Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel

6

Plug-in hybridná verzia vlajkovej lode mladoboleslavskej automobilky, Škoda Superb iV, nedávno dostala slovenské ceny. A tie sú určite potešiteľné. Najmä v porovnaní s podobne výkonnými a vybavenými dízlovými verziami, pretože sú nižšie. A vďaka chystaným dotáciám bude plug-in hybrid ešte výhodnejší.

Plug-in hybridná Škoda Superb iV disponuje 1,4-litrovým 4-valcom TSI s výkonom 115 kW (156 k) a elektromotorom s výkonom 85 kW (116 k). Celkový systémový výkon pohonnej jednotky pritom činí 160 kW (218 k), maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. Pohonná jednotka je spriahnutá so 6-st. automatickou prevodovkou DSG.

Po stránke parametrov sa k plug-in hybridu najviac približuje dízlová verzia 2.0 TDI SCR s výkonom 140 kW, krútiacim momentom 400 Nm a 7-st. automatickou prevodovkou. Vo výbave Ambition pritom plug-in hybrid vyjde na 34 430 € a spomínaný dízel na 34 520 €, čo je takmer identická cena. A už to je veľkým pozitívom. Podobné je to pritom aj v prípade ostatných variantov.

Bonus a dotácia

Avšak plug-in hybridná Škoda Superb iV je aktuálne dostupná s cenovým zvýhodnením vo výške 1 500 €, ktoré platí do konca tohto mesiaca, čo znamená koncovú cenu 32 930 €. A tým to nekončí. Na prelome novembra a decembra, príp. v priebehu decembra totiž MH SR chystá dotačnú výzvu, v rámci ktorej prispeje na nákup plug-in hybridného vozidla sumou 5 000 €.

Takže teoreticky, ak si objednáte plug-in hybridný Superb s aktuálnym cenovým bonusom, pričom bude možné dodatočne požiadať o dotáciu (zatiaľ nepotvrdené), vo verzii Ambition by vyšiel na 27 930 €. A to je o 6 590 € menej ako v prípade porovnateľnej dízlovej verzie. Najlacnejšia verzia Superbu vo výbave Ambition pritom stojí 27 080 € (1,5 l TSI – „benzín“, 110 kW, „manuál“).

Prevádzkové úspory

A navyše ak bude majiteľ naplno využívať možnosti elektrického pohonu, pričom bude batériu nabíjať „domácim“ prúdom, môže počítať aj s nižšími prevádzkovými nákladmi. V prípade podobnej cenovej politiky ďalších automobiliek, by sme sa mohli dočkať podstatného zvýšenia záujmu o plug-in hybridné automobily.

A aj keď sa dajú považovať plug-in hybridy za akýsi medzistupeň prechodu od spaľovacích k plne elektrickým automobilom, určite majú svoj význam z hľadiska znižovania emisií, a to najmä v mestách. Veď spomínaná Škoda Superb iV ponúka čisto elektrický dojazd 55 km (WLTP), čo by mohlo stačiť na pokrytie bežných potrieb väčšiny vodičov počas pracovných dní. Takže plug-in hybridy môžu do značnej miery fungovať ako „čistokrvné“ elektromobily.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda Citigoe iV by mohol v SR vyjsť na 9 590 €, ale…
Nová Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom ponúkne e-dojazd 55 km
Nové hybridy od BMW a Mercedesu sa vďaka obrovským batériám približujú k e-dojazdu 100 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Plug in hybridy je fajn, ale je to voľba hlavne pre ľudí bývajúcich v domoch. No čo tí všetci ostatní. Slovensko patrí medzi tretinu krajín Európskej únie s najmenším počtom ľudí bývajúcich v domoch. Podľa údajov Eurostatu z roku 2017 je to presne 43%. Takže tá väčšina obyvateľov na sídliskách alebo inde situovaných bytových domoch, povedzme napríklad v centre miest, si asi ťažko dobije takýto plug in hybrid alebo úplný elektromobil z domáceho prúdu. Okrem klasických áut so spaľovacími motormi môžu teda využiť ako formu alternatívneho pohonu len LPG/CNG alebo klasický hybrid, ktorý robí napríklad Lexus, Honda atď. Sám patrím medzi túto skupinu a zrejme aj využijem druhú spomínanú možnosť. Príde mi len nefér, že podľa zatiaľ uvedených informácií sa dotácia na kúpu áut s alternatívnym pohonom netýka práve klasického hybridu, ktorý funguje už po desaťročia fantasticky a ktorėho priekopníkom je po dlhé roky práve Toyota. Veľmi dobre si pamätám na nie tak dávne časy „diesel mánie“, keď takéto hybridy každý odsudzoval a nechcel pochopiť. Teraz sú tieto takmer bez chybné pohonné jednotky zase oficiálne nepodporované a väčšina ľudí si ich možno aj práve preto nevyberie. Teda amozrejme tá väčšina, ktorá býva v domoch.

    • Čomu nerozumieš, hybridy nie sú podporované, lebo jazdia na energiu čisto z fosílneho paliva. Nemáš možnosť na nich ani teoreticky jazdiť čisto na elektrinu. Ich výhoda je, že sú (alebo by mali byť) vo väčšine prevádzkových stavov efektívnejšie ako nehybridy, a ich samotná cena je relatívne porovnateľná s klasickými spaľovákmi, tak podporované nie sú.

  2. To je super ale nie pre podnikatelov zijucich v bytovke ci rodiny. Lebo na drahom nabijani a hlavne chybajucej infrastrukture nabijaciek vyhody razom koncia pri porovnani s dizlom.

  3. Práve preto mi príde logické, že Slovensko rovno presadne do plne elektrickych áut. Lebo EV s dojazdom 300 a viac km, a zároveň možnosťou rychlonabijania už bude môcť použiť aj bytovkar, ktorému dojazd poslúži na viac dní a keď pôjde na nákup, pripadne na kávu, nabije si 300km za 30min na rýchlonabke, alebo aj menej rýchlo, ale zadara, ako to už ponúka u nás jeden reťazec. Takže ja by som túto etapu hybridov radšej preskočil, lebo ako píšete, nemá príliš zmysel pre bytovkárov a navyše hybrid spája zložitosť motora a nevýhody spalovaku s nevyhodami EV (dojazd, nutnosť nabíjať). Ale + by mohla byť napríklad možnosť nabiť si tých 55km tiež niekde na káve/nákupe. Len mi to príde také „ani-ani“.

    • Tak plugin hybrid spája výhody oboch pohonov, ale zároveň aj nevýhody prameniace z použitia oboch pohonov…, ale ako prechod je to ok…

  4. Navyše som si istý, že ak škoda citigo-E bude stáť 16tis (alebo s dotáciou možno menej než 13),tak sa to u nás (a v CZ) stane historickým míľnikom alebo revolúciou.
    Jediné, čo mi tu smrdí na týchto bestselleroch typu octavia a superb, že im monopol stále zakazuje spraviť lacné Ev varianty. Lebo keď už dokáže škoda spraviť ev za 16000,tak rozdiel väčšej baterky pre takú oktavku s dojazdom 300km už veľký nebude. Smrdí to proste špekulantsvom ;(

Pridajte komentár