Tesla spustí dodávky Modelu Y do Európy v auguste a v Číne už predáva verziu SR za 38 000 €

4

Tesla začala rozposielať prvým európskym držiteľom rezervácií na jej najnovší elektromobil Model Y e-maily, v ktorých informuje, že dodávky plánuje spustiť v auguste. A aktualizované boli odhadované termíny doručenia aj v rámci európskych konfigurátorov. Potvrdzujú sa tak zrejme neoficiálne informácie o dovoze Modelu Y z Číny. No a v Číne sa začala predávať základná verzia Standard Range (a to cca za 38 000 €), ktorá je v USA „podpultovým tovarom“.

Prví Európania sa začínajú chváliť e-mailmi ohľadom predpokladaného doručenia „novinky“ Tesla Model Y, na čo upozornil portál Teslarati. A v rámci asi väčšiny európskych konfigurátorov Modelu Y nájdeme informáciu o predpokladanom dodaní v septembri (v prípade verzie Long Range), resp. začiatkom roku 2022 (v prípade verzie Performance; pozn.: to už teoreticky môže ísť o model „Made in Germany“). To by malo teoreticky znamenať termíny doručenia pre vozidlá, ktoré budú objednané aktuálne, čomu sa ťažko verí, nakoľko sa dá predpokladať, že počet doteraz rezervovaných vozidiel vo verzii Long Range nebude malý. Na druhej strane sa zdá, že výrobné kapacity v Číne rastú rýchlym tempom.

Podľa pôvodných plánov, aj keď je možné, že nie podľa tých úplne „najpôvodnejších“, mali byť spustené dodávky Tesly Model Y na európsky trh po spustení výroby tohto modelu v nemeckej továrni „Giga Berlin“. Produkcia pritom mala byť odštartovaná v polovici tohto roka, čo sa však nestane, nakoľko továreň mešká. Zrejme najmä kvôli byrokracii, chýbajúcim/meškajúcim povoleniam a rôznym procesom, za ktorými stoja záujmové skupiny, vrátane environmentalistov.

A tak sa zdá, že sa potvrdia neoficiálne správy, na základe ktorých sa majú prvé vozidlá pre Európu dovážať z Číny. Podľa informácií od „Troy-a Teslike“ z minulého mesiaca, by mala Tesla začať Model Y MIC vyvážať do Európy začiatkom tohto štvrťroka. Ako dôvod uviedol množstvo nevybavených európskych objednávok a určité oneskorenia v rámci európskej továrne. Čínska továreň Tesly má pritom práve v 3. štvrťroku značne zvýšiť produkciu Tesly Model Y.

Ako už vieme, Tesla do Európy dováža Model 3 SR+ „Made in Čína„, pričom len v júni na starý kontinent podľa Teslarati doviezla cez 5 000 kusov. Tak prečo nie Model Y, na ktorý Európania čakajú už poriadnu dobu.

Čo sa týka Slovenska, kde Tesla stále nemá svoje oficiálne zastúpenie, neprekvapí, že Model Y nenájdeme v ponuke konfigurátora. V rámci oficiálnej slovenskej podstránky je aj naďalej dostupný len Model 3. Slováci si tak najnovší model od Tesly oficiálnou „lokálnou“ cestou zatiaľ neobjednajú. Pomôcť však môžu napr. zastúpenia Tesly v Česku, Rakúsku či Poľsku.

Základný Model Y opäť na trhu

Elon Musk v júli minulého roka uviedol, že základná Tesla Model Y Standard Range (SR) so zadným náhonom a kapacitne menšou batériou sa nebude vyrábať. Ako dôvod spomenul neakceptovateľne nízky dojazd – menej ako 250 míľ / 402 km (EPA).

Začiatkom januára však Tesla predsa len spustila predaj tohto modelu na domácom trhu. No a vo februári pre zmenu základná verzia zmizla z oficiálneho konfigurátora Tesly. Tesla Model Y Standard Range by napriek tomu mala byť v USA dostupná na špeciálnu objednávku, a to telefonicky či osobne v showroomoch.

Aktuálne sa však vďaka Pushevs dozvedáme, že Model Y SR si môžu bežnou cesto prostredníctvom konfigurátora objednať Číňania. Zrejme za to môže aj cenový konkurenčný boj na tamojšom trhu a cenový limit v rámci miestnych dotácií vo výške cca 39 000 € po prepočte. Základný Model Y pritom stojí cca 38 000 € a po dotáciách je to cca 36 000 €. Nuž, za takúto cenu by sme ho určite uvítali aj v Európe. V európskej ponuke však táto verzia (zatiaľ) nie je.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck dostane natáčanie zadnej nápravy a zrejme aj solárny systém
Tesla dosiahla nový rekord v počte predaných, resp. dodaných elektromobilov | Q2/2021
Tesla sprístupní prvé nabíjacie stanice Supercharger elektromobilom iných značiek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Takže nie americký ani európsky, ale čínsky trh prinútil Teslu znížiť ceny. Obdobne bude musieť asi reagovať aj VW, keďže ID4 skoro nikto nekupuje (plnia predajný plán v Číne na 10%). Nedostatočná konkurencia na EU trhu krásne demonštruje vysoké ceny a technickú zaostalosť.

    • Iste. Čínsky trh prinúti všetkých výrobcov BEV, nielen Teslu, znížiť ceny. Stačí, keď čínski výrobcovia začnú predávať svoju produkciu vo svete, hneď ako nasýtia domáci trh. Hotovo. Vybavené.
      Čínske auto si človek nekúpi cez internet ako mobil alebo tričko…

    • Áno, aj dovoz do Európy je skôr dôsledkom nedostatočného záujmu v Číne pri oveľa vyššej konkurencii.. proste prebytok vo výrobe dovážajú do eú,, isto aj po odrátaní nákladov na dopravu nie sú na tom stratovi.. jediná krajina v eú, kde je aká taká konkurencia pri BEV je Nórsko,,vo väčšine ostatných krajín beriete skôr čo je dostupné..

  2. Ako uz vieme tesla do Europy dodava model 3 SR+ Made in China.
    V UK sa predava aj Model 3 LR Made in China tak teraz neviem ci UK uz nieje v Europe po Brexite?

Pridajte komentár