Tajný batériový projekt Tesly, “Roadrunner”, odhalil prvé informácie

7

Na verejnosť prenikli prvé neoficiálne informácie ohľadom veľkého projektu Tesly, ktorý by mal mať zásadný vplyv na jej ďalšie smerovanie. Volá sa “Roadrunner” a zaoberá sa vývojom a veľkoobjemovou produkciou vlastných batériových článkov a kompletných batérií, a to s dôrazom na lepšie vlastnosti a nižšiu cenu.

Spoločnosť Tesla si vyvíja batérie pre svoje elektromobily a energetické produkty sama, avšak batériové články produkuje v spolupráci s japonskou spoločnosťou Panasonic. Pred niekoľkými mesiacmi sa ale objavili informácie, že Tesla sa chce v tomto smere úplne osamostatniť, čo neskôr potvrdila aj samotná spoločnosť.

Ako sme už uviedli, základom projektu “Roadrunner” má byť veľkoobjemová výroba lacnejších batérií, na čom sa má podieľať aj pokročilá automatizácia produkčných procesov. Začiatkom tohto mesiaca priniesol Electrek správu, že Tesla vybudovala pilotnú výrobnú linku na batériové články vo Fremonte, kde vyrába aj svoje elektrické modely.

Množstvo nových technológií

Podľa zdrojov Electreku je hlavným cieľom projektu veľkoobjemová produkcia batériových článkov novej technológie, ktoré majú vyššiu energetickú hustotu a nižšie výrobné náklady. Tieto články majú využívať technológie, ktoré vyvinuli interné tímy Tesly, vrátane tých z laboratória NSERC/Tesla Canada, ako aj technológie, ktoré Tesla získala akvizíciou spoločnosti Maxwell.

Zdroje ďalej uvádzajú, že Tesla nové batériové články už otestovala, pričom verí, že ich dokáže produkovať vo veľkom množstve a používať v rámci svojich elektromobilov, prípadne v stacionárnych úložiskách energie. Výrobné zariadenia mala Tesla vyvíjať v utajení, rovnako ako pilotnú výrobnú linku, a to v ostatných mesiacoch.

Tesla však podľa zdrojov nepracuje len na vylepšovaní a výrobe batériových článkov. Vylepšenia sa majú totiž týkať aj batériových modulov a celého batériového „packu“. Využívať má pritom technológiu spájania prostredníctvom laserových lúčov.

Electrek sa tiež dozvedel, že Elon Musk chce mať novú batériu k dispozícii v rámci Modelu S alebo Modelu X, ktorý bude prezentovaný na „Tesla Battery Day“, ktorý sa má uskutočniť v apríli. Na tomto podujatí sa určite dozvieme oveľa viac, pričom má byť na ňom oznámená výroba nových článkov v USA, Číne a Európe.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly majú dostať väčšiu batériu (cez 109 kWh), naznačuje hacknutý softvér
Tesla si dala patentovať batériu s „lepším výkonom, životnosťou a cenou“
Kúpila Tesla ďalšiu spoločnosť, ktorá sa venuje vývoju batérií?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Jsem ale velmi zvědav na duben, budou to zajímavé novinky. A hlavně u Tesly jde o skutečné baterie mířící do praxe ne nějaké teoretické baterie z nějaké laboratoře, která vydala tiskovou zprávu číslo „824“, ale nic z toho nakonec není.

  2. Moc sme sa teraz o novej batérii nedozvedeli! Ak v zdraví prežijeme voľby 29.02.2020, tak sa za odmenu o mesiac dožijeme aj konkrétnych informácií z Tesla Battery Day! Uvidíme ako dokážu „čapovať veľkú batériu do malého obalu“ !!! …..

  3. To ze sa chce Tesla osamostatnit do Panasonicu je nezmysel. Tesla by potrebovala dnes 3-4 nasobne vysiu produkciu baterii (clankov) aby pokryla svoje potreby, takze k svojej vyrobe s Panasonicom, k produkcii od LG Chem a CATL pre MIC Modely 3 chce pridat este vyrobu baterii v GF3 v pripojenej budove kde bude mat pravdepodobne joint venture s nejakou zo spominanaych firiem a k tomu planuje pripojit produkciu z Freemontu a pravdepodobne taka linka vyrastie neskor aj v GF4. Stale vsak nechapem preco nevyuzivaju GF1 na vyrobu Modelu 3, Y alebo novych vlastnych baterii ked na to bola urcena a jej vystavba nenapreduje lebo ani jej uz postavene casti nie su naplno vyuzite.

      • To len svedci o tom ako malo vies o Tesle a jej financovani 🙂 Precitaj si financny report za Q4 2019 a potom sa porozpravame. Tesla je vysoko ziskova, ma cca 22% marzu na vyrobe a predaji EV, dalsie zisky z Tesla Energy divizie, vyssiu marzu ma zo vsetkych automobiliek uz len Ferrari. Stratu vykazuje len preto ze si hromadi cash na investicie a preto ze investuje viacej do vyvoja ako zarobi, preto je 6-10 rokov pred vsetkou konkurenciou a to je tvrdenie konkurencie. S takymi povrchnym nazorom sa stretavam kazdy den.. neovladate skutocnu financnu situaciu, nastastie odbornici ju ovladaju preto akcie Tesly vyleteli zo 178USD na 920USD a trhovo je druhou najhodnotnejsou automobikou sveta a predbehal VW.
        Ak si precitas financny report tazk zistis ze vykaza strata 860 milionov je smiesna oproti hotovosti Tesli na urovni 6,3 miliardy 🙂 Takze ju mozu pokryt hocikedy kedy len chcu.. ale nechcu lebo je to pre nich vyhodnejsie takto.. Takze studuj nech tu nepises o nezmysloch a bublinach 😉

Pridajte komentár