Nový Renault Zoe stojí v Nemecku od 21 900 €. Avšak bez batérie

6

Nový Renault Zoe nás pri svojom predstavení celkom potešil. A to najmä dojazdom, ktorý je na úrovni základnej Tesly Model 3. Otázkou však bolo, či poteší aj svojou cenou. Tá prvá, pre nemecký trh, nás na prvý pohľad príjemne šokovala. Následne sme však museli vytriezvieť.

Renault Zoe bol niekoľko rokov po sebe európskym „elektrickým“ bestsellerom. Od roku 2013, kedy vstúpil do predaja, sa pritom globálne predalo cca 150 000 kusov. To sú určite zaujímavé čísla, Renault však má určite vyššie ambície. A to aj vďaka novému modelu.

Viacero verzií

Novinky je dostupná vo viacerých verziách, pričom je možné voliť medzi 80 a 100 kW elektromotorom a 41 (Z.E. 40) alebo 52 kWh (Z.E. 50) batériou. Tieto batérie pritom dokážu zabezpečiť dojazd 316, resp. 390 km (WLTP). Podrobnejšie informácie…

Základná verzia Renault Zoe Z.E. 40 začína v Nemecku na sume 21 900 €. Výrobca pritom uvádza, že za túto sumu bol doteraz dostupný starší variant s 22 kWh batériou. Verzia Z.E. 50 s väčšou batériou a slabším motorom stojí od 23 900 €. Za výkonnejšiu alternatívu si treba priplatiť 2 000 €, tá však ponúka vyšší stupeň výbavy. Špičková verzia pritom vyjde bez doplnkovej výbavy na 27 900 €.

Treba však ešte dokúpiť či prenajať batériu

Tieto ceny vyzerajú na prvý pohľad lákavo, nie je v nich však zahrnutá batéria. Tú je pritom možné aj prenajať, a to za 74 € mesačne. Ročný prenájom tak vyjde na 888 €. V prípade kúpy elektromobilu na kratšie obdobie to nemusí byť zlé riešenie, avšak je možné, že na Slovensku nebudeme mať takúto možnosť, tak ako doteraz.

Batériu s 8-ročnou zárukou, resp. „záručným nájazdom“ 160 000 km (garancia 66 % pôvodnej kapacity) je pritom možné v Nemecku dokúpiť za 8 090 €. Takže pre získanie predstavy o cene na našom trhu si môžeme teoreticky k spomínaným cenám pripočítať sumu 8 090 €. Atraktivita nového modelu Renault Zoe Z.E. 50 tak razom klesne.

Veď v najzaujímavejšej konfigurácii, v ktorej sa podobá konkurenčným elektromobilom Peugeot e-208 (od 30 450 €) a Opel Corsa-e (od 29 900 €) z hľadiska výkonu a kapacity batérie, začína na sume 33 990 €. Nový Renault však ponúkne dojazd vyšší o 50, resp. 60 km (WLTP). A pravdepodobne aj o niečo lepšiu výbavu, keďže v rámci v tejto konfigurácie ponúka 2. stupeň výbavy. Na druhej strane, v úplnom základe vyjde na 29 990 €, pričom ponúkne len o 24, resp. 14 km nižší dojazd a o 20 kW nižší výkon.

Nový Renault Zoe bude možné na nemeckom trhu objednať od konca tohto mesiaca. Na Slovensku si budeme musieť počkať o niečo dlhšie.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické mini-SUV Renault K-ZE za 15 000 € prešlo prvým testom
Renault chystá cenovo dostupného konkurenta Nissanu Leaf
Faceliftovaný Hyunai Ioniq Electric s väčším dojazdom dostal 1. cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Nový R ZOE bez batérie je platný ako asi ako mŕtvemu zimník. Je to zrejme asi reklamný ťah, ale dosť nevydarený. Kúpili by si notebook bez pamäte, alebo plynový sporák bez plynoinštalácie? No – ja ti neviem…
    Načo je komu dobrá taká cenová ponuka?

  2. Môže si kúpiť ten krpatý Mikrón a môže s ním jazdiť na nákupy, alebo výlety s tou jeho herečkou len sa obávam či mu bude stačiť ten veľký kufor.

  3. Zaujala ma cena baterie… “ v Nemecku dokúpiť za 8 090 €“ . Pital som sa v Renaulte na cenu baterie do Zoe a dali cenu od 15 000 do 17 000 Eur. Tak teraz ako to je?

  4. Cena batérie pre nemcov – tam je daná Merkel – Mikrón zľava stredo a východoeurópsky otroci majú cenu určenú *2 keby sa dalo aj trojnásobok ale to by už bolo moc okaté.

Pridajte komentár