V slovenskom konfigurátore automobilky Škoda už nájdeme plug-in hybridnú verziu modelu Octavia – „Škoda Octavia iV„. A to aj vo variante „Combi“. Koľko stojí a čo ponúkne v základnej výbave?
Škoda predvčerom zverejnila podrobné informácie o novej generácii svojho bestselleru Octavia. Vrátane dvoch plug-in hybridných verzií Škoda Octavia iV a Škoda Octavia RS iV. Aktualizovala pritom čisto elektrický dojazd, a to na slušných 60 km (WLTP).
Bežná verzia disponuje výkonom 150 kW a krútiacim momentom 350 Nm, „športová“ výkonom 180 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Zaujímavosťou pritom je, že oba modely sú vybavené rovnakými motormi, a to benzínovým štvorvalcovom 1,4 TSI s výkonom 110 kW a elektromotorom s výkonom 85 kW. Rozdiel je teda v systémovom výkone, ktorý je podľa výrobcu podmienený „odlišným softvérovým riadením“.
Ceny a výbava
Viac ohľadom špecifikácií nájdete v našom nedávnom článku. Teraz už prejdime k cene a výbave Škody Octavia iV, ktorá je už dostupná na objednávku v rámci slovenského trhu. Konfigurátor odhaľuje, že na začiatok je dostupná slabšia plug-in hybridná verzia s výkonom 150 kW. A to vo variantoch liftback aj combi.
Liftback začína na cene 31 760 €, combi na 32 710 €. Základom je výbava v stupni Ambition, tzn., že Škoda v prípade plug-in hybridu preskočila „vstupnú“ výbavu Active. V štandarde pritom nájdeme nasledovné:
Zaujímavé je určite porovnanie „najporovnateľnejších“ verzií novej Octavie so spaľovacím a plug-in hybridným pohonom. Dieselová verzia 2.0 TDI s výkonom 110 kW a automatickou prevodovkou stojí vo výbave Ambition 26 620 €, resp. 27 570 €. To predstavuje cenový rozdiel v prospech spaľováku 5 140 € (v prípade oboch variantov).
Plug-in hybrid však navyše ponúka napr. digitálny prístrojový panel vodiča („Virtuálny kokpit“) s uhlopriečkou 10″, navigačný systém COLUMBUS s 10″ dotykovým displejom či Care Connect a Infotainment Online na 1 rok.
V prípade pravidelného nabíjania batérie „domácim“ prúdom a využívania potenciálu elektrického pohonu je pritom možné ušetriť na prevádzkových nákladoch. Takže v rámci celkových nákladov na vlastníctvo je možné tento cenový rozdiel minimálne zmazať.
Spoznali sme tiež základné „slovenské“ ceny športovej verzie – Škoda Octavia RS iV, a to 37 460 €, resp. 38 410 € (combi).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Škoda už testuje „SUV-kupé“ verziu svojej elektrickej novinky Enyaq iV
Škoda Citigoe iV to má spočítané. Je vypredaná a nástupca sa nechystá
2 komentáre
Musk povedal, že ho hnevá, že Tesly sú drahé. Šéf Škody je zatiaľ ticho, ale to len preto, že je menej úprimný.
Za 27 000 bi to bolo viac zaujimave zatial je to len koncernovy predrazeny bulsit.