„Taxi“ Tesla Model S prekonala nájazd 500 000 km. O koľko klesol jej dojazd?

7

K dispozícii sú zaujímavé údaje ohľadom ďalšieho elektromobilu Tesla s vysokým nájazdom. Tesla Model S v službách taxi služby odhalila pokles dojazdu, ako aj náklady na údržbu po 500 000 km.

Médium Tesla Drive Canada zverejnilo prevádzkové údaje ďalšieho elektromobilu v službách prémiovej taxi služby Current Taxi, ktorý najazdil naozaj vysoký počet km. Údaje sú pritom určite veľmi zaujímavé.

Veď táto Tesla Model S 90D (rok výroby 2016) má stále pôvodné elektromotory, batériu, klimatizačný systém, ramená zadnej nápravy, ložiská kolies, CV nápravy, posilňovač riadenia, PTC ohrievač či všetky sedadlá.

Čo sa týka vecí, ktoré museli byť vymenené alebo opravené, išlo o brzdy pri nájazde 420 000 km (náklady 750 $), časť zavesenia kolies pri 465 000 km (1 500 $), kondenzátory a ventilátory klimatizácie pri 480 000 km (2 500 $), postupne všetky kľučky dverí (800 $), zámok kufra a mechanizmus pre hladké zatváranie (250 $), ventilátor nasávania (120 $) a niekoľko dielov predného a zadného zavesenia kolies (2 000 $).

Zrejme ešte zaujímavejší údaj sa týka degradácie batérie, resp. poklesu kapacity batérie, a teda poklesu dojazdu tohto elektromobilu. Pôvodne cca 90-kWh batéria pritom podľa prevádzkovateľa po 500 000 odjazdených km degradovala približne o 12 %. A palubný systém vozidla aktuálne po plnom nabití ukazuje dojazd 412 km namiesto pôvodných 455 km. Vozidlo sa pritom väčšinou nabíjalo na rýchlonabíjačkách Tesla Supercharger.

Ďalšie súvisiace údaje

Zaujímavé je, že spoločnosť Tesla v apríli na základe údajov zozbieraných v rámci flotily modelov S a X zverejnila správu, z ktorej vyplýva, že tieto elektromobily stratia v priemere 12 % kapacity po nájazde 320 000 km. Takže Tesle Model S 90D v službách Current Taxi sa v tomto smere darí nadštandardne dobre.

pokles kapacity baterii elektromobilov tesla

Zdroj: Tesla

Ďalšou zaujímavosťou je, že táto taxislužba mala (a možno stále má) vo svojej flotile o rok staršiu Teslu Model S 70D s ešte vyšším nájazdom. A to 700 000 km. Ten bol pritom dosiahnutý koncom roka 2021. V tomto prípade však nie sú ucelené a presnejšie údaje ohľadom degradácie batérie, resp. batérií. Po vyše 400 000 km totiž musela byť pôvodná batéria vymenená (bezplatne v rámci záruky). „Náhradná“ batéria pritom nebola nová.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Táto Tesla Model 3 má za sebou 250 000 km. Ako klesla kapacita batérie a čo náklady na údržbu?
O koľko zdegradovali batérie Tesiel Model S z prvých produkčných rokov?
Zhoršuje rýchlonabíjanie elektromobilov degradáciu batérie? | Analýza Recurrent
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Zaujímave, pre TESLU dobré reklamné údaje! Bežní užívatelia nebudú mať tak vysoké využitie vozidla. Možno však budú mať dobrý pocit spoľahlivosti značky. Ten ale bude musieť TESLA stále udržiavať!

    P.S. Oveľa väčšie nadšenie by TESLA u zákazníkov spôsobila menšími lacnejšími modelmi, ktoré nie a nie prísť na trh! 🙂

    • Menšie a lacnejšie je široký pojem 😀
      Pre niekoho je 40 tis€ malo, a pre iného je aj 10tis€ veľa.

      Myslim si že Tesla ide pragmaticky, kym sa kupuju zakaznici modely strednej triedy, tak nie je dovod vyrabať nižšiu triedu. Len by si uberali z marži.

      • PIPO nerelativizuj, nešpekuluj! Menšie a lacnejšie Tesly pre menej solventných ľudí, takže tých 20 až 25 tis. Euro!

        P.S. Nielen TESLA, ale aj ostatní sa správajú „pragmaticky“! Preto my bohatí bojujeme za tých málo bohatých! 🙂

  2. Tieto hodnoty su vynikajúce pre zákazníkov ktorý si kupia Teslu.
    Firemný zákazníci sa môžu spoľahnúť, že auto ma malé náklady a veľa vydrží.
    Súkromný zákazníci sa môžu spoľahnúť, že auto dlho vydrží a aj po rokoch bude mať vysokú zostatkovú hodnotu.

    Ale to čo tento článok neukázal je spoľahlivosť ostatných modelov Tesly.
    Tesla model S nie je rovnaké auto z rovnakej cenovej kategórie ako Tesla MY alebo Tesla M3. Tesla model S je vlastne „výkladná skriňa“ Tesly, to čo ta automobilka dokáže a patrične si dá za to aj zaplatiť. Narozdiel modely TMY a TM3 sú veľko objemové serie, kde je len jediný ciel, predať čo najviac s čo najväčším ziskom. Optimalizácia na krv.
    A z toho mi vyplaví, že by sme nemali brať dáta z toho článku za globálne data pre všetká modely značky Tesla. Na to aby sme mohli vhovoriť všeobecne by se museli vedieť aj hodnoty z TM3.

    Takž kto si ide kúpi TMS tak tento članok muveľa napovie. (ak to nenatrieska do zvodidiel lebo si kupil Plaid a nezvladol zakrutu 😀 )

    • Je pravda ze TMS je ina cenova kategoria ako 3/Y, ale hlavne ide o auto z roku 2016, takze medzi nimi je 7 rocny rozdiel neustalych inovacii v kazdom komponente (nie nutne vzdy spravnym smerom). Rovnako aj technologie a materialy bateriek sa za tie roky dost vylepsili.

Pridajte komentár