Luxusný elektrický hyper-sedan Lucid Air, ktorý sa začne vyrábať v „nasledujúcich mesiacoch“, zažil svoju svetovú premiéru. Pochválil sa pritom „najvyšším dojazdom, najrýchlejším nabíjaním a najlepšou aerodynamikou na svete“, extrémnou účinnosťou či výkonom a zrýchlením hyper-športiaku. Ponúkaný bude v 4 verziách.
Bývalý viceprezident spoločnosti Tesla a šéfkonštruktér Tesly Model S, Peter Rawlinson, ktorý je zakladateľom, generálnym riaditeľom a technickým šéfom americkej „elektromobilky“ Lucid Motors, predstavil ďalší elektromobil, ktorý udivuje.
Aktuálne minimálne svojimi „papierovými“ špecifikáciami. Zdá sa pritom, že by to mohlo byť „haló“ vozidlo, ktoré urobí elektromobilite veľmi dobrú reklamu.
Ako sme už uviedli, novinka sa chváli, že ponúka výnimočnú efektivitu. A to aj vďaka miniaturizovanej pohonnej jednotke a batériovému systému z vlastného vývoja, ktoré ponúkajú vyšší výkon a lepšie vlastnosti. Lucid Motors zdôrazňuje, že nepoužíva „hotové riešenia“, ako je tomu v prípade tradičných automobiliek.
Americký startup v súvislosti s batériou uvádza, že tá je výsledkom 10 ročných skúseností, a to aj z vývoja batérií pre šampionát Formula E. Batériové články Lucid Motors odoberá od dodávateľa, všetko ostatné by však malo byť „in-house“.
Elektromobil Lucid Air, ktorý sa má zaradiť do luxusnej triedy k modelom ako Mercedes-Benz triedy S, je postavený na 900-voltovej architektúre, ktorá mu umožňuje ultra-rýchle nabíjanie. Veď za 1 min nabíjania má získať dojazd 32 km. Za 20 min si polepší o 480 km v rámci „reálnych podmienok“.
Extrémnu efektivitu tohto veľkého luxusného vozidla dokumentuje „svetovo najvyšší“ dojazd 832 km (EPA), na ktorý postačí batéria s kapacitou „len“ 113 kWh. Vypomáha pritom aj vynikajúca aerodynamika, vyjadrená koeficientom odporu vzduchu 0,21. Vďaka tomu má ísť o najaerodynamickejšie luxusné auto sveta.
Špecifikácie jednotlivých verzií
Model | Cena ($) | Odhadovaný dojazd v km (EPA) | Výkon (kone) | Zrýchlenie 0 – 60 mph/97 km/h (s) | Maximálna rýchlosť (km/h) | Rýchlosť nabíjania | Rýchlosť nabíjania v špičke | Trhová dostupnosť |
Air | pod 80 000 | zatiaľ neznámy | zatiaľ neznámy | zatiaľ neznáme | zatiaľ neznáma | 480 km za 20 min | 1 932 km/h | 2022 |
Air Touring | 95 000 | 654 | 620 | 3,2 | 250 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h | Q4/2021 |
Air Grand Touring | 139 000 | 832 | 800 | 3 | 270 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h | Q2/2021 |
Air Dream Edition | 169 000 | 749 | 1080 | 2,5 | 270 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h | Q2/2021 |
Technologická výbava
Lucid Air okrem iného ponúkne pokročilý asistenčný systém vodiča (ADAS), ktorý tvorí 32 kamerových, radarových a ultrasonických senzorov či LIDAR. Ten zabezpečí aj autonómne riadenie na úrovni 2 a 3. Lucid Motors spomína aj aktualizácie na diaľku (OTA) či obrovský digitálny 5K panel vodiča s uhlopriečkou 34″.
Rezervácie
Lucid Air si už dnes môžu rezervovať záujemcovia z USA, Kanady, ako aj vybraných krajín Európy a Stredného východu. A to za vratných 1 000 $, resp. 7 500 $ („Dream Edition“). Dodávky do Severnej Ameriky začnú na jar 2021. Podrobnosti o európskej dostupnosti, cenách či predajných a servisných centrách budú oznámené neskôr.
Zdroj: Lucid Motors
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lucid Air, ktorý má ponúknuť najväčší dojazd na svete, má SUV-súrodenca
Chystá Tesla „novú generáciu“ modelov S a X? | „Tajný projekt Palladium“
Elon Musk potvrdil „rekordný“ čas Modelu S Plaid či novú 7-miestnu verziu
6 komentárov
zatiaľ neznámy zatiaľ neznámy zatiaľ neznáme zatiaľ neznáma… asi tak…
To skutočne dokážeš prečítať iba prvý riadok z tabuľky?
Dostupnosť 2022 + 5 rokov 😀 aby som dokončil 😀
No tie prvé série budú strašné. Aj tesla stále zápasí s kvalitnou a aj keď som fanúšik musím povedať že prvé série za veľa nestáli. Osobne by som ojazdené prvé kusy ani zadarmo nechcel. Proste to chce skúsenosti navrhnúť dobré auto. Uvidíme aká bude realita ale za tú cenu to dieru do sveta neurobí.
Mal som Model S P85 4.2014 31 000 vyrobený kus a nemôžem jej nič vytknuť .Najazdil som 150 000 km.Bolo mi ju lúto predať.
A čo riešš teraz? Ja čakám na cenu Ypslonky. Keď bude veľmi vysoká tak sa spokojím s trojkou. Tú som si už vyskúšal. Do S ka neposkladám nohy. Mám 2 metre. 😀