Podľa najnovších neoficiálnych informácií, by už čoskoro malo dôjsť k prerušeniu série odkladov spustenia výroby dlho očakávaného elektrického ťahača Tesla Semi, ktorý by mohol stáť na začiatku masovejšej elektrifikácie ťažkej nákladnej dopravy.
Tesla Semi s pôvodne avizovaným dojazdom až 800 km EPA (sériový model by sa dokonca mohol blížiť k 1 000 km) nabrala veľké oneskorenie, keďže pri predstavení prototypu v roku 2017 spoločnosť Tesla uviedla, že do výroby sa toto vozidlo dostane v roku 2019.
Kalifornská spoločnosť pritom následne viackrát avizovala, že jej elektrický ťahač Semi sa chystá do výroby. Žiaľ, zároveň viackrát došlo k odloženiu produkcie. Na základe slov Elona Musk z tohto roka sa pritom zdá, že hlavnou príčinou oneskorenia bol nedostatok batériových článkov.
Niekdajší šéf automobilovej divízie spoločnosti Tesla, Jerome Guillen, pri príležitosti prezentácie hospodárskych výsledkov za Q1/2019 povedal, že Tesla Semi bude uvedená do prvotnej výroby v roku 2020. Následne sa objavili správy, že držitelia rezervácií dostali od Tesly vyrozumenie o spustení limitovanej výroby modelu Semi v 2. polovici roka 2020. Na základe e-mailu Elona Muska z polovice roka 2020 sa pritom zdalo, že sa tak aj stane, ale nestalo sa.
Vo februári tohto roka Musk zas uviedol, že vozidlo je už pripravené na výrobu, problémom je však nedostatok batériových článkov. A dodal, že Tesla Semi sa dostane do výroby tento rok, pričom v tomto roku budú spustené aj prvé dodávky. Veľkoobjemovú produkciu však máme očakávať neskôr.
Najnovší náznak
No a aktuálne sa objavila ďalšia informácia, na základe ktorej by sa opäť mohlo zdať, že elektrický ťahač od Tesly konečne smeruje do výroby. Tentokrát pochádza od zdrojov („oboznámených s touto problematikou“) zvyčajne dobre informovaného portálu Electrek.
Zdroje amerického portálu pritom tvrdia, že výrobná linka na hnacie osi je už pripravená a hlavná montážna linka prechádza finálnym ladením pred spustením výroby. Nuž dúfajme, že je to naozaj tak a ťahače Tesla Semi sa už čoskoro začnú objavovať na cestách. Viacerí odborníci totiž vzhľadom na sľubované špecifikácie a prevádzkové náklady (0,53 €/1 km) očakávajú, že Semi má revolučný potenciál v rámci elektrifikácie ťažkej nákladnej dopravy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka Tesly o kapacite batérie jej elektrického ťahača Semi
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov
Jeden komentár
Batérie nie sú, dopyt je veľký. Pri primárne nízkej cene článkov, avšak vďaka vysokému dopytu si môžu automobilky účtovať extra ziskovú prirážku na EV.
Odporúčam pozrieť aj analýzu battery packov od Sandy Munro (Ford, Tesla, ID4). Aj on už odhaduje hromadné prelomenie hranice 100USD/kWh za pack a pokračujúci strmý pad. Dajú sa totiž nákladovo ešte veľmi dobre optimalizovať a to máme za rohom LFP aj pre Európu a USA a cell to pack. Európa údajne ešte nešla do LFP z dôvodu ochranných patentov Číny, ktoré však v krátkej dobe vypršia (tuším 2022).