Aktuálne zachytené „špionážne“ fotografie potvrdzujú, že sa dočkáme aj druhej karosárskej verzie horúcej elektrickej novinky Škoda Enyaq iV. Tá okrem iného ponúkne športovejšie strihnutý dizajn so zadnou časťou pripomínajúcou vozidlá typu kupé.
Škoda predstavila koncept elektromobilu Enyaq iV v marci minulého roka na autosalóne v Ženeve, a to pod názvom Škoda Vision iV. Ten opísala ako 4-dverový crossover s karosériou typu kupé. Preto niektorých sklamalo, že predstavený produkčný model je klasickým SUV.
Dobrou správou však je, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou potvrdia slová z nedávnej minulosti, ktoré hovorili o dvoch karosárskych verziách. A to štandardnej praktickejšej SUV verzii a športovejšie strihnutej verzii SUV-kupé/SUC.
Dôkazom sú aktuálne „špionážne“ fotografie uverejnené na portáli Carscoops, ktoré zachytili druhú spomínanú verziu počas testovania v bežnej premávke. Je tak zrejme len otázkou času, kedy doplní štandardný Enyaq. SUV-kupé verzia sa pritom bude líšiť najmä svojou zadnou časťou. Línia strechy vozidla sa smerom dozadu prudko zvažuje, podobne ako v prípade áut typu kupé.
Očakávať zrejme môžeme podobné riešenie „dverí“ ako v prípade sedanov typu liftback, kde sa spolu s vekom batožinového priestoru vyklápa aj zadné okno. V rámci techniky by nemali nastať žiadne zmeny. SUV-kupé verzia by však mohla byť teoreticky ponúkaná len vo vyšších výkonových verziách. Napríklad iV 80, iV 80x a iV RS:
Model | ENYAQ 60 iV | ENYAQ 80 iV | ENYAQ 80x iV | ENYAQ RS iV |
Pohon | 4 x 2 | 4 x 2 | 4 x 4 | 4×4 |
Max. výkon | 132 kW | 150 kW | 195 kW | 225 kW |
Max. kr. moment | 310 Nm | 310 Nm | 425 Nm | 460 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s | 8,5 s | 6,9 s | 6,2 s |
Max. rýchlosť | 160 km/h | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Dojazd (WLTP) | 390 km | 510 km | 460 km | 460 km |
Možno o niečo vyšší dojazd
Čo sa týka dojazdu, ten by mohol byť o niečo vyšší, a to za predpokladu, že „kupé“ bude mať o niečo lepšiu aerodynamiku, a teda aj vyššiu efektivitu ako bežná verzia. V neprospech novinky však zrejme bude menší objem batožinového priestoru. V prípade koncernového elektromobilu Audi e-tron a jeho verzií „Standard“ a Sportback totiž platia obe spomínané veci. Ohľadom interiéru sa neočakávajú nejaké podstatnejšie zmeny.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Škoda Enyaq iV ako riaditeľské vozidlo na Tour de France
Škoda Citigoe iV to má spočítané. Je vypredaná a nástupca sa nechystá
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
5 komentárov
Dúfajme, že cena nebude niekde medzi 60-80k..
To už by bolo naozaj priveľmi odvazlive od škodovky.
Chcú chŕliť spaľováky, kým ko pôjde, preto sú emobily také drahé
Nie je to len o tom. Naozaj tie baterky nevedia spravit lacnejsie. O lacnejsich bateriach bol posledny Tesla battery day. Tam vysvetlili, ako museli zmenit pohlad na navrh a vyrobu baterii aby snizili ich cenu. Toto LGchem, Panasonic a ostatny nerobia. Je to o inom mysleni pri pristupovani k rieseniu problemov. Inovaciach. A v dnesnom svete ich je pramalo. Vo vsetkom vidim nastaveny zivotny cyklus a roadmapu produktu. Lenze s takymto pristupom milovy skok neurobis.
Načo je dobrá to nízka strecha? ja mám radšej viac miesta v kufri ako otlčenú hlavu.
Verziu iv50 za 33tisic poprosim