Americká „elektromobilka“ Lucid Motors predstavila pred pár dňami svoj prvý model, elektrický sedan Air, ktorý ponúkne dojazd až 832 km, výkon až 1 080 koní či ultra-rýchle nabíjanie. A krátko na to poodhalila chystané elektrické SUV Lucid Gravity, ktoré by nemalo za svojím starším súrodencom zaostávať.
Lucid Air je zrejme prvým elektromobilom, ktorý mohol na prvý pohľad aspoň „papierovo“ spochybniť veľký technologický náskok spoločnosti Tesla v oblasti elektromobility. Netreba ale zatiaľ nič predbiehať. To podstatné ukáže až prax v prípade sériového modelu. Jedna vec sú pritom parametre a druhá ich „cena“.
Každopádne to zatiaľ vyzerá veľmi nádejne, pričom na dôveryhodnosti tohto projektu zrejme značne pridáva osoba Petra Rawlinsona. Ten je totiž bývalý viceprezident Tesly a šéfkonštruktér špičkového elektromobilu Model S.
Redaktor portálu Bloomberg sa ho preto nedávno v rámci interview spýtal, či sú s Elonom Muskom stále priatelia. Rawlinson však robil tajnosti a odpovedal, že si odpoveď šetrí pre knihu. Za veľkého smiechu ale dodal, že šéf Tesly venuje veľkú pozornosť tomu, čo v Lucid Motors robia.
Druhý model je už vo vývoji
No a Elon Musk by mohol zbystriť svoju pozornosť aj kvôli chystanému elektrickému SUV Lucid Gravity. Ten sme už mali možnosť vidieť v rámci špionážnych záberov z fotografovania, takže aktuálne zverejnené oficiálne fotografie nie sú žiadne počítačové rendre.
Toto vozidlo bude postavené na rovnakej platforme ako Lucid Air, čo nie je žiadnym prekvapením. Pôjde o veľké luxusné SUV, ktoré ponúkne 7 miest na sedenie a obrovský vnútorný priestor. A obrovský by mal byť aj jeho dojazd a výkon, keďže je dosť pravdepodobné, že s modelom Air bude zdieľať rovnakú či veľmi podobnú techniku. Lucid Air pritom ponúkne nasledujúce parametre:
Model | Cena ($) | Odhadovaný dojazd v km (EPA) | Výkon (kone) | Zrýchlenie 0 – 60 mph/97 km/h (s) | Maximálna rýchlosť (km/h) | Rýchlosť nabíjania | Rýchlosť nabíjania v špičke |
Air | pod 80 000 | zatiaľ neznámy | zatiaľ neznámy | zatiaľ neznáme | zatiaľ neznáma | 480 km za 20 min | 1 932 km/h |
Air Touring | 95 000 | 654 | 620 | 3,2 | 250 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h |
Air Grand Touring | 139 000 | 832 | 800 | 3 | 270 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h |
Air Dream Edition | 169 000 | 749 | 1080 | 2,5 | 270 | 480 km za 20 min | 1 932 km/h |
V prípade SUV Lucid Gravity sa však s najväčšou pravdepodobnosťou dočkáme o niečo nižšieho dojazdu či horších dynamických vlastností. A to kvôli predpokladanej horšej aerodynamike a vyššej hmotnosti. Napriek tomu sú očakávania v tejto oblasti veľké. Druhý model značky Lucid bude možné zarezervovať od budúceho roka, pričom na trh sa má dostať až v roku 2023.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lucid Air je lepší ako Tesla Model S, tvrdí „šéfkonštruktér“ oboch vozidiel
Šéf koncernu VW otestoval Teslu Model Y. Je to pre nich „referenčný elektromobil“
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď
3 komentáre
Nie je to nefér alebo dokonca trestné, využívať technologické znalosti, ktoré ten konštruktér získal za peniaze Tesly na vlastné obohatenie?
Možno ten model S nakonštruoval schválne horšie, aby ho mohol ako súkromník ľahšie prekonať. Dobrý právnik by mu mohol riadne sťažiť život.
Opacny pohlad je ze Tesla tazila z jeho schoponosti, asi ho tam neplatili za nic. Ked tam robil odovzdal Tesle nieco zo seba za co dostal zaplatene. Inaj by clovek potom nesmel nikdy zmneit zamestnavatela. Alebo by ten konstrukter po Tesle mal ist pestovat uhorky? Urctie mal v zmluve konkurencnu dolozku a ak ju neporusuje, tak mu pravnik nehrozi.