Škoda zverejnila podrobnosti o plug-in hybridnej Octavii. Vrátane cien

4

Škoda predstavila prvú plug-in hybridnú verziu bestselleru Octavia ešte v novembri minulého roka, a to pod názvom Škoda Octavia iV. Štyri mesiace na to nás oboznámila so športovým variantom Škoda Octavia RS iV. A teraz zverejnila podrobnejšie a aktualizované informácie ohľadom týchto plug-in hybridov, vrátane certifikovaného elektrického dojazdu či cien na ďalšom trhu.

Plug-in hybridy Škoda Octavia iV a Škoda Octavia RS iV sa od seba okrem iného líšia ponúkaným výkonom. Bežná verzia disponuje 150 kW a krútiacim momentom 350 Nm, „športová“ 180 kW (241 koní) a krútiacim momentom 400 Nm.

Zaujímavosťou pritom je, že oba modely sú vybavené rovnakými motormi, a to benzínovým štvorvalcovom 1,4 TSI s výkonom 110 kW a elektromotorom s výkonom 85 kW. Rozdiel je teda v systémovom výkone, ktorý je podľa výrobcu podmienený „odlišným softvérovým riadením“.

Verzia RS zrýchli v športovom režime z 0 na 100 km/h za 7,3 s, z 80 na 120 km/h jej to trvá o „2,2 s kratšie ako v prípade benzínového náprotivku s prevodovkou DSG“. Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na 225 km/h. „Maximálka“ oboch verzií v čisto elektrickom režime je 140 km/h.

60 „elektrických“ km

Oba varianty sú vybavené batériou s kapacitou 13 kWh, ktorá im podľa aktuálnych oficiálnych informácií zabezpečí čisto elektrický dojazd „až 60 km (WLTP)“. V rámci predstavenia „slabšej“ verzie pritom Škoda spomínala dojazd 55 km (WLTP).

Pri jazde v elektrickom režime do rýchlosti 50 km/h bude aktivovaný zvukový generátor E-noise. Jeho cieľom je upozorniť chodcov či cyklistov, že sa vozidlo nachádza v ich blízkosti.

Z bežnej zásuvky sa Škoda Octavia iV nabije z 0 na 80 % za 3 h 45 min, na 100 % to trvá 5 h. Pri použití wallboxu s výkonom 3,6 kW sa čas skráti na 2 h 33 min (0 – 80 %), resp. 3 h 33 min (0 – 100 %). Priemerné emisie plug-in hybridnej Octavie dosahujú hodnotu „okolo 30 g/km“.

Objem batožinového priestoru oboch verzií je 450 l (liftback), resp. 490 l (kombi). Rovnako tak je totožná ich svetlá výška, a to 143 mm.

Známe ceny

Škoda v týchto dňoch zverejnila aj ceny svojej novinky na nemeckom trhu. Škoda Octavia iV tam začína na cene 37 617 €, vrátane dočasnej 16 % DPH. Škoda Octavia RS iV vyjde minimálne na 42 267 €, informuje Ecomento. To je podstatne viac ako v prípade skôr zverejnených „českých“ cien – 806 800 Kč (30 630 €), resp. 939 900 Kč (35 255 €) vrátane 21 % DPH. Zdá sa teda, že vysoké nemecké dotácie (až 6 750 €) urobili na tamojšom trhu „svoje“…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Škoda už testuje „SUV-kupé“ verziu svojej elektrickej novinky Enyaq iV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Verzia RS zrychli za 7.3 z 0 na 100. Mam 22 rocne TDI audi a3 8L a mam 8 sekund na 100.. a nemam label RS.. keby na to nelepili RS, tak je vsetko v poriadku… Ja som kupil za 1000€, mam uz 5 rokov, bez investicie, len tankujem naft a olej vymenim raz za rok.. rozvody som dal vymenit len preventivne pre istotu.. nove auta stoja za velke….. Kvalita nikde, ci motor, karoseria alebo lak… Ked bude vykon nieco aspon okolo 350-400 koni, tvrdy kvalitny sportovy podvozok a kvalitne brzdy, tak ze to bude aj dobre dokopy fungovat, tak tam sa da zacat uvazovat o pouziti labelu RS

  2. Takze len softwerovy rozdiel a ked sa vybije po 50km tak ma RS 1,4tsi 110kw, zozere to samozrejme viac lebo je o dost tazsia. A ludia im to kupia…

Pridajte komentár