Nový patent Tesly naznačuje očakávanú batériu so životnosťou 1 600 000 km

4

Od spoločnosti Tesla sa očakáva, že už čoskoro predstaví novú generáciu batérií, ktoré jej prinesú ešte väčšiu konkurenčnú výhodu. Okrem iného by mali tieto batérie ponúknuť životnosť 1 milión míľ (cca 1 600 000 km). A aktuálne uverejnený patent by sa mohol vzťahovať práve k tejto „miliónovej“ batérii.

Elon Musk sa minulý rok vyjadril, že všetky vtedy vyrábané elektromobily Tesla sú navrhnuté tak, aby zvládli prevádzku 1 600 000 km, vrátane pohonnej jednotky. Priznal však, že súčasná generácia batérií zvládne „len“ 480 000 až 800 000 km. Dodal ale, že už tento rok budú mať batériu, ktorá vydrží 1 600 000 km.

Predstavenie tejto batérie sa očakáva na oznámenom podujatí „Tesla Battery Day“, ktoré sa má podľa Muskových najnovších odhadov uskutočniť okolo polovice mája. V rámci neho sa totiž Tesla chystá „komplexne prehodnotiť batérie na úrovni chémie článkov, modulov, celého balenia, architektúry a výrobného plánu, ktorý bude smerovať k produkcii 1 TWh batériových článkov ročne.“

Eliminácia škodlivých nečistôt

Aktuálne zverejnený patent „Metóda syntézy nikel-kobalt-hliníkových (NCA) elektród“ naznačuje, že „miliónová“ batéria by mohla byť skôr či neskôr skutočnosťou. Popisuje novú metódu syntézy elektród batériových článkov, ktorá má predĺžiť životnosť batérií. A to značným spôsobom.

Podstatou je efektívny dvojstupňový proces zahrievania NCA elektródy. V dokumente sa uvádza, že predchádzajúce spôsoby zahrievania občas vedú k tvorbe lítiového substrátu „L15AIO4“, čo je nečistota. Riziko tvorby neželaného substrátu je možné znížiť použitím menšieho množstva lítia. To však vedie k horším elektrochemickým vlastnostiam, uvádza na základe dokumentu Teslarati.

V novom patente sa pritom popisuje zdanlivo jednoduché riešenie týchto problémov. Aby sa vytvorili potrebné monokryštály, v prvom kroku dôjde k zahriatiu na dostatočne vysokú teplotu. Revidovaný pomer lítia k iným použitým kovom má pritom obmedziť neželanú tvorbu nečistôt počas prvej fázy. V rámci druhej fázy sa elektróda zahreje na nižšiu teplotu.

To má viesť k vytvoreniu čistého monokryštálu, ktorý umožní batérii dosiahnuť viac ako 4 000 nabíjacích cyklov. Na zabezpečenie živostnosti 1 600 000 km, by tak teoreticky „postačovala“ batéria, ktorá počas týchto cyklov dokáže zabezpečiť elektromobilu priemerný dojazd necelých 400 km na jedno plné nabitie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tajný batériový projekt Tesly, “Roadrunner”, odhalil prvé informácie
Tesla môže nahradiť stierače laserovou technológiou, odhaľuje patent
Tesly majú dostať väčšiu batériu (cez 109 kWh), naznačuje hacknutý softvér

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pokrok z 1000 na 4000 cyklů je znatelný a již naprosto dostačující. Snad se jim podařilo výrazně posunout i další parametry baterie. Jsem zvědav, co odhalí na „Battery Day“. Posun v bateriích je to, co elektroauta nutně potřebují, zbytek je už dnes výborně funkční.

    • Nieje podstatne co tam predstavia ale to co zavedú do výroby,na salónoch predstavia XY noviniek no do sériovej výroby sa dostáva tak 20-25%……apropo to ze zvýšia počet cyklov je pekne ale „vyhrajú“ až vtedy keď nabíjanie bude trvať max. 5-10min….

Pridajte komentár