Najnovšie štatistiky naznačujú, že kapacita batérií Tesiel neklesne pod 90 % ani po 300 000 km

2

Najnovšie údaje z projektu, ktorý dlhodobo sleduje stratu kapacity batérií elektromobilov Tesla Model S a Model X, dávajú veľmi pozitívne výhľady v tejto oblasti. Trendová línia naznačuje, že ani po nájazde 300 000 km by nemala kapacita batérií klesnúť pod 90 %.

Pred rokom a pol sme vás informovali o projekte belgicko-holandského fóra, ktoré zhromažďovalo údaje o degradácii kapacity batérií Tesly Model S. Vtedajšie údaje zahŕňali cca 300 vozidiel. Dnes ich je už okolo 350, vrátane Modelu X, pričom tie pôvodné stihli najazdiť ďalší veľký počet kilometrov a absolvovali množstvo nabíjacích cyklov. Poďme sa preto pozrieť na to, čo hovoria aktualizované štatistiky.

Najväčší pokles počas prvých 50 000 km

Štatistiky hovoria o tom, že najväčší pokles kapacity batérie nastáva počas prvých 50 000 km, a to zhruba o 5 %. Potom už nastupuje veľmi pozitívna krivka, resp. skôr jemne klesajúca priamka.Tá odhaľuje, že každých ďalších 50 000 km klesne kapacita batérie o menej ako 1 %. Po 200 000 km sme niekde na úrovni 92,5 % z pôvodnej kapacity.

pokles kapacity baterii tesla

Zdroj: TMC cez Google Docs

Pozitívna trendová línia sa zrejme nemení

Ako takú vzorku máme ešte v rámci grafu k dispozícii pri 250 000 najazdených kilometroch, kde sa nastolený trend potvrdzuje. Nezdá sa pritom, že by tomu malo byť inak ani pri 300 000 km. To by znamenalo, že kapacita batérií Tesly Model S a Model X neklesne ani pri tejto veľkej porcii kilometrov pod 90 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vo Švédsku spustili prvú elektrifikovanú cestu, ktorá nabíja elektromobily za jazdy
Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje aj to, ako správne nabíjať elektromobil
Aká je reálna strata kapacity batérie Tesly Model S?

Hodnotné „jazdenky“

Spomínané štatistiky nám dávajú veľmi pozitívny výhľad aj do budúcnosti ojazdených vozidiel značky Tesla. A dúfame, že sa to bude týkať elektromobilov vo všeobecnosti. Aj keď nie všetky automobilky mali „šťastie“ pri výbere výrobcu batérií. Týka sa to napríklad modelu Nissan Leaf 1. generácie.

A aké máte skúsenosti s poklesom kapacity batérie vášho elektromobilu?

Zdroje: TeslaMotorsClub, Electrek

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

    • Tak ako sa vyvíja výrobná cena batérií, tak sa pravdepodobne vyvíja aj cena za ich výmenu. Takže o aktuálnej cene sa treba informovať v servisnom centre (napríklad: akasik@tesla.com – Tesla Viedeň). V roku 2014 sa spomínala cena do 12 000 $ (cca 10 500 €). Predpokladám, že teraz to bude podstatne menej.

Pridajte komentár