len nedávno predstavila svoj prvý elektrický model Taycan. Ide pritom o veľmi výkonný a rýchly sedan, ktorý patrí do rovnakej triedy ako Tesla Model S. Nemecká automobilka sa pritom hrdila, že jej vozidlo vytvorilo rekord Nürburgringu v rámci 4-dverových elektromobilov.

A pár dní na to zverejnil Elon Musk tweet, že Tesla Model S sa chystá na Nürburgring. Zdalo sa, že to môže znamenať len jedno. A to, že Tesla bude chcieť poraziť rekordný čas Taycanu. Napokon sa však ukázalo, že „návšteva“ legendárneho okruhu má hlbšie súvislosti.

Hlbšie súvislosti

Tesla na Nürburgringu totiž testuje novú pohonnú jednotku Plaid s 3 elektromotormi, ktorá bude určená pre najvýkonnejšie verzie modelov S a X, pričom sa objaví aj v extrémne rýchlom modeli Roadster 2. Podľa Elona Muska by pritom mala byť dostupná už budúci rok.

Údajne o 19 s rýchlejší čas

No a aktuálne Electrek informuje, že „pozorovateľ“ nemeckého portálu Auto Motor und Sport, ktorý sa pohybuje v okolí trate, zaznamenal v rámci testovacích jázd Tesly Model S čas 7:23 min na jedno kolo. Ten bol pritom meraný „ručne“ (možno pomocou stopiek v smartfóne…), napriek tomu by to mohlo znamenať, že Tesla Model S s novým pohonom, ale aj novým prototypom podvozka, je podstatne rýchlejšia ako Porsche Taycan.

Veď rekordný čas nemeckého „pred-sériového“ elektromobilu má hodnotu 7:42 min. To by pritom znamenalo približne 19-sekundový rozdiel, a to je dosť. Treba však mať na pamäti, že ide o neoficiálnu informáciu. Sme tak zvedaví, či nám Tesla alebo Elon Musk prezradia výsledky vlastných meraní.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Na rekord to nateraz asi stačiť nebude

Avšak aj keby jedna z testovacích Tesiel s novým motorom dosiahla lepší čas ako Porsche Taycan, nešlo by zrejme o oficiálny rekord medzi 4-dverovými elektromobilmi, keďže by ho dosiahol testovací prototyp. Na druhej strane, ani v prípade Porsche nešlo o sériové vozidlo. Každopádne, ak by sa tento čas potvrdil, bol by zrejme smerodajnou ukážkou toho, čo môže dosiahnuť finálny model.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla sa môže tešiť. Porsche Taycan prichádza s relatívne „šialenými“ cenami
Rekordná Tesla Model S najazdila 900 000 km. Čo ďalšie modely?
Elektromobil od Volkswagenu prekonal rekord Formuly 1

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

23 komentárov

  1. Porsche je pretekárska legenda , od svojho vzniku . Vyhrala všetko čo sa vyhrať dalo. Vie to každý fanúšik motorsportu. Všetky jej autá sú legendy bez výnimky a nastavovali etalóny od svojho vzniku pre svoju kategóriu. Preto a len preto si ich kupovali a kupujú chlapi po celom svete. Každý poriadny chlap, samozrejme nie chudák, chcel mať vo svojej garáži auto na ktorom vyhral Le Mans, alebo Panamerica Carrera. A mŕtve legendy ako Stefan Bellof, ktorý na 956 utvoril doteraz neprekonaný rekord na Nurburgringu z roku 1983 šialenou rýchlosťou 194,287 km za hodinu !
    Dá sa povedať, že Porsche vie o pretekaní najviac. Pre Porsche je závodenie spôsob prežitia. Porsche si zákazníci kupujú len kvôli jeho jazdnym vlastnostiam, pre nič iné. Veria, že majú to najlepšie čo môžu za peniaze kúpiť.
    Preto neverím, že nejaká Tesla, ktorá v živote nevyhrala ani okresné majstrovstvá v závode do vrchu, postaví auto, ktoré zahanbí Porsche o 19 sekúnd. Práve to Porsche, ktoré kraľuje nepretrzite na Nurburgringu už +50 rokov. Práve to Porsche,ktoré nikto neporazil. A zrazu príde nejaká Tesla, ktorá nedokázala ani len dôjsť okruh celý !! A zrazu bomba na druhý pokus super výsledok a superdominancia -19 sekúnd. VRAJ. ALE IBA VRAJ.
    Takýto špinavý marketing, ešte v celej histórii Nurburgringu nikto nespravil. Človeku sa z neho doslova dviha žalúdok. Čas, ktorý sa namerá buď je alebo nie je. ŽIADNE VRAJ NEEXISTUJE.
    Takúto nízkosť si nepamätám za celý čas, čo sledujem motoršport.

