Tesla Model S v službách Uberu má za sebou takmer 700 000 km. V akom je stave?

7

Elektromobily môžu vyvolávať nedôveru aj ohľadom spoľahlivosti, pretože ide o technológiu, ktorú drvivá väčšina vodičov nepozná a nemá s ňou reálne dlhodobejšie skúsenosti. Na druhej strane sa vo všeobecnosti hovorí o elektrickom pohone ako o oveľa jednoduchšom v porovnaní so spaľovacími motormi, z čoho má vyplývať aj vyššia spoľahlivosť. No a viac ako slušnou „odolnosťou“ sa nedávno pochválila Tesla Model S s nájazdom takmer 700 000 km.

V počiatkoch renesancie elektromobility, ktorá po dlhých desaťročiach nastala v minulej dekáde, chýbali samozrejme skúsenosti ohľadom spoľahlivosti prvých novodobých elektromobilov, keďže najazdenie väčšieho počtu km modelmi s nie moc vysokými dojazdmi vyžadovalo veľa času.

Všetko však urýchlila Tesla, ktorej elektromobily, najmä počnúc Modelom S, mali taký dojazd a boli celkovo tak praktické, že sa uživili aj v rámci rôznych mobilitných služieb, v ktorých pomerne rýchlo najazdili státisíce km.

Postupne sa tak začali objavovať správy, ako sa vysporiadali s enormnou záťažou po stránke spoľahlivosti, pričom osobitá pozornosť sa venovala poklesu kapacity batérie. V minulosti sme informovali napr. o skúsenostiach s Teslami, ktoré najazdili státisíce km v službách Tesloop („letisková“ kyvadlová dopravná služba). No a aktuálne sa objavila správa k elektromobilu Tesla Model S 70D, ktorý jazdil 6 rokov v službách Uberu, pričom najazdil vyše 682 000 km.

Brandon Carlson vo svojom videu rozobral stav tohto vozidla, vrátane batérií a poukázal na veci, ktoré počas náročných 6 rokov bolo nutné vymeniť, o čom informoval web Autoevolution.

Čo batéria?

Väčšina asi bude najviac zvedavá na problematiku okolo batérie vozidla. Tá pôvodná bola vymenená po vyše 400 000 km, čo podľa Autoevolution priemerný Američan najazdí za 17 rokov (cca 23 500 km/ročne). A dá sa predpokladať, že bežnému Slovákovi to potrvá ešte dlhšie.

Na batériu modelov z roku 2015 sa ešte vzťahovala 8-ročná záruka bez obmedzenia počtu km, takže batéria bola vymenená bezplatne. „Nová“ batéria má aktuálne za sebou cez 280 000 km, pričom aktuálne dokáže zabezpečiť dojazd okolo 290 až 320 km, čo má byť cca o 64 km menej ako po výmene.

Ďalšie výmeny

Zadná pohonná jednotka je pôvodná, predná bola vymenené po 611 000 km. Menené boli aj niektoré diely zavesenia kolies, a to po cca 600 000 km. Po cca 540 000 km bola nahradená MCU jednotka, a to kvôli všeobecne problematickej MMC pamäti, ktorá sa zvykla porúčať aj oveľa skôr. A pre kompresor klimatizácie bol limitom nájazd okolo 480 000 km.

Takže ak sú tieto informácie presné a korektné, máme tu ďalší elektromobil Tesla, ktorý sa s extrémnou záťažou popasoval naozaj veľmi dobre.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?
Elektromobily sú menej náchylné na poruchy, hlásia asistenčné spoločnosti

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Sú to neuveriteľné čísla. Lepšiu reklamu si Tesla snáď ani nevie predstaviť.
    Keď si predstavím, ako som nemohol predať Citroena C5 s nájazdom 275 tis. km… Odvšadiaľ ma poslali preč, že šroty nevykupujú.
    A pritom bolo vo výbornom stave, servisované výlučne v servise Citroen (dlhý nájazd cestami Slovensko – Nemecko a späť a tam dochádzanie do práce, takže som si nemohol dovoliť ostať „visieť“ niekde za nemeckou hranicou). Bolo mi ľúto len tak ho sotiť niekam do šrotu, keď ešte môže niekomu slúžiť a aj slúži.
    A tu čítam, že poniektoré komponenty boli na Tesle menené po cca 600 tis. km.
    Až také zimomriavky…

    • Tak to si zvykajte, mám 123 tis km na skoro 2,5 tonovej tesle X a brzdy vypadajú skoro ako nové…
      Plus servis nemá tesla povinný, takže som absolvoval len 1 krát, cca pri 45 tis km, lebo som ho mal zadarmo. Inak sa mení len brzdová kvapalina a pelový filter v klíme… Ten mi vymenili doma aj s 12 V batériou ( áno, má ju aj tesla X ), ale platil som za všetko 250,- euro, čo bolo úžasné… doma u mňa v garáži to spravil pán za 30 min.

      • Je to neskutočné. Vlastne to znamená, že v porovnateľnej kategórii ICE je Tesla šoférsky zábavnejšia, s nižšou nákupnou cenou, nižšou spotrebou a nižším TCO. Horí 20x menej ako ICE a 70x menej ako HEV. Celková bezpečnosť je vyššia ako pri ICE.

        Má to jediný problém, takáto Tesla chýba v Európe v segmente najlacnejších BEV 10-20k€.

        Číňania už majú svoj BYD Dolphin…

  2. Az na to ze priemrny slovak si nikdy nekupi Teslu S alebo X za 100tis eur. Chcelo by vediet ci aj baterie a motory „lacnych 20-30tis eur“ klasickych automobiliek vydrzia tych 400tis km. Ostatne tradicne mechanicke diely by mali mat aspon taku kvalitu ako Tesla, alebo aj lepsiu.
    Pripadne ci ked Tesla vybehne s lacnou kategoriou 20-30tis eur ci bude stale rovnaka kvalita a neobmedzena km zaruka. 🙂

    • Az na to ze priemerny slovak si nikdy nekupi Teslu S alebo X za 100tis eur.

      A práve tu urobili priemerní Slováci vrátane mňa veľké chybu, mohli si požičať a mať parádne auto s nabíjaním a výmenou batérie zdarma a zarobiť ako taxikári alebo zážitkoví podnikatelia kopec peňazí.

      • Hm, ked vsetci priemerny budeme taxikari a zazitkovy podnikatelia kto si nas bude potom najimat? 🙂 Nadpriemerny budu mat vlastne Tesly a podpriemerny nemaju na taxi a zazitok maju v MHD. 🙂

Pridajte komentár