Tesla Model S v prvom priamom súboji s novinkou Porsche Taycan

10

Nemecká televízna stanica VOX v rámci svojej motoristickej relácie porovnala Teslu Model S P100D a Porsche Taycan Turbo S. V rámci zverejnenej krátkej časti máme možnosť vidieť drag race a test manévrovateľnosti.

Tak sme sa konečne dočkali prvého priameho porovnania elektromobilov vyššej strednej triedy – Tesla Model S a Porsche Taycan. Aj keď iba v rámci iba krátkeho zostrihu. Máme pritom možnosť vidieť súboj zdanlivo najvýkonnejších verzií týchto modelov.

Označenie elektromobilu Tesly, ako aj komentár kanála Car Benchmarks, ktorý spomínanú časť videa zverejnil, však potvrdzuje, že ide o staršiu verziu najvýkonnejšieho Modelu S z roku 2016, ktorá niesla označenie P100D. V roku 2019 pritom nedošlo len k premenovaniu tohto variantu (Model S Performance), ale aj vylepšeniu („Raven“) pohonnej jednotky (vyššia účinnosť) a podvozka, a to v rámci všetkých variantov modelu.

Porovnanie základných parametrov

Tesla Model S P100D (Ludicrous Mode) / Porsche Taycan Turbo S

  • Výkon: 568 kW / 460 (v „Boost“ režime 560) kW
  • Krútiaci moment: 981 Nm / 1 050 Nm
  • Hmotnosť: 2 241 kg / 2 295 kg
  • Zrýchlenie (0 – 100 km): 2,6 s / 2,8 s
  • Max. rýchlosť: 250 km/h (v r. 2016), aktuálny model 261 km/h (zrejme aj aktualizované staršie modely) / 260 km/h
  • Kapacita batérie: 100 kWh / 93,4 kWh
  • Dojazd: 613 km (NEDC) – cca 540 km (WLTP) / 412 km (WLTP)
  • Cena: 102 700 € (nová verzia na nemeckom trhu) / 185 456 € (nemecký trh)

Drag race

Z krátkej časti videa, ktorá zachytáva porovnávací šprint z miesta (tzv. drag race) vyplýva, že ohľadom prvotného zrýchlenia je na tom za daných podmienok lepšie Model S. Potom však začne dominovať Taycan, zrejme aj preto, že je vybavený 2-stupňovou prevodovkou.

Ovládateľnosť

Na videu máme tiež možnosť vidieť porovnanie elektromobilov Tesla Model S a Porsche Taycan v rámci testu, ktorý pripomína tzv. „losí test„. Zdá sa pritom, že v tomto konkrétnom prípade má ukázať, ako sú na tom obe vozidlá po stránke ovládateľnosti. Za daných podmienok dominuje tomuto testu model Taycan, ktorý zvládne vyhradenú trasu pri rýchlosti 97 km/h, zatiaľ čo Model S si pri rýchlosti 90 km/h nedokáže udržať určenú stopu.

To, že bude na tom Porsche Taycan po stránke ovládateľnosti lepšie, sa dalo predpokladať. Drag race však vyvoláva otázky. Tesla by mala byť z 0 na 100 km/h o niečo rýchlejšia, takže v tejto súvislosti je podstatná aj dĺžka trate. Dôležité sú pritom určite aj pneumatiky (aj v rámci losieho testu), resp. ich schopnosti za mokrých podmienok. Obe vozidla pritom mali byť vybavené továrenskými pneumatikami.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Každopádne budeme zvedaví na celé video, ako aj ďalšie porovnania, napr. za „suchých“ podmienok a pri použití najnovšieho najvýkonnejšieho variantu Tesly Model S. Taktiež sme zvedaví, ako na tom bude pripravovaný, ešte výkonnejší Model S „Plaid“ s 3 elektromotormi. Týmto však rozhodne nechceme spochybňovať schopnosti modelu Taycan, ktorý sa javí ako skutočne výborné športové auto hodné značky Porsche.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear otestoval Porsche Taycan. Je lepšie ako Tesla Model S?
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Tesla Model S vraj jasne porazila Porsche Taycan na Nürburgringu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Nechápu proč v redakci této TV nesrovnávají aktuálně vyráběné modely. Tímto je test dost nerelevantní. Dokonce bych se nedivil kdyby měla Tesla už částečně ojetá kola a tím pádem hůře fungovala při vyhýbacím testu na mokru. Tím nechci shazovat Taycan, ten se zdá být výborný, ale rozhodně je tento “test” divný.

  2. Porovnavat sportovy voz so sedanom, nemyselne. Navyse Taycan bude vo vyrobe v 2020, tak ako P100D+ Plaid podla …twitter.com/elonmusk/status/1184443978462064641?s=20 , tak by som skor pochopil taketo porovnanie.

  3. Súhlasím s TOM256, a ešte by som chcel dodať, že Taycan je športové auto, mne to pripadá ako (nádherná) panamera … Síce aj model s, ale to skôr aj také luxusné rodinné…

    Každopádne budeme čakať na celé video s novou verziou modelu s…

  4. Netreba čakať na celé video, lebo je nemecké, tak ako aj porsche.. A úprimne, Taycan je teda hanba z 8 ročným oneskorením. Nechcem povedať, že je to úplný shit, je krásne a zrejme aj super jazdí, no cena je 2x vyššia, dojazd menší, šprint pomalší..Takže toto experti robili 8 rokov? Ja som čakal naozaj viac. A autorovi: nechápem, čo má meranie zrýchlenia na 100km/h spoločné s dĺžkou trasy. Vysvetlite?

    • Bolo to myslené v súvislosti s „drag race“. Tesla síce môže byť rýchlejšia z 0 na 100 km/h, potom však môže začať strácať, preto je dôležitá dĺžka trate. Tá môže byť pritom „napasovaná“ tak, aby vyhovovala jednému z vozidiel.

    • V nemeckych testoch budu vyhravat vzdy len nemecke auta na to ste si uz mohly zvyknut …. ja ich preto uz racej ani nepozeram lebo je to oblbovanie neznalych ludi….

Pridajte komentár