Tesla Model S po 724 000 km: Ako je na tom batéria a čo náklady na údržbu?

0

Spoločnosť Tesloop, ktorá prevádzkuje elektromobily Tesla v rámci mobilitných služieb, dáva svojim vozidlám skutočne zabrať. A to je dobre, pretože máme možnosť vidieť, ako sú na tom tieto elektromobily z hľadiska degradácie batérie, spoľahlivosti či nákladov na údržbu po extrémnom nájazde.

Zakladateľ Tesloop aktuálne prezentoval údaje, ktoré vyplynuli z prevádzkovania Tesly Model S 85D (neskôr upgrade na 90D) počas 4-ročného obdobia, v rámci ktorého najazdila až 724 000 km. Ide o model s rokom výroby 2015.

Čo bolo treba vymeniť?

Počas spomínaného obdobia bolo potrebné vymeniť predný elektromotor v „dôsledku zlyhania súčiastok“, a to už po necelých 59 000 km. Extrémne vyťažovaná batéria bola pritom menená 2-krát. Prvýkrát po 312 000 km (problémy s „batériovou chémiou“), druhýkrát po 210 000 km (chyba v rámci batériovej zostavy).

Tieto servisné úkony boli pritom urobené v rámci 8-ročnej záruky bez obmedzenia počtom najazdených kilometrov. Zaujímavosťou je, že výmena brzdového obloženia a kotúčov bola potrebná až po 363 000 km, pričom pneumatiky to museli „vzdať“ priemerne každých 85 000 km. To je pravdepodobne výsledkom rekuperačného brzdenia.

Náklady na pravidelnú plánovanú údržbu vyšli spoločnosť Tesloop na necelých 13 000 $ a náklady na všeobecné opravy na necelých 15 000 $. Celkové náklady po 724 000 km teda dosiahli sumu menej ako 28 000 $ (cca 26 000 €).

A čo kapacita batérií?

Batérie Tesly Model S od Tesloop dostali zabrať najmä v období od júla 2015 do októbra 2018, kedy jazdili diaľkové trasy, pričom sa denne nabíjali na rýchlonabíjacích staniciach Supercharger 3 až 4-krát a mesačne prekonali okolo 27 000 km.

Prvá batéria pritom stratila na dojazde v priemere 1,9 km za každých 16 000 km. Druhá batéria bola na tom horšie, keď po každých 16 000 km klesol jej dojazd priemerne o 7,5 km. Tretia batéria, tentokrát už s kapacitou 90 kWh (pôvodne 85 kWh), si pohoršila každých 16 000 km priemerne o 3,9 km.

tesla model s naklady udrzba bateria

Zdroj: Tesloop

V prípade aktuálnej batérie elektromobilu Tesla Model S v službách Tesloop klesla kapacita batérie po 203 000 km o 9 %.

Zdroj: Tesloop/Youtube (vrátane titulnej fotografie) cez Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Servisné náklady a degradácia batérie Tesly Model X po 560 000 km
Náklady na vlastníctvo elektromobilu sa majú vyrovnať spaľovákom už čoskoro
Servisné náklady na Nissan Leaf a Renault Zoe v porovnaní so spaľovákmi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár