Tesla oznámila rekordný zisk, oneskorenie nových elektromobilov či stav nových batérií a tovární

4

Spoločnosť Tesla okrem iného oznámila svoje finančné výsledky za 2. kvartál tohto roka. Ten bol z hľadiska čistého zisku jej rekordným, pričom výrazne prekonala odhady „Wall Street“. Tesla tiež informovala o svojich nových batériách či továrňach v Nemecku a Texase. A oznámila aj meškanie elektromobilov Semi a Cybertruck.

Tesla po prvýkrát vo svojej histórii prekonala v rámci čistého štvrťročného zisku 1 miliardu $, a to aj vďaka rekordným predajom elektromobilov. Konkrétne „zarobila“ 1,14 mld. $, pričom výrazne prekonala odhady analytikov z Wall Street, keďže zisk na akciu predstavoval 1,45 $, namiesto odhadovaného priemeru okolo 0,98 $. Dosiahla tak 8. ziskový kvartál v rade, napriek pokračujúcim veľkým investíciám do svojho rastu a vývoja. Predajom emisných kreditov si pritom Tesla polepšila o 354 mil. $, čo je menej ako býva zvykom.

Čo sa týka príjmov, tie dosiahli bezmála 12 mld. $, pričom Tesla sa pochválila takmer dvojnásobnou prevádzkovou maržou (11 %) v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom, ako aj hrubou maržou automobilovej divízie na úrovni 28,4 %. Z hľadiska hotovosti a jej ekvivalentov si Tesla pohoršila o 912 mil. $, stále má však k dispozícii 16,2 mld. $.

Nové batérie

Nová štrukturálna batéria s novými batériovým článkami 4680 je pre Teslu jedným z kľúčov k jej ďalšiemu rastu. Na adresu batérie aktuálne uviedla, že úspešne validovala výkon a životnosť batériových článkov 4680 a interne otestovala štrukturálne „packy“ v rámci crash testov. A čoskoro by mali byť validované aj výrobné linky v závode Kato Road. Tesla pritom stále pracuje na zdokonaľovaní 10 % výrobných procesov, aby mohla spustiť objemovú výrobu.

Nové továrne

Tesla tiež uviedla, že v rámci pripravovanej továrne v Nemecku pokračuje v testoch vybavenia. Možný termín spustenia výroby však neuviedla. Ďalšia rozostavaná továreň Tesly v Texase (Giga Austin), ktorá sa začala budovať neskôr ako tá nemecká, je už v rámci niektorých častí v prevádzke. A čínska továreň Giga Shanghai sa podľa Tesly stala hlavným exportným uzlom spoločnosti, čo sa prejaví aj na zvýšení dodávok vozidiel do Európy, keďže Giga Berlin mešká.

Oneskorenie nových modelov

Ako to už býva u Tesly zvykom, uvedenie nových modelov na trh sa opäť oneskoruje. Dôvodom sú ako inak batérie, keďže Tesla stále čaká na spustenie objemovej výroby svojich nových štrukturálnych batérií, ktorými budú vybavené modely Semi a Cybertruck.

Aj keď sa nedávno objavili neoficiálne správy, že výroba elektrického ťahača Tesla Semi by mohla byť spustená v dohľadnej dobe, kalifornská spoločnosť aktuálne oznámila, že spustenie programu Semi posunula na budúci rok. No a aj keď to Tesla zatiaľ verejne neoznámila, v dokumente k svojim hospodárskym výsledkom naznačuje, že aj Tesla Cybertruck príde na trh zrejme až v budúcom roku, pričom ten futuristický pickup sa očakával ešte tento rok.

Zdroje: Tesla via Teslarati & Electrive + Electrek 1 & 2 (oneskorenie nových modelov)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla spustí dodávky Modelu Y do Európy v auguste a v Číne už predáva verziu SR za 38 000 €
Tesla dosiahla nový rekord v počte predaných, resp. dodaných elektromobilov | Q2/2021
Tesla a elektrické lietadlá? Analytici z Morgan Stanley sú si istí

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Problém je že západný svet nedokáže dostatočne škálovať výrobu batérií. Pohybujú sa v desiatkach percent, maximálne o 100%. Čínsky výrobcovia majú rast cca 100-400%. Problém s výrobou batérií má aj samotná Tesla a moc jej nepomáha Panasonic ani LG. Výraznejšie sa však pri Tesle presadzuje čínsky CATL. Lebo v porovnaní s jeho dynamikou rastu je Panasonic a LG slimák. A preto sa z neho stane tento rok svetová jednička…

  2. Problém je, že čínske firmy sa s etickosťou a ekologickosťou získavania surovín (najmä v zahraničí) a výroby veľmi netrápia a že v Číne otvárajú každý mesiac niekoľko nových uhoľných elektrární. Nedávno v Číne vytopilo niekoľko miest (ľudských životov mi je ozaj ľúto, v TV boli zábery ako v zatopenom metre si ľudia zachraňovali holé životy), ovzdušie v mestách je hrozné, tak snáď ten termín dokedy chce byť Čína bezuhlíkovou ekonomikou posunú z 2060 na skorší termín. Veď všetky tieto katastrofy s požiarmi, tornádami a povodňami po celom svete sa dejú pri zvýšení globálnej teploty o 1 stupeň – čo bude pri 1,5, dvoch či troch stupňoch si nechcime ani predstaviť. Milí politici budú musieť urýchlene prijať brutálne opatrenia, pretože ignorujú vedecké predpovede už cca 50 rokov. A možno už je aj tak neskoro – metán z topiaceho sa permafrostu môže spôsobiť obrovskú katastrofu a nezvrátiteľné otepľovanie.

    • Problem je ekonomicky rast=ekologicky kolaps…je vela ludi na tejto planete a nemoze to takto ist do nekonecna….hold,kto by nechcel nove pekne moderne byvanie,auto,mobil,dovolenku….nechapem ako mohli povolit tazenie bitcoinu napr…to je uplne eco:) eauto svet nezachrani, otazka casu kedy najvatsi parazit sveta clovek znici vsetko…:)

Pridajte komentár