Škoda už testuje „SUV-kupé“ verziu svojej elektrickej novinky Enyaq iV

5

Aktuálne zachytené „špionážne“ fotografie potvrdzujú, že sa dočkáme aj druhej karosárskej verzie horúcej elektrickej novinky Škoda Enyaq iV. Tá okrem iného ponúkne športovejšie strihnutý dizajn so zadnou časťou pripomínajúcou vozidlá typu kupé.

Škoda predstavila koncept elektromobilu Enyaq iV v marci minulého roka na autosalóne v Ženeve, a to pod názvom Škoda Vision iV. Ten opísala ako 4-dverový crossover s karosériou typu kupé. Preto niektorých sklamalo, že predstavený produkčný model je klasickým SUV.

Dobrou správou však je, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou potvrdia slová z nedávnej minulosti, ktoré hovorili o dvoch karosárskych verziách. A to štandardnej praktickejšej SUV verzii a športovejšie strihnutej verzii SUV-kupé/SUC.

Dôkazom sú aktuálne „špionážne“ fotografie uverejnené na portáli Carscoops, ktoré zachytili druhú spomínanú verziu počas testovania v bežnej premávke. Je tak zrejme len otázkou času, kedy doplní štandardný Enyaq. SUV-kupé verzia sa pritom bude líšiť najmä svojou zadnou časťou. Línia strechy vozidla sa smerom dozadu prudko zvažuje, podobne ako v prípade áut typu kupé.

Očakávať zrejme môžeme podobné riešenie „dverí“ ako v prípade sedanov typu liftback, kde sa spolu s vekom batožinového priestoru vyklápa aj zadné okno. V rámci techniky by nemali nastať žiadne zmeny. SUV-kupé verzia by však mohla byť teoreticky ponúkaná len vo vyšších výkonových verziách. Napríklad iV 80, iV 80x a iV RS:

ModelENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ RS iV
Pohon4 x 24 x 24 x 44×4
Max. výkon132 kW150 kW195 kW225 kW
Max. kr. moment310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h8,7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Max. rýchlosť160 km/h160 km/h160 km/h180 km/h
Dojazd (WLTP)390 km510 km460 km460 km

Možno o niečo vyšší dojazd

Čo sa týka dojazdu, ten by mohol byť o niečo vyšší, a to za predpokladu, že „kupé“ bude mať o niečo lepšiu aerodynamiku, a teda aj vyššiu efektivitu ako bežná verzia. V neprospech novinky však zrejme bude menší objem batožinového priestoru. V prípade koncernového elektromobilu Audi e-tron a jeho verzií „Standard“ a Sportback totiž platia obe spomínané veci. Ohľadom interiéru sa neočakávajú nejaké podstatnejšie zmeny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Škoda Enyaq iV ako riaditeľské vozidlo na Tour de France
Škoda Citigoe iV to má spočítané. Je vypredaná a nástupca sa nechystá
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Nie je to len o tom. Naozaj tie baterky nevedia spravit lacnejsie. O lacnejsich bateriach bol posledny Tesla battery day. Tam vysvetlili, ako museli zmenit pohlad na navrh a vyrobu baterii aby snizili ich cenu. Toto LGchem, Panasonic a ostatny nerobia. Je to o inom mysleni pri pristupovani k rieseniu problemov. Inovaciach. A v dnesnom svete ich je pramalo. Vo vsetkom vidim nastaveny zivotny cyklus a roadmapu produktu. Lenze s takymto pristupom milovy skok neurobis.

Pridajte komentár