    • ej ale sa mykáš,brániš novým veciam,čo aj ty máš Porche? Raz to predsa prísť môže nie? Ved Porche neni večné.Nikdy som ho nemal a ani po nom netúžim ale vozil som sa v Tesle S-ku(to malo 740k) a bola to paráda.

      • Nebuďte komický. Ničomu nebránim. Na smiech je to, že niekto verí, že zlezie zo stromu, postaví sa, vytiahne husle s prdele a bude hrať ako Mozart. Táto predstava je skutočne smiešna a povedal by som TRAGICKÁ. SVOJOU GADŽOVINOU ! Áno toto malomeštiactvo, šosáctvo, grogianstvo, táto gadžovina až primitivizmus, je strašná. Mozart sa nezrodil pod stromom v Južnej Afrike, nepreplával na gumovom člne more a bez poznanía nôt nezačal vrzúkať na bongo a ukulele. Mozart sa zrodil, vďaka otcovi, ktorý rozpoznal vďaka svojmu hudobnému vzdelaniu a dynastickému systému genialitu a až neľudskej systematickej výchove , drilu, vedeckemu učeniu od malého mala doviedol na absolútny vrchol hudby. Na jej Everesť.
        A keby ste poznali dejiny aspoň trošilinkul vedeli by ste takú základnú vec. Že už pradedko Porsche skonštruoval vo Viedni Elektromobil !!!!!!!!!!!! PRED 100 ROKMI ! Preto je lepšie byt vzdelaný alebo mať aspon tri triedy elementárnej a nerehotať sa ako baran sám na svojej gadžovine.

          • Ďakujem Vám za upozornenie, to som nevedel . :))) O to viac vzrastá úloha a dôlezitosť nazhromaždených znalostí v danej spoločnosti. Tým ste len potvrdili mnou vyslovený názor. Len idiot môže veriť , že dnes z tekvice vyskočí firma bez histórie, bez tradicie, bez znalostí a porazí absolútnu svetovú spičku v jej hlavnom predmete podnikania. Toľko k umeniu analýzy.

    • Porsche je legenda, ano. Ale proč by nemohla Tesla také zajet nějaký čas na Nurburgringu? Prostě ukázala, že elektropohon umí (v sériových vozech především díky úspornosti a tím i dobrého dojezdu v porovnání s konkurencí).

      Ohledně špinavého marketingu jsi podle mě vedle, Tesla ještě nic neohlásila, čas je neoficiální od redaktora AMS.

