Chorvátska „elektromobilka“ Rimac má od koncernu VW získať značku Bugatti

1

Že chorvátsky e-mobility startup Rimac, ktorý vedie 32-ročný mladík, získa exkluzívnu automobilku Bugatti? Napriek tomu, že ide o neoficiálnu nepotvrdenú informáciu, ktorá znie skôr ako prvoaprílový žart, mohlo by ísť o skutočnosť. A to hneď z niekoľkých dôvodov.

S touto na prvé počutie ťažko uveriteľnou informáciou prichádza nemecký Manager Magazine. Ten sa v prípade koncernu VW Group javí ako „zákulisne“ dobre informovaný zdroj. Veď ako prvý prišiel napr. aj s infomáciami ohľadom veľkých softvérových problémov elektromobilu Volkswagen ID.3. A tie sa neskôr potvrdili.

Podľa nemeckého magazínu chce koncern VW predať nerentabilnú značku Bugatti už dlhšiu dobu. Na pláne bol jej predaj potomkovi Ferdinanda Porsche – Gregorovi Piëchovi, a to za cca 200 mil. €. Dohoda síce padla, ale ochota predať Bugatti ostala.

Za informáciami ohľadom akvizície Bugatti chorvátskou spoločnosťou Rimac stoja podľa Manager Magazine zainteresované strany priamo z koncernu Volkswagen Group. Zdroje uvádzajú, že táto dohoda čaká na podpis dozornej rady. Pokiaľ to bude možné, malo by k tomu dôjsť ešte tento rok.

Na oplátku 49 % podiel

Carmagazine v tejto súvislosti informuje, že cieľom koncernu VW je získať 49 % podiel v Rimacu výmenou za automobilku Bugatti. To však vyzerá ako veľmi ambiciózny plán, najmä s ohľadom na množnú hodnotu Rimacu a spomínanú predajnú cenu Bugatti (200 mil. €). Možno však išlo len o špeciálnu cenu pre „rodinu“ a koncern si cení Bugatti v skutočnosti na podstatne viac. Nemci by pritom vďaka významnému podielu získali potrebné e-mobility know-how, ktoré sa im určite veľmi hodí v rámci svojej veľkej transformácie smerom k elektromobilite.

Získali by tak zrejme pevnejší základ pre svoje vyjadrenia o dobiehaní spoločnosti Tesla. Veď mladá chorvátska firma je považovaná za špičku v oblasti e-mobility technológií. Dôkazom môžu byť aj odkúpené podiely Rimacu veľkými hráčmi ako napr. Porsche (15,5 %), Hyundai Motor, Jaguar, Koenigsegg či Magna.

Spoločnosť 32-ročného inžiniera Mateho Rimaca, ktorý je považovaný za Elona Muska Európy, by zas získala značku Bugatti a súvisiacu infraštruktúru. To by jej mohlo výrazne pomôcť s „komercializáciou“ svojich elektrických hyperšportových áut. Vrátane chystaného modelu Rimac C_Two s výkonom 1 914 koní, zrýchlením 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,85 sekundy či maximálnou rýchlosťou 412 km/h.

Reuters ohľadom tejto správy informuje, že spoločnosti Bugatti, Rimac a Volkswagen ju zatiaľ odmietli komentovať. Nuž, na rozuzlenie si budeme musieť ešte počkať.

elektromobilita slovensko

Zdroj fotografie: Rimac

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mateho Rimaca volajú „Elon Musk Európy“. Čo hovorí o Tesle?
„Slovensko by si malo brať príklad z chorvátskej elektromobilky Rimac“
Chorvátsky Rimac C_Two s výkonom 1914 koní sa chystá na homologizáciu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Je to – alebo skôr bude to – zaujímavé sledovať, ako bude tento predaj pokračovať.
    Na niečom sa predsa musia ľudia baviť! Aj keď z praktického hľadiska je iba mizivý počet vážnych záujemcov o túto značku.
    A keby som aj mal vážny záujem o takúto drahú hračku, akože ho z istých dôvodov nemám, bude mi už vcelku jedno, kto tú značku vlastní…

Pridajte komentár