Tesla zverejnila záručné podmienky pre Model 3. Týkajú sa aj degradácie batérie

5

Tesla začala v tomto týždni realizovať prvé dodávky Modelu 3 pre bežných zákazníkov. Zverejnenie záručných podmienok, nie je preto žiadnym prekvapením. Tie sú iné ako v prípade Modelu S a Modelu X.

Celkovú záruku na vozidlo zverejnila Tesla pri spustení produkcie Modelu 3. Tá je rovnaká ako u jej starších modelov. To znamená 4 roky alebo 80 000 km. Rozdiely sa týkajú pohonného ústrojenstva. Časová záruka, 8 rokov, je síce rovnaká, avšak nové je obmedzenie počtom najazdených kilometrov. V prípade verzie „Standard Range Battery“ je to 160 000 km, u „Long Range“ verzie 192 000 km. Model S ani Model X takéto obmedzenie nemajú.

TIP: Aká je reálna strata kapacity batérie Modelu S?

Garancia kapacity batérie

Novinkou je aj garancia, ktorá sa týka degradácie kapacity batérie. Tesla garantuje, že počas záručnej doby neklesne kapacita batérie Modelu 3 pod 70 %. Pre porovnanie, Nissan poskytuje na svoj pôvodný model Leaf  (30 kWh) garanciu 66 % kapacity za rovnakých záručných podmienok (8 rokov/160 000 km). V prípade Chevroletu Bolt, resp. dvojičky Opel Ampera-e, je to 60 % (8 rokov/160 000 km).

Dobré skúsenosti s Modelom S

Doterajšie skúsenosti s degradáciou kapacity batérií Modelu S však naznačujú, že si Tesla mohla zrejme dovoliť aj vyššiu percentuálnu garanciu. Veď prieskum v tejto oblasti naznačuje, že po 100 000 km klesne kapacita batérie o 5 %, pričom každých ďalších 50 000 km už len o 1 %. Navyše batéria Tesly Model 3 obsahuje novú generáciu batériových článkov 2170, ktoré by mali byť voči degradácií kapacity ešte odolnejšie.    

Tesla ale dodáva, že skutočná zostatková kapacita batérií po 8 rokoch by mohla byť na úrovni spomínaných starších modelov, a to viac ako 80 %.

Zdroj: electrek.co

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. tak to je … velmi slabe.

    hociake auto so spalovacim motorom ma zaruku 150 000 km / 5-6-7r a tolko aj vydrzi alebo vam daju novy motor.
    hyundai 5r / unlimited km.

    na to, ze sa ma jednat o elektromor, s jednou pohyblivou suciastkou, kde sa „nema co pokazit“, blablabla, je to velmi slabe.

    ano iste, aj pri prvych modeloch S odchadzali elektromotory vo velkom kvoli konstrukcnej vade a 3 ma este aj iny, horsi, typ motora ako S, s magnetmi.
    plus presne, v 3 ma byt iny typ baterii o ktorych nikto nevie, kolko vydrzia.

    treba ratat, ze bezna 3jka spravi rocne min 30 000km, co obmedzi zaruku na motor len na 5 rokov (a na cele auto na menej ako 3 roky). pri dvojnasobnom najazde bude zaruka polovicna.

    hlavne aby to uz zacali vyrabat, dodavat a predavat aj sem a vo velkom.

  2. Podla mna je to cele na prd ano pre firemne auto tak sa to mozno oplati ale co potom, ked bude potreba vymeny bateriek, kolko budi stat?
    Podla mna tolko, ze sa moze celkova vymena predrazit natolko, ze lacnejsie vyjde jazdit na klasicke paliva a ked poviem dnes pre eko zmyslajucich..tak pri jazde na LPG neznecistujem ovzdusie tazkymi latkami a jazdim urcite lacnejsie jak na nejakom elektromobile..

  3. Pingback: Je Tesla Model 3 lepšia ako Model S? V niektorých aspektoch vraj áno

  4. Pingback: Porovnávací test: Tesla Model 3 vs. Nissan Leaf 2018 vs. Opel Ampera-e

  5. Minimálne 5-rokov bude trvať,pokial sa nasýti bohatá klientela,ktorej cena od 30-tisíc bude vyhovovať.Tá nosná klientela musí počkať na cenu od 15 do 20 tisíc-aspon na Slovensku!

Pridajte komentár