Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km a na batérii to skoro nepoznať

2

Jeden z majiteľov najazdil na svojej Tesle Model 3 už 160 000 km, pričom sa v rámci rozhovoru pre Electrek podelil o doterajšie skúsenosti. Hovoril pritom aj o údržbe a degradácii batérie.

Artur Driessen toho za niečo vyše 1 a pol roka najazdil na svojej Tesle Model 3 Long Range zrejme toľko, ako nikto iný. Veď za toto krátke obdobie prešiel v rámci bežných potrieb a výletov po celej Severnej Amerike 160 000 km, píše Electrek.

Údržba

Ohľadom údržby Driessen povedal, že keby svoj Model 3 „nebil k smrti“, bola by potrebná len výmena pneumatík. A to cca každých 40 000 km. Ďalšie veci potom podľa neho vyplynuli z nešetrného zaobchádzania. Jazdenie údolím malo podľa neho za následok, že musel vymeniť rameno nápravy. Silný vietor, ktorý zabuchol dvere „na doraz“, zas poškodil pánt. To všetko ho však stálo menej ako 500 $.

Degradácia batérie

Jednou z najzaujímavejších otázok v súvislosti s Teslou Model 3, ktorá najazdila 160 000 km je určite to, ako tento sa tento nemalý nájazd podpísal na poklese pôvodnej kapacity batérie, resp. dojazde. Nové vozidlo disponovalo dojazdom 310 míľ, pričom aktuálne má podľa Driessena dojazd 302 – 308 míľ, čo znamená degradáciu maximálne okolo 2,6 %.

A to je ďalšia fantastická správa. Ešte lepšia ako v prípade inej Tesly Model 3, ktorej batéria degradovala po nájazde 80 000 km o 2 %. Takže tu môžeme mať ďalší dôkaz toho, že netreba brať vážne „krčmové reči“ o drahých výmenách batérií po 4 – 5 rokoch prevádzky elektromobilu. Veď bežný vodič najazdí 160 000 km za cca 10 rokov, pričom môže jazdiť bez obmedzení ďalej.

V tejto súvislosti však treba dodať, že v prípade Modelu 3 zatiaľ nemáme dostatok údajov na vyvodzovanie všeobecných záverov, pričom iné elektromobily, najmä tie, u ktorých výrobcovia zanedbali termomanažment batérie, môžu byť na tom v tomto smere podstatne horšie. Zdá sa však, že Model 3 by na tom mohol byť ešte lepšie ako modely S a X, ktoré majú iné batériové články (18650). Ukazuje sa pritom, že ich batérie degradujú veľmi pomaly.

Nabíjal výhradne na Superchargeroch

Zaujímavé pritom je, že Driessen nabíjal svoj Model 3 výhradne prostredníctvom rýchlonabíjacích staníc Tesla Supercharger, keďže žije v byte a nemá možnosť domáceho nabíjania. Takéto nabíjanie by pritom malo byť menej šetrné ako v prípade pomalého domáceho nabíjania striedavým prúdom.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Driessen si však dával pozor na zásady správneho nabíjania, pričom uviedol, že pod 10 % vybil batériu len 2-krát a keď mal „po ruke“ ďalší Supercharger, tak nenabíjal batériu na viac ako 60 % kapacity.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batéria Tesly Model S stratila podľa majiteľa za 7 rokov len 2 % kapacity
Servisné náklady a degradácia batérie Tesly Model X po 560 000 km
Tesla Model S po 724 000 km: Ako je na tom batéria a čo náklady na údržbu?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Krásný výsledek baterie Tesly. Jen se obávám, že zde je to i z části výsledek pokročilých materiálů baterií a kvalitního tepelného managementu. Tzn. dobrý výsledek Tesly neznamená, že takto dobrý může být třeba Leaf, když ten nemá kapalinové chlazení a jeho baterie jsou tím pádem o hodně více namáhané – obzvláště na delších trasách.

  2. Uf, tipek je hotový kamionista 🙂 No v každom prípade je to fakt výborná správa.. To po 160tis km aj benzinak, alebo diesel začne opotrebenie už žrať viac ako nový.. A obávam sa, že nielen o 2%. Ale už vidím tie krčmové reči 😉
    Teda však tu ešte akotak, ale čo číta človek na iných stránkach za reakcie, to je priam zúfalé ako sú ešte stále ľudia neinformovani.. A čo je horšie, že keď im dá niekto argumenty, tak mnohí ani nechcú byť informovaní 🙁

Pridajte komentár