Renault predstavil nové ZOE s dojazdom na úrovni Tesly Model 3 SR

0

Renault predstavil novú generáciu európskeho elektrického bestselleru Renault Zoe Z.E. 50. Novinka sa môže okrem iného pochváliť vyšším výkonom, väčšou batériou a lepším dojazdom na úrovni základnej Tesly Model 3, úplne novým interiérom, redizajnom exteriéru či lepšou výbavou.

Jednou z najzaujímavejších noviniek, ktorú nájdeme v novom sub-kompaktnom elektrickom hatchbacku Renault Zoe Z.E. 50, je jeho 400-voltová batéria (326 kg). Tá má totiž kapacitu 52 kWh, čo je vzhľadom na segment vozidla (B) výborná hodnota. Vďaka nej ponúkne vozidlo dojazd 390 km (WLTP). Týmito parametrami pritom konkuruje základnej verzii Tesly Model 3 Standard Range.

Novinka bude dostupná v dvoch výkonových verziách. V štandardnej nájdeme elektromotor s výkonom 80 kW a krútiacim momentom 225 Nm. Výkonnejšia verzia ponúkne 100 kW a krútiaci moment 245 Nm, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h pod 10 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h. Z 80 na 120 km/h pritom zrýchli za 7.1 s, t.j. o 2,2 s rýchlejšie ako štandardná verzia.

Renault Zoe Z.E. 50 konečne podporuje rýchlonabíjanie DC prúdom (cez CCS), a to výkonom 50 kW. To je žiaľ pomerne veľké sklamanie, nakoľko sa začínajú vo veľkom budovať nabíjacie stanice s ďaleko vyšším výkonom (150 až 350 kW). Za 30 min nabíjania na 50 kW nabíjačke má vozidlo získať dojazd cca 150 km (WLTP).

Novinka si však zachovala nabíjací systém Chameleon, ktorý umožňuje AC nabíjanie výkonom až 22 kW. Na verejnej nabíjačke s takýmto výkonom má elektromobil získať za 1 hodinu nabíjania dojazd 125 km. Prostredníctvom domáceho wallboxu s výkonom 7 kW sa nabije na 100 % za 9 h a 25 min.

Úplne nový interiér

Renault Zoe Z.E. 50 sa dočkal zaujímavého redizajnu exteriéru, avšak základné línie modelu zostali zachované. Úplne nový je ale interiér, ktorý sa nápadne podobá na ten zo súrodeneckého modelu Clio. Jeho najnápadnejšími prvkami sú 2 veľké displeje.

Ten väčší má uhlopriečku 10″, pričom ide o digitálnu prístrojovú dosku. Dokáže pritom zobrazovať napríklad aj informácie z GPS navigácie. Centrálny dotykový displej infotainmentu, ktorý vystupuje do priestoru, je len o málo menší (9,3″). Ten je možné prepojiť so smartfónmi prostredníctvom systémov Android Auta a Apple CarPlay.

Bohatá výbava

Súčasťou výbavy nového Renaultu Zoe Z.E. 50 sú, či môžu byť napríklad full LED svetlomety, systém varovania pred vozidlami mŕtvom uhle, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, „Hands-free“ parkovanie, indukčná nabíjačka mobilných zariadení či systém, ktorý prepája vozidlo s mobilnou aplikáciou.

Pomocou mobilnej aplikácie MY Renault je pritom možné ovládať vozidlo na diaľku. Napríklad spustenie či naplánovanie spustenia vykurovania, resp. klimatizovania kabíny alebo nabíjania. Prostredníctvom aplikácie sa majiteľ tiež dozvie stav kapacity batérie či prebiehajúceho nabíjania. V rámci aplikácie je zahrnutý aj plánovač ciest s mapou nabíjacích staníc.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické mini-SUV Renault K-ZE za 15 000 € prešlo prvým testom
Renault chystá cenovo dostupného konkurenta Nissanu Leaf
Cena Renaultu Zoe sa v Rumunsku mení v závislosti od úrovne znečistenia ovzdušia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár