Mobilitná služba Tesloop má vo svojej flotile elektromobily Tesla s jedným s najvyšších nájazdov kilometrov na svete. Vrátane Modelu X, ktorý má aktuálne za sebou viac ako 560 000 km. Akú stratu kapacity zaznamenala jeho batéria a čo náklady na údržbu?
Je známe, že kapacita batérie elektromobilov v priebehu času degraduje. Na svedomí to má najmä nabíjanie. Najväčší vplyv na jej kondíciu má pritom vo všeobecnosti rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. A Tesla Model X od Tesloop zažila v tomto smere najťažšiu možnú skúšku. Veď sa nabíjala prevažne na výkonných nabíjacích staniciach Tesla Supercharger.
Výborná kondícia batérie
Tesla Model X 90D (90 kWh batéria) s nájazdom 563 000 km, ktorá sa každodenne nabíjala na Superchargeroch na 95 % kapacity, sa môže pochváliť len 13 % poklesom kapacity batérie. V reči reálneho dojazdu to podľa Tesloop znamená aktuálny dojazd 346 km pri nabití batérie na 95 % kapacity. Nové vozidlo pritom dosahovalo pri rovnakej miere nabitia dojazd 398 km.
Údržba vyšla na cca 16 000 €
Tesloop spomína v prípade svojej Tesly Model X aj servisné náklady. Tie celkovo vyčíslil v prepočte na sumu necelých 16 000 €. Podstatná časť týchto nákladov bola vynaložená najmä na výmenu ľavej poloosi na prednej náprave po 340 000 km, výmenu pravého hriadeľa a medzihriadeľa prednej nápravy po 370 000 km a výmenu zadných bŕzd a rotorov po 418 000 km.
Čo komplikované „sokolie“ dvere?
Ako vieme, Tesla mala v začiatkoch produkcie veľké problémy s efektnými, ale aj praktickými a komplikovanými dverami Falcon Wings. Skúsenosti Tesloop s ich používaním naznačujú, že Tesla tieto problémy vyriešila. Spoločnosť uvádza, že mohli byť otvorené a zatvorené takmer 10 000-krát, pričom za celý čas zaznamenala len nepatrné chyby.
Ako dopadli biele sedačky?
Biele sedačky z tzv. vegánskej kože Tesle určite pristanú, avšak mnohí sa obávajú ich znečistenia či zafarbenia. Tie však dopadli v rámci Modelu X s nájazdom 560 000 km dobre. Jediné viditeľnejšie zafarbenie je spozorovateľné na sedadle vodiča. Sedadlá, na ktorých sedeli zákazníci, ostali „čisté“.
Zdroj: Tesloop/Youtube cez Cleantechnica, titulná fotografia: Tesloop
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Servisné náklady na Nissan Leaf a Renault Zoe v porovnaní so spaľovákmi
Štatistiky naznačujú, že kapacita batérií Tesiel neklesne pod 90 % ani po 300 000 km
9 komentárov
Akosi mi chyba info ohladom casu, za ktory auto malo uvedeny najazd. Baterka sa degraduje hlavne vekom, nie poctom cyklov.
Vôbec nie… Viď skúsenosti z používania mobilov… Môj
Samsung Galaxy S7 (3 roky) má výdrž batérie 1 deň (keď večer napájam na nabíjačku ostáva cca 30 – 40% kapacity, mesačne cca 20-30GB download cez 4G,väčšina použitých na YouTube). Nabíjam väčšinou (90%) na 1Ah nabíjačke,zatiaľ čo väčšina ľudí využíva originál 2Ah nabíjačku.
Pardon, musím sa opraviť. Používam 1A nabíjačku. (A, nie Ah, sila zvyku )
Porovnávajte porovnateľné. Batéria v mobile nemá nič spoločné s elektromobilom.
Tesloop’s Model X was built in May of 2016
30 000 km / mesiac – hovori vo videu – nejak mi to nevychadza
Tesloop regularly Supercharges its vehicles four times a day to up to 95%
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qVb5ylw2fia1c5CUFg94yOQGVO5ri_hZI56w5EVYvfw/edit#gid=1681602842
Treba ale aj brať do úvahy fakt, že každé iné auto bude už dávno v šrote, tie drahšie už v dezolátnom stave po 560000km a náklady na opravy by presiahli niekoľko násobne 16000€…
Ľavá poloos po 340000km… úsmevné.. na kórejských značkách sa komponenty prednej nápravy menia po 20 – 400000 km… 🙂 A okrem toho Tesla vyzerá po pol milione km ako nová…
Jasné, že Tesla X nieje pre človeka, ktorý si na ňu zoberie úver…
teda 40000km… nie po štyristo 🙂
Mám Hyundai Tucson benzín od marca 2006 a nápravy – časti som menil len raz ak nerátam brzdové platničky. Najazdených 169 204 km. Jazdím k domu od hlavnej cesty cca 60 m štrková cesta od toho 2006 roku.
Sused opravár sa divil čo to auto vydrží. Každý rok my na ňom prehadzuje gumy a ked
treba vymení náhradné diely.
Spolahlivosť tejto Tesly VYSOKÁ!:-O