Škoda zverejnila podrobné informácie o elektrickom SUV Enyaq!

6

Škoda nám konečne ukázala aspoň maskovanú verziu elektrického SUV Škoda Enyaq iV a zároveň prezradila jeho podrobné špecifikácie. Prekvapila pritom počtom ponúkaných verzií.

O Škode Vision E, resp. Vision iV, resp. Enyaq už počúvame roky. A dnes sme konečne spoznali špecifikácie sériového vozidla, ktoré sa zaradí do nižšej strednej triedy. Škoda však sľubuje nadpriemerne priestranný interiér, v ktorom nájdeme napr. udržateľné materiály, 13″ displej či head-up displej s funkciou rozšírenej reality.

Rozmery 4 685 x 1 877 x 1 618 mm a rázvor 2 765 mm odhaľujú, že Škoda Enyaq iV je máličko menšia ako obľúbený model Kodiaq. Menší je aj objem batožinového priestoru – 585 l, stále však ide o veľmi peknú hodnotu. A takou hodnotou je vzhľadom na typ vozidla určite aj koeficient odporu vzduchu – 0,27.

Až 5 verzií

Škoda nás celkom milo prekvapila množstvom ponúkaných verzií svojho prvého elektrického SUV, čo naznačuje, že je pre ňu tento model veľmi dôležitý. Základná verzia nesie označenie ENYAQ iV 50 a ponúka batériu s kapacitou 55 kWh, dojazd 340* km (WLTP), pohon zadnej nápravy či výkon 109 kW.

Ďalšie verzie (*predbežné hodnoty):

  • Enyaq iV 60 – batéria: 62 kWh, dojazd: 390* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 132 kW
  • Enyaq iV 80 – batéria: 82 kWh, dojazd: 500* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 150 kW
  • Enyaq iV 80X – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 195 kW
  • Enyaq iV vRS – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 225 kW

„Športový“ variant „vRS“ zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. „Najvýkonnejšie verzie“ (zrejme „4-kolky“) utiahnu podľa Škody príves s hmotnosťou 1 200 kg.

Elektromobil Škoda Enyaq iV bude podporovať rýchlonabíjanie výkonom „až 125 kW“ (z 10 na 80 % za 40 min), pričom „až“ zrejme znamená, že verzie s menšou batériou ponúknu podporu nižšieho nabíjacieho výkonu, tak ako je tomu v prípade koncernového modelu VW ID.3. Cez 11 kW wallbox potrvá nabitie 6 až 8 hodín.

MEB „Made in Czech“

Škoda Enyaq iV je prvým modelom českej značky postaveným na koncernovej platforme MEB a prvým „MEB-modelom“, ktorý sa bude vyrábať mimo Nemecka. O jeho produkciu sa totiž postará hlavný závod Škody v Mladej Boleslavi.

Predaj novinky odštartuje počas svetovej premiéry, ktorá sa uskutoční „v tomto roku“. Sériová výroba bude spustená na konci roku 2020, pričom uvedenie na trh je naplánované na začiatok budúceho roka. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Tým, ktorí sú sklamaní z dizajnu Škody Enyaq iV, na záver pripomíname, že ak česká značka nezmenila svoje plány, neskôr by sme sa mali dočkať aj verzie „strihnutej“ do podoby SUC, resp SUV-kupé, ktorej dizajn by mal viac zodpovedať konceptu Vision iV.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda: „10 e-áut do roku 2022.“ Aké modely očakávať?
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Škoda prezradila ďalšie informácie o nabíjačke so „zotrvačníkovou“ batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

Pridajte komentár