Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro

4

Mnohí elektromobilisti riešia dilemu, či si vybrať Hyundai Kona Electric alebo vo viacerých smeroch podobný koncernový model Kia e-Niro. S tým by im mohol z časti pomôcť aj test efektívnosti, a teda aj reálnej spotreby na diaľnici. Ktorý elektromobil je v tomto smere lepší?

Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro patria určite k najzaujímavejším elektromobilom, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu. Aj keď na Kiu si u nás musíme ešte počkať. Jedná sa o koncernové elektromobily, ktoré zdieľajú spoločnú platformu, pričom majú aj spoločnú techniku a podobné cenovky.

Oba modely sú dostupné v dvoch verziách, ktoré sa líšia najmä kapacitou batérie a teda aj dojazdom. Tie základné sú vybavené 39,2 kWh batériou (WLTP dojazd: Kona – 289 km, e-Niro – 288 km) a vyššie verzie 64 kWh batériou (WLTP dojazd: Kona – 449 km, e-Niro – 457 km).

Menším prekvapením je, že batérie Hyundaiu Kona Electric využívajú batériové články od spoločnosti LG Chem, zatiaľ čo Kia e-Niro má využívať články od spoločnosti SK Innovation.

Podmienky testu

Youtuberi z nemeckého kanála Nextmove si vybrali verzie so 64 kWh batériou a podrobili ich testu efektivity na diaľnici pri rýchlosti 120 km/h (zapnutý tempomat) a teplote -7 až -5 °C. Obe vozidlá mali obuté zimné pneumatiky rovnakej veľkosti. Vodiči, ktorí plánujú svoj elektromobil využívať do značnej miery aj v rámci diaľničných komunikácií, tak získajú predstavu o spotrebe a dojazde v chladnom počasí.

Zaznamenané výsledky

Počas prvého úseku pred nabíjaním, zaznamenal palubný počítač nasledujúce výsledky:

  • Hyundai Kona Electric 64 kWh – prejdená trasa: 228 km, spotreba: 23,4 kWh/100 km, zostatkový dojazd: 23 km, kapacita batérie: 8 %.
  • Kia e-Niro 64 kWh – prejdená trasa: 230 km, spotreba: 22,8 kWh/100 km, zostatkový dojazd: 61 km, kapacita batérie: 20 %.

Výsledky palubného počítača po vyše 400 km:

  • Hyundai Kona Electric 64 kWh – spotreba: 22,7 kWh/100 km, zostatkový dojazd: 51 km, kapacita batérie: 18 %.
  • Kia e-Niro 64 kWh – spotreba: 22,8 kWh/100 km, zostatkový dojazd: 67 km, kapacita batérie: 22 %.

Yutuberi po ukončení testu označili za víťaza elektromobil Kia e-Niro, ktorý podľa nich dosiahol o 4 % lepšie „skóre“ (rozdiel v zostatkovej kapacite batérie). To môže byť menším prekvapením, nakoľko je tento model v porovnaní s Konou väčší a zrejme aj ťažší. Na druhej strane, podľa cyklu WLTP dosahuje vyšší dojazd pri rovnakej kapacite batérie (platí pre 64 kWh verzie). Za daných testovacích podmienok, ako aj v rámci WLTP sa tak jedná o efektívnejšie vozidlo. Rozdiel je však malý. Ktorý model je vaším favoritom? 

Zdroj: Nextmove cez Insideevs, titulná fotografia: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro dostavajú nižší oficiálny dojazd. Kvôli chybe
Nemecká cenovka modelu Kia e-Niro naznačuje tú slovenskú
Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Celkom dolezita informacia je podla mna ta, ze kym eNiro ma seriove „aero“ disky, Kona ma disky od nejakeho ineho vyrobcu ktore nie su aerodynamicke. Neviem aky rozdiel to spravi pri tychto autach ale pri Tesle 3 spravia aero kolesa asi 4%

Pridajte komentár