Prvý prototyp Tesly Model S bol katastrofa, hovorí jej šéfkonštruktér a terajší šéf Lucid Motors

6

Britský inžinier Peter Rawlinson stojí za dvoma pôsobivými elektrickými sedanmi, a to Tesla Model S a Lucid Air. Prvý menovaný dosiahol po počiatočných problémoch veľký úspech. Ten druhý, s avizovaným dojazdom 832 km (EPA) a výkonom cez 1 000 koní, sa ešte len chystá naplniť veľké očakávania.

Ako vieme, Tesla sa v priebehu svojej histórie potýkala s množstvom problémov. A v prípade prvého masovejšieho modelu spoločnosti, Tesly Model S, to podľa jej šéfkonštruktéra a bývalého viceprezidenta Tesly, Petra Rawlinsona, nebolo inak.

Rawlinson pôsobil ako inžinier v Jaguari, potom ako šéfinžinier v Lotuse. Neskôr zastával podobnú funkciu v spoločnosti Corus Automotive. Odtiaľ viedli jeho kroky do Tesly.

„Elon, budeš to musieť zrušiť“

V roku 2009 mu telefonoval manažér modelov Tesla Dave Morris s tým, že pracuje pre „toho“ Elona Muska a sú slušne povedané vo veľkých problémoch, povedal Rawlinson v nedávnom rozhovore pre Bloomberg. Išlo pritom o práce na prototype Tesly Model S.

Morris nakoniec presvedčil britského inžiniera, aby pracoval pre Teslu, pričom sa z neho stal šéfkonštruktér Modelu S a jeden z viceprezidentov kalifornskej spoločnosti. Rawlinson hovorí, že pár dní po príchode do Tesly mal stretnutie s Elonom Muskom, v rámci ktorého dostal otázku, „ako moc je to zlé?“. „Pozri sa, budeš to musieť zrušiť,“ odpovedal Rawlinson.

Podľa vlastných slov Rawlinson napokon „kompletne prerobil“ prvý prototyp Tesly Model S, ktorý prišiel v sériovej podobe na trh v roku 2012 a ktorý posunul spoločnosť Tesla na novú úroveň. Rawlinson sa tiež pochválil, že jeho meno je uvedené pri viac ako 70 patentoch súvisiacich s úspešným elektrickým sedanom.

Lucid Air má byť ešte lepší

A úspešný má byť aj nedávno predstavený luxusný supervýkonný elektrický sedan Lucid Air od amerického e-mobility startupu Lucid Motors, ktorému Rawlinson šéfuje, pričom je aj technický riaditeľom. Britský inžinier pritom v jednom z dávnejších rozhovorov uviedol, že ide o lepší elektromobil ako v prípade Modelu S, ktorý je na trhu už 8 rokov.

lucid air

Zdroj: Lucid Motors

Samozrejme, vyhlásenia tohto typu, ako aj zdanlivé privlastňovanie si zásluh za úspech Tesly Model S, môžu pôsobiť ako PR. Na druhej strane, je faktom, že Peter Rawlinson je šéfkonštruktérom Modelu S, ktorý je jedným z najlepších elektromobilov aj po mnohých rokoch, aj keď vďaka viacerým upgradom.

Lucid Air je pritom zdá sa ďalším dôkazom, že Rawlinson vie robiť vynikajúce elektromobily. Zatiaľ ale najmä „na papieri“. Nemá však potrvať až tak dlho a o svojich kvalitách sa bude snažiť presvedčiť sériové vozidlo. A to od jari budúceho roka, kedy príde k prvým zákazníkom.

DOPLNENÉ: Elon Musk vo svojej reakcii spochybnil veľké zásluhy Petra Rawlinsona v rámci vývoja Modelu S. Viac…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfkonštruktér Tesly Model S predstavil vlastný super-elektromobil Lucid Air
Chystá Tesla „novú generáciu“ modelov S a X? | „Tajný projekt Palladium“
Lucid, ktorý má byť pod drobnohľadom Tesly, poodhalil elektro-SUV Gravity

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. … uviedol, že ide o lepší elektromobil ako v prípade Modelu S, ktorý je na trhu už 8 rokov… to je akoze umenie, porovnavat sa s 8 rocnym modelom? ktory vlastne tiez navrhoval? tak to sa panko moc nevyvinul za tych 8 rokov… co sa o Tesle vonkoncom povedat neda 😉 ta uz hra prvu ligu medzitym, a uuuuuplne na spici 😉

    • Úplná pravda , lepšie by som to nenapísal ,trafil si klinec po hlavičke.Uz len aby ten jeho vlhký sen sa stal aj realitou ,lebo taký Byton bolo tiež skvelé auto a vieme ako dopadol tesne pred tým ako mal prísť na trh.Tak snáď Lucid air to dotiahne do úspešného konca ,želám mu to ,aby konečne po 8rokoch mala aj Tesla konkurenciu:)

  2. „Rawlinson didn’t design Model S. Prototype was done before he joined & he left us in the lurch just as things got tough, which was not cool. He did make some contributions to body/chassis engineering, but not to powertrain, battery, electronics or software.“

    Elon Musk
    @elonmusk

  3. „Rawlinson nenavrhol Model S. Prototyp bol hotový predtým, ako sa pripojil, a nechal nás v štichu, keď sa situácia zhoršila, čo nebolo super. Určitým spôsobom prispel k konštrukcii karosérie / podvozku, ale nie k pohonnému ústrojenstvu, batérii, elektronike alebo softvéru…. ved mu to z oci kuka, taky maly hajzlik… a tak aj dopadne

Pridajte komentár