Tesla zarábala na autách násobne viac ako tradičné či čínske automobilky, ukazuje analýza Reuters

2

Potom, čo sa objavila správa, že Tesla z hľadiska kvartálneho zisku prekonala Toyotu, prichádza aktuálne agentúra Reuters s analýzou, v ktorej porovnala ziskovosť Tesly na jedno vozidlo s ďalšími automobilkami. Na základe výsledkov sa pritom zdá, že nedávne prudké zlacňovanie svojich elektromobilov si Tesla mohla dovoliť. Konkurenciu pritom dostáva pod veľký tlak.

Elon Musk už pred rokmi uviedol, že najväčšou konkurenčnou výhodou spoločnosti Tesla bude efektivita produkcie a náklady na výrobu. Tesla pritom pokračovala v zavádzaní inovatívnych technológií aj v rámci produkčných procesov. A zdá sa, že sa jej to vyplatilo.

Ako sme informovali v novembri minulého roka, podľa analýzy Nikkei spoločnosť Tesla za 3. štvrťrok 2022 vykázala vyšší čistý zisk ako najväčšia automobilka sveta – spoločnosť Toyota (3,26 vs. 3,15 mld. $). 97 % zisku Tesly pritom pochádzalo z automobilovej divízie. Toyota síce predala 7,6-násobne viac áut, ale Tesla zaznamenala cca 8-násobne vyšší čistý zisk na jedno vozidlo ako japonský gigant.

Ziskovosť Tesly ako „zbraň“

Aktuálne prichádza agentúra Reuters so správou, v ktorej úvode píše, že Tesla „zarába na každom predanom vozidle viac peňazí ako ktorýkoľvek z jej globálnych konkurentov“ a svoju „vynikajúcu ziskovosť využíva ako zbraň v cenovej vojne, ktorú rozpútala.“ Opiera sa pritom o výsledky analýzy hrubej a čistej ziskovosti spoločností Toyota, VW Group, GM, Ford, Hyundai Motor, BYD, Xpeng, NIO a Tesla na jedno vozidlo v rámci 3. kvartálu 2022.

V ňom mala Tesla dosiahnuť hrubý zisk 15 653 $ a čistý zisk 9 574 $ na vozidlo. Čo sa týka čistého zisku, analyzovaných konkurentov prekonala niekoľkonásobne (viaceré automobilky pritom boli dokonca stratové) – GM: 2 150 $, BYD: 1 550 $, Toyota: 1 197 $, VW Group: 973 $, Hyundai Motor: 927 $, Ford: -762 $, Xpeng: -11 735 $, NIO:  -19 141 $.

Pokiaľ ide o hrubý zisk, výsledky ďalších výrobcov boli nasledovné – NIO: 8 036 $, VW Group: 6 034 $, BYD: 5 456 $, Hyundai Motor: 5 362 $, Xpeng: 4 565 $, Toyota: 3 925 $, GM: 3 818 $, Ford: 3 115 $.

Konkurencia je pod tlakom

Zaujímavé pritom je, že napr. čínsky e-mobility startup Xpeng, ktorý má podľa analýzy Reuters hrubý zisk necelých 4 600 $ a čistú stratu 11 735 $ na vozidlo, reagoval na nedávne významné zlacňovanie spoločnosti Tesla (od cca 1 do 23 %) znížením cien mnohých svojich modelov o 10 až 13 % (zľava 2 700 až 4 900 $), informoval web CnEVpost. Tesla tak zdá sa dostáva svoju konkurenciu pod veľký tlak.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla výrazne znížila ceny elektromobilov už aj pre Slovensko
Rýchlejšia elektrifikácia je aj v záujme ziskovosti automobiliek a zamestnanosti, vyplýva z analýzy
Tesla dosiahla vyšší kvartálny zisk ako Toyota – najväčšia automobilka sveta

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. akurat ze nezlacnuje kvoli tomu, aby dostavala niekoho pod tlak, ale aby predavala viac aut, kedze jej za posledny rok konkurencia ukrojila pekny kus kolaca a tento trend sa snazi tesla zastavit.

Pridajte komentár