      • Ale může, to víte že může a taky nějaký čas zajela na podruhé. Protože na poprvé ani nedojela !! :)))))
        A zrazu na druhý pokus už to bol rekord. No dobre. Nemusíme rozoberať elektropohon. Mám z toho skúšku na univerzite. Viem aké má základné atribúty a že v porovnaní so spaľovacím motorom musí dominovať. Pretože jeho základna vlastnost je ,že má maximálny točivý moment pri nulových otáčkach. Toto vám povie každý pohonár. A takisto každý stredoškolák vie, že plynový motor má naopak, maximálny točivý moment pri maximálnych otáčkach. Toto suché konštatovanie je jasné a nedá sa okecať. Samozrejme však je ,že niečo iné je „predvadzať“ točivý moment elektromotora, poťažmo elektroauta v zrychlení v priamke a niečo úplne iné je jazdiť na okruhu. Prečo je najlepšie auto F1 na svete na okruhu ?? Z výkonom to nemá vôbec ale vôbec nič. Je to preto, že F1 je vyladený superšpeciál na boj s časom. Prototyp. Aerodynamika, predovšetkým. Tam je podriadené bezozvyšku všetko rychlosti. Nie absolútnej ale priemernej. Preto keď postavíte okruhový špeciál oproti F1. Tak špeciál nemá šancu. Uz sa to dokazovalo X krát. A špinavý marketing ?? To je presne to čo robí Tesla. Vraj, udajne, ,, oni že s tým nemajú nič spoločné?? To je presne čo Elon Musk robí celú dobu. Ako povedal, šéf VW, keď Tesla zbankrotuje, VW ho nekúpi, pretože im nemá absolútne nič ponúknuť. Všetko čo má Tesla, má VW lepšie. Lepšie vyrobné kapacity, lepšie R&D, lepší servis, lepšiu sieť……..
        Pravda je taká, že Tesla nič nepriniesla do automotive. Nevie ani to, čo vedel VW pred 50 rokmi. Vyrobiť veĺké množstvo áut za lacný peniaz. Pretože elektroauto je jednoduchsie a teda musí byť lacnejšie. A prečo sú elektroautá drahé lebo zarábajú na móde. To je presne marketing. Za blbosť sa holt platí.

        • Tesla nic nepriniesla? Tesla nema nic lepsie? Tak preco vw nevie zohnat vyrobcu baterii pre svoje elektroauta? Preco je vw stale pozadu s vyrobou elektroaut? Samozrejme ze vw by nekupil teslu, predsa nemozu povedat ze ano a pripustit ze tesla je niekolko rokov popredu oproti konkurenci? Kolko znaciek aut dnes dokaze technologicky posuvat uz predane auta na novu technologicku uroven? Kolko aut sa dnes dokaze nabijat vacsou rychlostou ako tesla? Ktora znacka ma lepsie baterie, lepsi dojazd, lepsiu infrastrukturu, lepsie technologie ako Tesla? A to sa stale bavime o startupe a porovnavame ho s automobilkami ktore su na trhu uz desiatky rokov.

          • Odpoveď je skoro že každá stará automobilka. Nechápem akú má Tesla infraštruktúru ??? Lebo este aj Kia, čo je automobilka so smiešnou históriou má 1000 x lepší servis a infrastruktúru ako Tesla. Takže tak. A hovoriť o dojazde a baterkách je tak smiešne, že to ani nestojí za zmienku. Tesla žiadnu technologiu nevymyslel. Elektromobil Tesla je skladačka štandartnych zariadenì. Nič viac a nič menej. Chápem, že ste nadšenec a obdivovateľ ale to je také detské

    • Presne tak ako pisete zaspali na vavrinoch vsetci. A cely svet si mysli, ze automaticky ked automobilka vie robit super spalovacie motory, ktore pilovali nejakych 100rokov tak budu vediet zrobit spickove elektro auta. Postavit rychle auto so spalovacim motorom je jedna vec a postavit elektromobil druha. Okrem ladenia podvozku mozu zahodit VSETKY svoje znalosti ohladom ladenia spalovacich motorov, prevodoviek, diferencialov, ladenie zvuku aut, atd. Tesla je elektro pohonnym ustrojenstvom spicka na svete ci sa Vam to paci alebo nie. Len si zoberte tie dva elektromotory na zadnej naprave na tejto verzii Tesly Model S Plaid. Vedia s tym zrobit elektronicky diferencial a behom milisekund menit jazdne vlastnosti.
      A spinava reklama? Aka? Oficialne tesla nic nezverejnila. Povedala len ze ZVEREJNIA oficialne merany cas a video ked budu mat. Toto je informacia z Auto Motor Und Sport casopisu.

      • Nebuďte smiešny. Elektromobil je podľa oficiálnych meradiel , nič zákulisné, veĺmi primitivne auto. Mimochodom to bude mať gigantické dopady, pretože obrovské množstvá ľudí sa stanú nezamestnaný, už teraz je odhad +30 % !!! Áno, keď „zvíťazia“ elektromobili, tak 1/3 zamestnancov sa stane zbytočnými . To je dôsledok. Ved napríklad načo chladenie ?? Takto by sme mohli ísť ďalej. Preto by som si až neprial elektromobilitu. Zo SOCIÁLNEHO hľadiska. Ale vráťme sa k Tesle. Tesla nie je žiadna špička. Tesla je nekvalitná haraburda, v akomkoĺvek smere. Bohužiaľ. Rovnako bohužiaĺ musím konsťatovať, OBROVSKÚ NAIVITU širokej verejnosti, ktorá si nevie uvedomiť, že za +70 ročnej histórie motoršportu Porsche, nadobudlo za miliardy a miliardy Euro, gigantické skúsenosti zboja proti času a tie sa musia odzrkadliť v kvalite.
        Táto jednoduchá premisa platí. A platí ďalšia. Kto dokáze robit špičku so zložitým vyrobkom, určite ju dosiahne aj s primitívnym výrobkom tohomistého druhu. Pretože každé auto má v zásade tie isté prostriedky v boji s časom.

        • Ano 7 rokov od vzniku bude vyrabat milion aut rocne. Vw nedokaze ani len zacat vyrabat elektomobili ale tesla musi vyrabat 7 milionov rocne. Kto je najvacsi klamar v automobilovom priemysle? Cuduj sa svete VW

  2. Špinavý marketing je, keď automobilky podvádzajú s exhalátmi. Za tie pokuty a finančné straty z dôvodu straty dobrej povesti, ktoré dostali a utrpeli, mohli vyvinúť úžasné elektromobily a celý svet by im tlieskal.
    Tesla rozhýbala svet elektromobility a má veľký náskok v technológiách, to uznávajú aj odborníci a tradičné automobilky.
    …teslamagazin.sk/tesla-softver-konkurenci…
    …fontech.startitup.sk/spravy/volkswagen-ma-vo-svojich-bateriach-takmer-4-krat-viac-kontroverzneho-materialu-ako-tesla-model…
    …echo24.cz/a/SY49A/sef-bmw-odstoupi-firme-klesaji-vysledky-a-zaostava-v-elektromo…

    • To nebol spinavý marketing ale podvod. Pretoźe aj normy, ktoré požadujú sú nezmysel a podvod. Ako sa hovorí na hlúpu otázku je len hlúpa odpoveď ! A keď niekto vymyslí nezmyselné zbojnícke normy, ktoré sa nedajú dodržať a všetci to vedia, tak je riešením iba to, že aj vyrobca podvádza.
      Elektromobilita je bez dotácií neriesiteľná. Bez štátnych megamiliardovychdotácií. Tesla podniká zo záporným vysledkom od svojho vzniku doteraz.

  3. Ja mam auta velmi rad. Hlavne tie co hucia a smrdia benzinom. Elektroauta su technologicky vyssie no niesu to auta pre mna. A suhlasim ze bez dotacii je to trapas. Vyhody ako vyhradene pruhy a podobne veci skoncia hned ako si hipsterkovia pokupia ekohracicky. Nevidel som tu nikde clanok o tom ze prvy pokus tesla nedala. Walter Rohl sa o elektromobilte tiez vyjadril nechvalne, no potom musel zmenit mienku- pravdepodobne kvoli zamestnavatelovi. Nad spalovakmi sa zmraka co je skoda. Najprv downsizing a k tomu elektricky, s autopilotom. Dufam ze to bude trvat aspon 50 rokov nech mi nieje luto ze nesoferujem

Pridajte komentár