Nemecká spoločnosť Nextmove uskutočnila veľký porovnávací test spotreby elektromobilov Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, Audi e-tron a Hyundai Kona Electric pri jazde na diaľnici v rýchlostiach 130 a 150 km/h.
Podmienky testu
Testovacie jazdy sa uskutočnili v slnečnom počasí pri teplote 8 °C. Trasa merala 85 km, pričom prvá jazda prebiehala na nemeckej diaľnici pri maximálnej rýchlosti 130 km/h (priemerne 115 km/h) a druhá (cesta späť) pri maximálnej rýchlosti 150 km/h (priemerne 130 km/h).
Pneumatiky jednotlivých vozidiel boli nahustené na výrobcom odporúčanú hodnotu pri maximálnom zaťažení. Všetci zúčastnení vodiči mali skúsenosti s riadením elektrických vozidiel, pričom sa snažili jazdiť efektívnym spôsobom.
Počas jazdy využívali vodiči tempomat, a to vždy keď dosiahli cestovnú rýchlosť 130, resp. 150 km/h. Vykurovanie či klimatizácia sa počas testu nepoužívali. Povolené bolo iba vyhrievanie sedadla.
Testované elektromobily
Porovnávacieho testu spotreby sa zúčastnili nasledujúce elektromobily: 2 x Audi e-tron (21″ disky, letné pneumatiky) s klasickými aj virtuálnymi spätnými zrkadlami, 2 x Tesla Model X 100D (19″ disky, zimné pneumatiky / 20″ disky, letné pneumatiky), 2 x Hyundai Kona Electric 64 kWh (17″ disky, zimné pneumatiky / 17″ disky, letné pneumatiky), Tesla Model S 100D (19″ disky, zimné pneumatiky) a Tesla Model 3 Dual Motor Long Range (19″ disky, letné pneumatiky).
Výsledky testu
Spotreba testovaných elektromobilov za daných podmienok sa pri maximálnej rýchlosti 130 km/h (priemerne 115 km/h) pohybovala v rozpätí 18,5 až 28,4 kWh/100 km. Pri maximálnej rýchlosti 150 km/h (priemerne 130 km/h) to bolo 20,9 až 30,8 kWh/100 km.
Nie je prekvapením, že pomyselným víťazom testu sa stala Tesla Model 3 a ani to, že na chvoste skončilo Audi e-tron. V rámci porovnania oboch modelov Hyundai Kona Electric sa ukázalo, že s letnými pneumatikami by mali byť elektromobily vo všeobecnosti efektívnejšie.
V prípade porovnania oboch Tesiel Model X je zas zrejmé, že efektívnejší je model s menšími kolesami (a to aj bez ohľadu na „sezónnosť“ použitých pneumatík), ktoré sú spravidla aj užšie, a teda majú nižší valivý odpor. Zaujímavé je aj porovnanie spotreby Audi e-tron s klasickými a príplatkovými virtuálnymi spätnými zrkadlami. Vďaka tým virtuálnym je elektrické Audi efektívnejšie o 3,3 % (130 km/h), resp. 1,7 % (150 km/h).
Porovnanie dojazdu
V nasledujúcich grafoch si ešte môžete pozrieť predpokladaný dojazd jednotlivých elektromobilov pri rýchlostiach 130 a 150 km/h, ktorý bol vypočítaný na základe dosiahnutej spotreby.
Zdroj titulnej fotografie: Nextmove
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ani nová Tesla Model 3s+ nezosadila z trónu efektivity Hyundai Ioniq Electric
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro
Tesla Model X vs. Jaguar I-Pace: Porovnávací test spotreby