Chorvátsky hyperšportiak Rimac C_Two si objednal aj šampión F1

0

Uznávaný chorvátsky e-mobility startup Rimac sa pochválil, že jeho šialene rýchly športový elektromobil Rimac C_Two si objednal aj bývalý šampión F1, Nico Rosberg. To pritom nie je jediná dobrá reklama pre spoločnosť Mateho Rimaca, ktorý je označovaný za Elona Muska Európy.

Zhruba pred mesiacom Nico Rosberg navštívil spoločnosť Rimac, od ktorej si ešte minulý rok objednal hyper-elektromobil Rimac C_Two, aby si svoje vozidlo personalizoval a vyskúšal pokročilý prototyp.

Nico sa stane jedným zo 150 majiteľov modelu Rimac C_Two, ktorý bude kvôli vplyvu pandémie nového koronavírusu dodaný neskôr, ako bolo pôvodne naplánované. A to budúci rok.

Ešte len 32-ročný zakladateľ a šéf spoločnosti Rimac, Mate Rimac, uviedol, že je pre nich cťou, že sa Nico Rosberg rozhodol stať „členom ich rodiny“. Vyzdvihol ho ako človeka, vodiča, podnikateľa v oblasti udržateľných riešení, milovníka technológií a osobu zameranú na budúcnosť.

A dodal, že kúpa ich elektromobilu jedným z najlepších jazdcov sveta je vrcholným uznaním ich konštruktérstva a inžinierstva.

Známe špecifikácie

Niet sa čomu čudovať, že milovník rýchlosti a nových technológií Nico Rosberg siahol po elektrickom modeli Rimac C_Two. Veď ten podľa najaktuálnejších správ od výrobcu zrýchli z 0 na 100 mph (161km/h) za 4,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 415 km/h.

V rámci minuloročného prestavenia prototypu Rimac C_Two výrobca uviedol, že novinka disponuje 4 elektromotormi s celkovým výkonom 1 914 konských síl (1 480 kW) a krútiacim momentom 2 300 Nm. Z 0 na 60 mph (97 km/h) má zrýchliť za 1,85 sekundy a z 0 na 300 km/h za 11,8 sekundy. 120 kWh batéria sa má postarať o dojazd 550 km (WLTP).

V súvislosti s ohlásenou objednávkou a súvisiacimi aktivitami sa môže vynoriť otázka, či nejde len o akési „marketingové partnerstvo“. Každopádne, dobrú reklamu a meno má Rimac aj bez toho. Veď jeho partnermi či investormi sú spoločnosti ako Porsche (vlastní 15 % podiel), Hyundai Motor (investícia vo výške 80 mil. €), Koenigsegg, Aston Martin či Automobili Pininfarina.

A nedávno zarezonovala aj neoficiálna správa, že koncern VW Group chce vymeniť svoju značku Bugatti za podiel v spoločnosti Rimac.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovensko by si malo brať príklad z chorvátskej elektromobilky Rimac“
Mateho Rimaca volajú „Elon Musk Európy“. Čo hovorí o Tesle?
Hrôzostrašná nehoda Richarda Hammonda ovplyvnila „dizajn“ elektromobilu Rimac C_Two

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár