Elon Musk spochybnil veľké zásluhy šéfa Lucid Motors pri vývoji Tesly Model S

2

Nie je tomu dávno, čo šéf amerického e-mobility startupu Lucid Motors v rámci interview hovoril o svojich zásluhách pri vývoji Tesly Model S. Z jeho slov sa pritom mohlo zdať, že bol jej spasiteľom. Elon Musk to však spochybnil.

9. septembra predstavila spoločnosť Lucid Motors pôsobivý elektrický sedan Lucid Air. Ten sa pýši dojazdom až 832 km (EPA), výkonom až 1 080 konských síl, vynikajúcou efektivitou, „najrýchlejším nabíjaním na svete“ či „najlepšou aerodynamikou medzi luxusnými autami“.

Zaujalo pritom aj to, že zakladateľ, šéf a technický riaditeľ Lucid Motors, Peter Rawlinson, predtým pôsobil v Tesle ako jeden z viceprezidentov a bol šéfkonštruktérom Tesly Model S.

Rawlinson v nedávnom rozhovore pre Bloomberg hovoril aj o svojom pôsobení v spoločnosti Tesla a práci na Modeli S. Uviedol pritom, že v roku 2009 mu telefonoval manažér modelov Tesla Dave Morris s tým, že sú ohľadom prototypu Modelu S vo veľkých problémoch.

Terajší šéf Lucid Motors dodal, že pár dní po následnom príchode do Tesly mal stretnutie s Elonom Muskom, v rámci ktorého dostal otázku, „ako moc je to zlé?“. „Pozri sa, budeš to musieť zrušiť,“ odpovedal Rawlinson.

Podľa vlastných slov Rawlinson napokon „kompletne prerobil“ prvý prototyp Tesly Model S. Britský inžinier a podnikateľ sa tiež pochválil, že jeho meno je uvedené pri viac ako 70 patentoch súvisiacich s úspešným elektrickým sedanom.

Z týchto slov sa teda môže zdať, že Peter Rawlinson bol akýmsi spasiteľom Tesly pri vývoji Modelu S, z ktorého sa napokon stal dovtedy nevídane úspešný elektromobil.

Čo na to Elon Musk?

Z následného vyjadrenia Elona Muska však vyplýva, že šéf Tesly sa moc nestotožňuje s tým, že Rawlinson má také veľké zásluhy v rámci Modelu S, ako by sa mohlo na základe spomínaného interview zdať. Uviedol totiž nasledovné:

„Rawlinson nenavrhol Model S. Prototyp bol hotový predtým, ako sa k nám pripojil a nechal nás v štichu, keď sa veci zhoršili, čo nebolo v pohode. Určitým spôsobom síce prispel ku konštrukcii karosérie/podvozku, nie však k pohonnej jednotke, batérii, elektronike alebo softvéru.“

Nech už je to tak či onak, najdôležitejšie bude, aký bude prínos Rawlinsonovej spoločnosti Lucid Motors pre oblasť elektromobility či energetických inovácií. Ich prvý elektrický model Lucid Air nás má začať presviedčať o svojich kvalitách od jari budúceho roka, kedy budú spustené dodávky. Americký startup tiež oznámil, že okrem druhého modelu Lucid Gravity chystá aj batériové úložiska.

Za upozornenie na vyjadrenie Elona Muska ďakujeme nášmu čitateľovi s nickom „Kuk“.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Maurizio Pesce/Flickr (CC BY 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lucid, ktorý má byť pod drobnohľadom Tesly, poodhalil elektro-SUV Gravity
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď
Šéfkonštruktér Tesly Model S predstavil vlastný super-elektromobil Lucid Air

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. „Ich prvý elektrický model Lucid Air nás má začať presviedčať o svojich kvalitách od jari budúceho roka, kedy budú spustené dodávky.“

    Lepšie ako „budú spustené dodávky“ by bolo napísať, že „sa plánujú spustiť dodávky“ – čo Vy na to, pán Bakša?
    Tie termíny dodávok sú problematické, viď ID3 a iné elektromobily…

Pridajte komentár