Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80

21

Automobilka Škoda postupne zverejňuje ceny prvých verzií svojej elektrickej novinky Škoda Enyaq iV. Spoznali sme pritom aj tie slovenské. Tie sa týkajú prvých dvoch variantov, ktoré budú dostupné na našom trhu, a to iV 60 s dojazdom 390 km (WLTP) a iV 80 s dojazdom 510 km (WLTP).

Základná „slovenská“ verzia

Vyzerá to tak, že základnou verziou elektrického SUV Škoda Enyaq iV bude na slovenskom trhu verzia iV 60 s cenou od 39 490 €. Tá je vybavená 62 kWh batériou, ktorá sa postará o dojazd 390 km (WLTP). Výkon elektromotora, ktorý poháňa zadnú nápravu, dosahuje 132 kW. Krútiaci moment má maximálnu hodnotu 310 Nm. Vďaka tomu český elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.

V základnej výbave tejto verzie nájdeme interiér LOFT, ktorý obsahuje poťah sedadiel v kombinácii látka/umelá koža a dekoračné obloženie LOFT, dvojramenný kožený multifunkčný volant, ambientné osvetlenie, 11 kW AC/50 kW DC nabíjanie, 19-palcové disky PROTEUS, akustické bočné okná so SUNSETOM, strešný nosič, 7 airbagov, LED hlavné svetlomety, LED zadné svetlá, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie KESSY a rozpoznávanie dopravných značiek.

Potešia aj bezpečnostní asistenti LANE ASSIST (asistent udržiavania v pruhu), FRONT ASSIST (výstraha pred kolíziou s núdzovým brzdením), DRIVER ALERT (asistent rozpoznania únavy), LIGHT AND RAIN ASSIST (svetelný a dažďový senzor) či dvojzónová automatická klimatizácia.

Verzia s najväčším dojazdom

Škoda Enyaq iV 80 vyjde na Slovensku na 46 990 €. Je vybavená 82 kWh batériou, ktorá sa postará o dojazd 510 km (WLTP). Výkon elektromotora, ktorý poháňa zadnú nápravu, dosahuje 150 kW. Krútiaci moment má maximálnu hodnotu 310 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Táto verzia, ktorá ponúka najvyšší dojazd z celého radu, v porovnaní s verziou iV 60 navyše disponuje chrómovanými okennými lištami, strieborným strešným nosičom, Full LED Matrix prednými svetlometmi s AFS funkciou, Full LED zadnými svetlami s dynamickým ukazovateľom smeru, výsuvnými ostrekovačmi svetlometov, 3-zónovou automatickou klimatizáciou, vyhrievanými prednými sedadlami, vyhrievaným volantom s podvolantovým ovládaním rekuperácie či voľbou jazdného profilu.

Ďalšia výbava

Z mimoriadnej výbavy bude možné okrem doplnkových výbavových paketov prikúpiť napr. zadné bočné airbagy, športový podvozok, mechanicky sklopné ťažné zariadenie, panoramatickú strechu či rýchlonabíjanie až do 125 kW.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda odhalila ceny viacerých verzií Enyaqu v eurách. Najlacnejšia od 33 800 €
Chystané dotácie na elektromobily v SR: Väčší balík peňazí, nižší príspevok
Škoda chystá špeciálny ekosystém pre svojich „e-mobility zákazníkov“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

21 komentárov

    • Vedel by mi z Vas niekto povedat…aspon jeden jediny dovod…preco by som si mal kupovat tuto otrasne skaredu elektricku Skodu s dizajnom 90-tich rokov s tym radiatorom vpredu pardon chladicom ktory vlastne taky velky ani elektromobil nepotrebuje…kupovat za akychsi 46.000 euro…ked si mozem kupit za 38.000 euro krasnu modernu TESLU 3…pricom je vseobecne zname ze TESLA je lidrom vo vyrobe elektromobilov a 20 rokov pred konkurenciou ?!

      • Je to úplne jednoduché. Tesla je síce po technologickej stránke úžasná a neskutočne vpredu proti konkurencii, ale osobne by som asi radšej bral tú Škodovicu, Prípadne ID.4-ku alebo ešte radšej ID.6-ku. Je to z toho dôvodu, že osobne nepotrebujem vôbec nejaké FSD a impozantné zrýchlenie a výkony. Potrebujem skôr auto vhodné pre rodinu, to Tesla 3 nie je ani omylom (jasné, ľudí tam naložím, ale komfort to určite nebude), to by možno spĺňala Tesla X Long Range po facelifte, ale chýba mi tam dosť vecí a niektoré prekážajú. Falcony sú pekná vec, na jendej strane veľmi praktické, ale na druhej dosť k ničomu, veľmi by mi chýbal HUD + rôzne ďalšie drobnosti. Navyše zastúpenie na Slovensku nie je a možno tak skoro ani nebude. Servis tu tiež nie je a v prípade potreby sa trepať do zahraničia nemienim. Sú to možno malichernosti, ale pre mňa dosť podstatné. Za iných okolností by som asi šiel do Tesly, ale momentálne ma nijako nepresvedčili na kúpu auta práve od nich.

    • Skus si porovnat vybavu a DPH a mozno sa ti podari prist na to, kde je pes zakopany…. DPH je momentalne v Nemecku znizena na 16% u nas je stale 20% a vybava v SK specifikacii je vyssia nez v Nemecku…. Inak mne sa to auto paci a pokial sa dostane par kusov na SK tak sa po nich zaprasi.

      • A tebe uz odpadol rozum !…bohuzial !…vraj TESLA ma horsiu kvalitu ?! Preber sa !…TESLA je vo vyrobe elektromobilov lider a 20 rokov pred konkurenciou ?…

        • Neviem či si už sedel v tej úžasnej Tesle ale všetko v nej vŕzga ako v starej škodovke po 30 rokoch. Možno v technológii sú popredu ale určite nie v dielenskom spravovaní a o životnosti by som sa začal hovoriť až po niekoľkých rokoch nie po 3 alebo 4 čo sú na trhu.

    • Ale veď nič Vám nebráni si kúpiť práve Teslu Y. Kde máte napísané, že si musíte tú škodovicu kúpiť? Ak nechcete, máte predsa právo sa rozhodnúť vybrať si niečo, čo vyhovuje Vašim potrebám. Ak si niekto chce kúpiť práve škodovicu, nech sa páči. Ja osobne by som tiež radšej šiel práve do „okrídleného šípu“ prípadne do ID.4-ky alebo ID.6-ky. Nie kvôli tomu, že je to VW group, ale preto, lebo momentálne nie je nič také, čo by som chcel. Tesla mi to neponúkne, ponúka to práve ten VW. Tesla je síce technologicky veeeľmi ďaleko pred ostatnými a úžasne napreduje, to nikto nepopiera, ale to pretláčanie FSD nasilu a tomu prispôsobovaná charakteristika ich vozidiel mi dosť vadí. Ak budem chcieť sa vo vozidle len voziť a nie riadiť ho, pôjdem verejnou dopravou alebo taxíkom. Ja osobne chcem šoférovať a mať tomu auto prispôsobené. Navyše chcem auto pre rodinu a to spĺňa len Tesla X. Tam mi ale dosť prekážajú tie falcony. Síce sú na jednej stránke praktické, ale na tej druhej vlastne nanič. A nepáčia sa mi bezrámové dvere. Neviem, nejako mi to lezie na nervy.

  1. Ked si spocitate kolko stoji bateria je to 10 – 12 000 eur, sam mam doma samsung sdi clanky z elektromobilu. kupovane za 65e – 94 Ah clanok ….co je na tom kuse plechu za 30 -40 000 eur ? realna vyrobna cena bude do 20 000e mozno aj menej. jasne dajte tam biely interier, kdo to bude cistit ? zase skoda o nicom, za tu cenu mam novu teslu a to je ine kafe

    • Výroba možno bude polovičná ale vývoj a výskum robia zadarmo? Ďalej veci ako marketing, distribučná sieť, to sa nemusí zaplatiť? Nie som zástancom škody ale toto je cenotvorba v každom odvetví.

  2. Podla mna nevyzera to auto zle ale 40 litrov za to? Radsej by som skocil po benzinovoej bmw x1 a mam kvalitne auto a pokoj. Elektro je na svk v plienkach. A dlho bude…

  3. Ked uz vysolit 40 000 Eur za auto, to si kupim radsej pre radost poctiveho veterana, ktoreho oprasim cez vikend a casom porastie i na cene, na bezne vozenie z bodu A do bodu B mi staci aj auto do 10 000 Eur…..kto ma na to kupi nove a nevadi mu, ze 5 rokoch auto strati polovicu hodnoty, viem aj lepsie investovat, mat tie peniaze…..

  4. Za 20 000€ kúpim už solídne benzínové a za ďalších 10 000€ jazdím 10 -15 rokov a to mám ešte 10 000€ ušetrené. Koľko € má stojí dobíjanie sa nikde nepíše. Ak niekto napíše že 100km má vyjde na 5 € a ničím to nepodlozi tak je to zavádzajúce. Auto na plyn spotreba nech aj 10 stále je okolo 5€. Ja jazdím toyotu 1.6 Auris tá a priemernú dlhodobú 5.7l čo je oproti elektrike určite viac ale ten rozdiel pri nákupe je enormný takže elektriku len vo vyskozdviznom viziku

    • Alex diesel mladší on

      V Superbe combi 1,6 greenline viem v pohode jazdiť medzi 3až5,5 llitrami nafty, žena mala rekord 2,7 litra mimo mesto po rovinách, vypnutá klíma, má alergiu na ňu. Veľké rodinné auto s kopou miesta a na zadné sedadlo dáš aj troch štíhlejších na seba a netlačia do predného sedadla. Pri plne obsadenom aute 5 ks + batožina ,čo unesie ( unesie jak prasa), pri cca ďiaľnici 135 km/ h. spotreba 2000 km Chorvátsko tam a späť + jazdy v Chorvátsku – priem. spotreba 5,4l. Pri plnej nádrží dojazd vysoko cez 1000 km. Ani hybridy sa nechytajú, nieto električky. Nikto nepočíta cenu tej elektriny, dojazd, zimný režim, cenu bateriek, samé zavádzania. O eko nezmysloch sa dá hovoriť hodiny. Kým bude jazdiť, nikdy nepredám. Elektro šrot nikto nevykupuje u nás.

Pridajte komentár