V čom tkvie nová „revolučná“ výrobná inovácia Tesly, ktorá prinesie lacnejšie elektromobily?

5

Tesla v ostatných rokoch stavia na výhodách v oblasti efektívnej inovatívnej produkcie, ktorá jej podľa viacerých analýz priniesla najvyššie marže v automobilovom priemysle. A ako ukázala na svojom Investor Day, v inováciách pokračuje aj naďalej. A to s cieľom priniesť podstatne lacnejšie elektromobily. V čom tkvie nedávno predstavená produkčná inovácia spoločnosti Tesla?

Podujatie Tesla Investor Day bolo pre niektorých sklamaním, pretože očakávali predstavenie nového menšieho a cenovo dostupnejšieho elektromobilu, aj keď Tesla nič také neavizovala ani nenaznačovala. Aj preto predstavená výrobná inovácia, ktorá má pomôcť zabezpečiť lacnejšie elektromobily, nedostala toľko pozornosti, ako by si zaslúžila.

Po Investor Day sme informovali, že elektromobily novej generácie sa budú vyrábať novým spôsobom. Produkcia hlavných častí vozidla bude pritom nezávislá a tie sa spoja až vo finále montážneho procesu, čo má zásadne zvýšiť výrobnú efektivitu a znížiť náklady.

Zaujímavá je tiež informácia, že nové výrobné procesy a nová platforma vozidiel v prípade elektromobilu Tesla novej generácie („Model 2„) prispejú k výrazne nižšej obstarávacej cene, ako aj celkovým nákladom na vlastníctvo, ktoré majú byť počas 5 rokov o 30+ % nižšie ako v prípade modelu Toyota Corolla.

V čom tkvie nová výrobná inovácia?

Vďaka používateľovi siete Twitter @strawberrywell, ktorý spracoval animácie z prezentácie Tesly pre Investor Day, máme možnosť lepšie pochopiť, v čom tkvie nová produkčná inovácia spoločnosti Elona Muska.

Na videu z prvého tweetu vidíme súčasný prístup k výrobe vozidiel. V rámci toho druhého spoločnosť Tesla prezentuje prístup, ktorý nazýva „Unboxed Process“ (povedzme „rozbalený postup“). Ako máme možnosť vidieť, Tesla delí vozidlo na viacero hlavných častí, ktorým sa v priebehu výroby venuje samostatne. A tie zmontuje až nakoniec.

Nedochádza tak napríklad k tomu, že niektoré časti sa namontujú, aby ich bolo možné nalakovať naraz spolu s ostatnými, potom sa zas odoberú, aby bolo možné namontovať iné, napr. vnútorné časti vozidla a následne sa opäť osadia časti, ktoré boli po nalakovaní demontované.

Významné zlepšenia

Tesla vďaka novému procesu predpokladá 44-% zlepšenie v oblasti nasadzovania operátorov výroby, 30-% zlepšenie z hľadiska „časopriestorovej“ efektívnosti, 50-% zníženie nákladov a vyše 40-% redukciu produkčnej stopy. To tiež umožní rýchlejšiu výstavbu tovární spoločnosti Tesla, čo sa má priniesť aj rekordne krátky čas výstavby pripravovanej Gigafactory Mexico.

Z ďalších uvedených informácií vyplýva, že Tesla by mala byť podľa vlastných plánov schopná vyrobiť avizovaný menší elektromobil („Model 2“), ktorý sa zaradí pod modely 3 a Y, za cca 19 500 $ (cca 18 000 €). Takže už dávnejšie avizovaná predajná cena od 25 000 $ (bez DPH) sa zdá byť dosiahnuteľná aj pri nemalej marži. A to vďaka zefektívneniu dizajnu vozidla, vylepšeniu batérií a pohonného ústrojenstva, ako aj spomínaných „revolučných výrobných postupov“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Technológia výroby elektromobilov Tesla na spôsob hračkárskeho autíčka by mohla byť vo vývoji
Na Giga press a megacasting začínajú po Tesle naskakovať ďalšie automobilky. Aké sú výhody a nevýhody?
Nová továreň Tesly má byť najväčšou svojho druhu a bude vyrábať nový model, ktorý má byť odhalený čoskoro

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ak Tesla naozaj spustí výrobu tej „dvojky“ v cene do 20 tis. eur, tak to bude naozaj „revolúcia“.
    Prenesene povedané, zlikvidujú trh…

      • citaj s porozumenim volodka, JD nikde nehovori o predajnej cene 20k…
        citujem: spustí výrobu tej „dvojky“ v cene do 20 tis. eur… doraz je na slove vyroba 😉
        alebo ti to treba prelozit do rustiny?

  2. Ja to čítam tak, že kúpiť BEV sa oplatí až po roku 2025! Len pri tom dúfam, že tie nové platformy nebudú ako zapaľovače na jedno použitie!

Pridajte komentár