Elektrická Škoda Enyaq iV ako riaditeľské vozidlo na Tour de France

1

Horúca novinka, elektrické SUV Škoda Enyaq iV, zažila svoju „profesionálnu“ premiéru na najznámejších cyklistických pretekoch sveta – Tour de France. A to ako riaditeľské vozidlo so špeciálnou výbavou.

Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme využil prvý model značky Škoda, postavený na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB), ako riaditeľské vozidlo na 183 kilometrov dlhej etape vedúcej z Gap do Privas. V nasledujúcich týždňoch povedie nová elektrická vlajková loď značky ŠKODA cyklistov ešte v ďalších dvoch etapách a umožní tak svojou širokou špeciálnou výbavou bezproblémovú koordináciu pretekov.

Červeno lakovaná Škoda Enyaq iV popri panoramatickej presklenej streche disponuje aj šiestimi anténami, špeciálnou sirénou, chladničkou a vysoko moderným riadiacim centrom v zadnej časti kabíny. S takou výbavou je možné na palube vozidla prijímať a odovzdávať informácie, Christian Prudhomme okrem toho môže priamo z vozidla vydávať pokyny alebo organizovať prevádzku pelotónu.

Je tiež v neustálom kontakte so závodnými komisármi a ďalšími organizačnými vozidlami a odovzdáva si informácie o aktuálnom priebehu pretekov. Takto špeciálne upravený ENYAQ iV má tiež spevnený podvozok, aby odolal náročným podmienkam počas pretekov. Vzhľad vozidla potom dokresľuje branding so sponzormi pretekov.

Okrem 183-kilometrovej etapy z Gap do Privas odprevadí nová vlajková loď značky Škoda cyklistov tiež pri individuálnej časovke z Lure do La Planche des Belles a tiež počas záverečnej etapy dlhej 122 kilometrov. Tá vedie z Mantes-la-Jolie do Paríža, kde pretekárske pole po 21 absolvovaných etapách a celkovo 3 470 kilometroch prejde cieľom na parížskom bulvári Champs-Élysées.

Na Tour de France 30 „e-Škodoviek“

Škoda Enyaq iV bude súčasťou flotily až 250 vozidiel, ktoré ŠKODA pri svojej 17. účasti na Tour de France v úlohe oficiálneho hlavného partnera poskytne organizátorom a vedeniu pretekov. Česká automobilka sa pritom tento rok zameriava najmä na trvalo udržateľný rozvoj a elektromobilitu: celkovo 30 vozidiel z tohtoročnej flotily tvoria modely rodiny ŠKODA iV s plug-in-hybridným alebo čisto batériovým pohonom.

Rovnako ako bicykel totiž reprezentujú trvalo udržateľnú individuálnu mobilitu, a tak Tour de France predstavuje  optimálnu možnosť prezentácie týchto vozidiel pred medzinárodným publikom.

Zdroj: tlačová správa (Škoda)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Škoda Citigoe iV to má spočítané. Je vypredaná a nástupca sa nechystá
Škoda chystá špeciálny ekosystém pre svojich „e-mobility zákazníkov“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

  1. má tiež spevnený podvozok, aby odolal náročným podmienkam počas pretekov… ??? prosim??? to akoze ked si ju kupim s obycajnym, nespevnenym podvozkom, tak sa mi na normalnej ceste rozpadne ci co???
    tak to je potom naozaj skoda – penazi za ten cesky crep…

Pridajte komentár