Škoda Citigoe iV to má spočítané. Je vypredaná a nástupca sa nechystá

7

Zdá sa, že nedávno predstavené elektrické SUV Škoda Enyaq iV to spočítalo súrodencovi Škoda Citigoe iV. Jeho cesta sa totiž podľa českej automobilky končí, pričom tá sa chce sústrediť na väčšie elektromobily.

Malý mestský elektromobil Škoda Citigoe iV sa tešil veľkému záujmu, pričom na Slovenskom trhu je už dlhšiu dobu vypredaný. A aktuálne sa od šéfa predaja a marketingu spoločnosti Škoda dozvedáme, že to platí pre celý európsky trh.

Alain Favey dodáva, že Škoda Citigoe iV nedostane náhradu, pričom auto tejto veľkosti v budúcnosti nechystajú, informuje Autocar. Nič také totiž nie je na stole. Povedal však, že ak by sa jedného dňa objavila menšia koncernová platforma, ktorá by umožňovala výrobu takto malého elektromobilu, Škoda by ponúkla svoju verziu. O takýchto plánoch však nevie a „pokiaľ ide o Citigo, hra sa skončila.“ Zdá sa teda, že išlo len o vozidlo, ktorého úlohou bolo znížiť priemerné emisie flotily.

Volkswagen ale už viackrát potvrdil, že pracuje na platforme MEB pre menšie elektromobily, pričom sa spomínal segment B. Takže o triedu väčších koncernových elektromobilov by sme sa mali dočkať. A to okolo roku 2023. Stáť majú do 20 000 €.

Menšie e-modely majú byť riskantné

Škoda tento týždeň predstavila svoj prvý elektromobil postavený na platforme MEB, ktorým je kompaktné SUV Enyaq iV. Tento model má popri plug-in hybridných modeloch Superb a Octavia ťažiť z rastúceho dopytu po elektrifikovaných vozidlách, hovorí Favey.

Dodal, že v dohľadnej dobe nechystajú menšie elektrifikované vozidlá, pretože technológie e-pohonu by ich spravili nedostupnými pre zákazníkov. Preto ak Škoda nenájde dostatočnú zákaznícku základňu, modelu ako napr. Škoda Scala s plug-in hybridným pohonom sa nedočkáme.

Favey tiež uviedol, že zatiaľ neexistujú solídne plány ohľadom elektromobilu, ktorý bude nasledovať po Enyaqu. Všetko má záležať od dopytu po tejto čerstvej novinke. Vývoj nového elektromobilu by však mohol byť podľa neho podstatne rýchlejší ako v prípade spaľovacích vozidiel, a to vďaka flexibilite platformy MEB.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault Twingo Z.E. má byť v základe lacnejší ako VW e-up či SEAT Mii Electric
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Koncept budúceho „ľudového“ elektromobilu od Fiatu získal ocenenie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. No to ma dojalo! O Škodu Citigoe iV je obrovský záujem, nestíhame ju vyrábať, tak ju jednoducho zrušme!
    Ja rozumiem mnohým veciam, ale tejto skutočne nie!
    Ak sa Škoda mieni správať takto komunisticky – trhovo, tak – spánombohom, Škoda!

    • Citigoe splnila účel pre vw aby neplatili pokutu a hotovo. Radšej zadotujú pár áut ako platiť miliardy v pokutách. Za tento rok sa im 1 EV predané rátalo za dve. A jedno či malé alebo veľké. Proste EV. Budúci rok pôjdu ID.3 ID.4 a Enyaq a tie im to pokryjú.

    • Pravda je taka…ze Skoda prestala dostavat baterie…TOTO je problem automobiliek a hlavne NEMECKYCH…auto vyrobia ale na bateriu su odkazani od dodavatela…pretoze pored tym vyrobili spalovak a dalej sa nestarali…ale elektromobil je nieco ine…auto treba vyrobit a co je rovnako podstatne aj bateriu cize pohonnu jednotku je treba vyrobit…a s tym uz maju problem ! Casy ked nemecke auta boli IN su davno prec _ Dnes je TOP znackou sveta TESLA !…pred nemeckymi autami vo vyvoji je 20 rokov !

  2. A čo koncernové dvojičky Škody Citigoe iV od VW a od Seatu? Tiež sa prestanú vyrábať?
    Možno je to tak, že koncernové dvojičky, ktoré sú prakticky totožné so Škodou Citigoe iV (a navyše sa to všetko vyrába v Bratislave) sú iba drahšie ako Škoda Citigoe iV, tak jednoducho zostanú. Peňaženka je najvyšší veliteľ.
    A či?

    • Mne sa zda ze Seat Mii by mal byt v ramci koncernu najlacnejsi, takze o predaji za najdrahsie to nebude ak nezrusia aj jeho vyrobu. Skor to bude o tych emisiach.

Pridajte komentár