Tesla dosiahla nový rekord v počte predaných, resp. dodaných elektromobilov | Q2/2021

10

Tesla aj naďalej pokračuje v lámaní svojich „predajných“ rekordov v týchto pandemických časoch. V ostatnom období totiž každým štvrťrokom vyrába a zákazníkom dodáva čoraz viac svojich elektromobilov. Napriek veľkému množstvu FUD správ a bez využitia tradičných platených foriem reklamy.

Vzhľadom na okolnosti je skoro až neuveriteľné, že Tesla pokračuje v prekonávaní svojich kvartálnych predajných rekordov. Aj navzdory dopadom pandémie, vrátane problémov s dodávateľským reťazcom a všeobecnému nedostatku čipov či množstvu mediálnych nezmyslov a FUD správ na svoju adresu či na adresu elektromobility vo všeobecnosti. Nevyužíva pritom žiadne bežné platené formy reklamy, ako jej konkurenti, ktoré do marketingu lejú obrovské peniaze.

Viacero analytikov po 1. kvartáli pochybovalo, že sa Tesle podarí zopakovať „predajný“ úspech z prvého štvrťroka 2021, keď Tesla dodala rekordných 184 800 elektromobilov. A to aj vzhľadom na všeobecné problémy v automobilovom priemysle z hľadiska dodávateľského reťazca.

Viac ako 200 000 dodaných áut

Ku koncu júna však už viacerí analytici odhadovali, že Tesle by sa v 2. kvartáli tohto roka mohlo podariť dodať okolo 190 000 až 200 000 vozidiel, čím by dosiahla svoj ďalší predajný rekord. Tesla napokon v druhom štvrťroku vyrobila rekordných 206 421 vozidiel a stihla dodať rekordných 201 250 vozidiel.

Zákazníkom pritom bolo doručených 199 360 ks modelov 3 a Y a len 1 890 ks modelov S a X. To vyplýva z toho, že po dlhšej prestávke, súvisiacej s vynovením vlajkových lodí, Tesla začala tieto modely dodávať až koncom 2. kvartálu. Zdá sa pritom, že Teslu postihli nekonkretizované problémy v dodávateľskom reťazci aj v uplynulom štvrťroku.

Tesla tak má napr. v modeloch S a X rezervu, vďaka ktorej by teoreticky mohla v ďalšom či ďalších štvrťrokoch dosiahnuť ďalšie predajné rekordy. Určite to však bude záležať aj od veľakrát spomínaného dodávateľského reťazca. Z Číny pritom prichádzajú neoficiálne správy ohľadom značného zvýšenia produkcie novinky Model Y, ktorá by sa údajne mala začať dodávať aj do Európy. Nuž, uvidíme. Túto informáciu však treba brať zatiaľ s rezervou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily majú z hľadiska predajov predbehnúť spaľováky oveľa skôr, ako sa čakalo
Tesla Model 3 sa u našich susedov stala najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu
„Šialené“ predajné čísla elektromobilov v Nórsku za december aj celý rok 2020

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Super správa, Tesla sa drží! A zďaleka nejde len o elektromobily, dodáva tiež priemyselné batériové úložiská, solárne strechy s úložiskami, vyvíja výrobné zariadenia, neurónové siete… Kto vie viac, doplňte!

  2. Tesla je extrémna výnimka. Nemá problém predať aj podstatne viac áut, ale vyrobiť ich. Ostatní majú presne opačný problém. Aj pri Tesle však platí, nie je dosť batérií…

    A nedostatok čipov svedčí o extrémnej koncentrácií oligopolov, ktoré nikto nerieši. Je to dôsledok extrémnych štátnych dotácii a štátnej podpory oligopolov. A ten kto ich má regulovať a aktívne rozbíjať (štáty), ich naopak posilujú. Odpoveďou na aktuálny čipový prúser je ešte viac dotácii a poslinenie oligopolov. V dohľadnej dobe nás teda čaká ešte väčší prúser, než je dnes…

  3. Nic prekvapive, kazda dobre rozbiehavajuca sa aktiivita je zo zaciatku o prekonavani vlastnych rekordov. Ked spustaju nove fabriky logicky budu dodavat stale viac.
    Mna by zaujimalo kolko novych servisnych miest otvorili pre tych 200k novych aut co pribudlo. O tom sa taktne mlci.

  4. Ostatní rekorddy neurobia – napr. na ID.4 sa čaká 6,5 mesiaca. Tak neviem či je o nich tak enormný záujem, alebo to nechcú vyrábať.
    No neviem či čipy vyrábajú oligopoly dotované vládami. Len sme všetko nechali na ázijcov, však oni nám dobre a lacno vyrobia. A zabudli sme na závislosť od nich a tým pádom na bezpečnosť. Nerozumiem prečo taká geniálna EÚ so stovkami poslancov a úradníkov neprišla na to, že potebujeme niečo vyrábať aj doma. Na A Slovensku sme sa vykašlali aj na potravinovú sebestačnosť, však všetko dovezieme. A čo ak sa to jedného dňa zastaví? Bez čipov ako tak prežijeme, bez potravín nie.

    • Zacneme pestovat. Na poliach miesto repky zasa zemiaky a ludia hoc aj na zahradkach a dovtedy kym narastie aspon konecne schudneme. 🙂 Myslim ze v state potravin aspon na rok urcite mame. A mozno ani netreba ratat statne hmotne rezervy. Len ked sa zoberu zasoby v distribucnych skladoch a obchodoch. Osobne doma kym by som vyjedol mraznicku a spajzu, tak striedmo pol roka prezit vydrzim. Ostatne domacosti su na tom podobne si myslim. Nepoznam nikoho kto by mal doma prazdny mrazak.
      Nevravim ze v obykkom komforte a obzerstve, ale striedmo isto kazdy par mesiacov by prezil z domacich zasob.

    • ID4 má zaujímavý paradox. V EU sa na neho čaká, nemajú batérie. V Číne to je prepadák, predajné plány splnené iba na 10%! Vychádza mi z toho, že Európania obľubujú predražené a zaostalé autá. Číňan ho jednoducho nekúpi, lebo na svojom trhu má perfektný výber 400 modelov EV za super ceny.

  5. Jednoducho VW nás bude dovtedy vodiť za nos z cenami, až sem naozaj príde konkurencia vo veľkom z Číny a USA. A keďže sú pekne dohodnutí aj s ostatnými EÚ kamošmi, musí konkurencia prísť od inakiaľ. Dúfam, že to čoskoro prekuknu aj EÚ zákaznici a zatlačia trocha na pílu: napríklad objednaním áut z Číny, čo aj s daňou a dopravou vyjde stále lacnejšie. Len to chce trocha námahy, ktorá napokon pomôže všetkým a to aj skrachovať niektorým špekulantskym automobilkam.

    • VW ako každá firma musí byť zisková. Batérie sú drahé, takže aj elektromobily musia byť drahé. Aby ceny boli akceptované, elektromobily majú kopu asistentov, väčšie rozmery a vysokú kvalitu vyhotovenia. Ceny však postupne klesajú a už o pár rokov nebude rozdiel v cenách elektromobilov a spaľovákov – ale každý, kto má prístup ku kalkulačke vie, že celkové náklady na vlastníctvo sú už dnes v prípade elektromobilov nižšie ako u spaľovákov.

  6. Tie predajné štatistiky majú len jednu malú chybičku krásy. A síce – ani jedna z tých predaných Tesiel nebola predaná mne. No čo už…

Pridajte komentár