Táto Tesla Model 3 má za sebou 250 000 km. Ako klesla kapacita batérie a čo náklady na údržbu?

16

Tesla Model 3 je na trhu už cez 5 rokov, viaceré vozidlá tak už stihli najazdiť vysoké porcie kilometrov. Niektorí majitelia sa pritom delia o svoje skúsenosti. A aktuálne tak spravil majiteľ vozidla s nájazdom 250 000 km, ktorý informoval aj ohľadom poklesu kapacity batérie a nákladov na údržbu vozidla.

Spoločnosť Tesla doteraz nezverejnila správu ohľadom degradácie batérií flotily modelov 3 a Y, tak ako v prípade starších modelov S a X. Podľa jej slov zatiaľ na to nemá dostatok relevantných dát, ale keď sa to zmení, správy sa dočkáme.

Dovtedy sa pre získanie aspoň hrubej predstavy „musíme“ spoliehať na zdieľané skúsenosti majiteľov modelov 3 a Y, ktorých vozidlá majú za sebou väčší nájazd km. A medzi nich patrí aj Lawrence, ktorého vyspovedala  predstaviteľka Youtube kanála Tesla Joy, o čom informoval web Insideevs. Lawrencova 5-ročná Tesla Model 3 Performance (najvýkonnejšia verzia so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,3 s) pritom už najazdila 250 000 km.

Majiteľ hovorí, že podľa jeho odhadu na základe vlastných skúseností poklesla kapacita batérie o 8 až 10 %. A podľa mobilnej aplikácie Tessie, ktorá používa, to má byť 11,5 %. Ak by sme počítali s degradáciou 11,5 % a „papierovým“ dojazdom Modelu 3 Performance podľa cyklu WLTP (platí pre 20″ kolesá Überturbine), znamenalo by to pokles dojazdu z 547 na 484 km.

Lawrence pritom podľa vlastných slov svoj elektromobil nešetril. Často využíval jeho vysoký výkon/zrýchlenie a nabíjal ho na výkonných DC nabíjacích staniciach Supercharger. Taktiež uviedol, že pokles maximálneho dojazdu nie je na dennej báze postrehnuteľný.

A čo náklady na údržbu?

Majiteľ Tesly Model 3 s nájazdom 250 000 km sa podelil aj o informacie ohľadom nákladov na „servis“ počas 5 rokov vlastníctva svojho vozidla. Uviedol, že sa vyhýbal servisným prehliadkam (tie nie sú v prípade elektromobilov Tesla povinné) s cieľom zistiť, ako dlho jeho Model 3 vydrží, kým sa niečo pokazí. „Štandardný servis“ pritom prvýkrát navštívil po 233 000 km.

Nakoniec musel vymeniť nabíjací port (náklady 600 $), jedno z ramien systému zavesenia kolies (náklady 300 $), 12V batériu (náklady 125 $), ako aj vzduchový filter, ktorý kúpil za 15 $. Samozrejme, musel tiež nahrádzať opotrebované pneumatiky, pričom kupuje lacnejšie pneumatiky (ako originál) s cenou okolo 75 $ za kus. Celkovo mal Lawrence vynaložiť na údržbu svojho elektrického sedanu strednej triedy s výkonom takmer 400 kW približne 2 000 $ (cca 1 865 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Majiteľovi Tesly Model 3 vypršala záruka na batériu. Akú kapacitu stratila po takmer 200 000 km?
Tesla Model S známeho youtubera má 10 rokov. Koľko ho stála údržba?
Tesla vydala správu o poklese kapacity batérií v jej starších modeloch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Aká bude zostatková hodnota takéhoto elektromobilu? Ťažko si bude chcieť niekto kúpiť elektromobil s takýmto nájazdom a s aku mimo záruky.

    • Ani spaľovacie auto s 250000 kilometrami s motorom bez záruky si nechce kupovať každý a predsa sa predávajú. Nemyslím že tá cena bude horšia ako u spaľovacieho auta s podobným nájazdom. Každý nepotrebuje dojazd 500km.

      • Lenže prípadná oprava, alebo výmena motora ICE je podstatne lacnejšia ako pri EV. Nehovoriac o tom, že ICE má stále rovnaký dojazd aj po 250 000 km

        • To by som netvrdil, kamarat mal rok v servise jazdeny spalovak pre vaznu poruchu motora ktoru nevedeli odstranit a vlastne ani neviem ako sa ho zbavil, ci ho spravili alebo predal ako nepojazdne (vymena motora by sa neoplatila), lebo uz chodi na inom.
          A nejde len o motor. Mne ked zahlasili cenu novej prevodovky v sume 80% trhovej hodnoty mojho jazdeneho spalovaka tak tiez by sa neoplatilo opravovat, keby som nenasiel manika co ju zrepasoval „iba“ za 20% hodnoty auta.
          Nevidim v tom rozdiel s EV ak by bolo trba menit celu bateriu, ale to sa nerobi a vymenit vadny modul, alebo clanok vyjde menej ako generalka ICE motora, alebo vymena prevodovky.

          • to su dristy, spalovak rok v oprave , dam druhy motor, a idem z dva dni preč 😀 😀 😀
            80% ceny auta za prevodovku 😀 😀 :d ty by si mal pre marwell začať písať scifi komiks ale take komediálne

  2. Motor alebo prevodovku v ICE mimo záruky bude asi málokto riešiť v autorizovanom servise. Takéto opravy, prípadne výmeny zvládnu aj schopné neautorizované servisy a hlavne v podstatne niších sumách. Rovnako dostupnosť dielov napr. z havarovaných ICE je podstatne lepšia a cenovo dostupnejšia ako pri EV. A hlavne akékoľvek opravy EV aj mimo záruky sú limitované len na autorizované servisy. EV je síce považované za jednoduchšie ako ICE, obsahuje však mnoho súčastí, ktoré v ICE nie sú a ich oprava tiež nie je lacná. EV je super kým je v záruke, potom sa treba modliť aby sa nič nepokazilo, inak je majiteľ odkázaný len na autorizovaný servis, čo pre ICE neplatí.

    • ICE obsahuje tisíce súčiastok, ktoré v BEV nie sú. Článok je o tom, že v elektromobile Tesla sa nemá čo pokaziť, prvý krát sa niečo pokazilo po 233 tis. km. ICE chodia do servisu oveľa častejšie, minimálne raz do roka vymieňať olej.

    • Rovnako ako motor, prevodovku a filtre DPA budu riesit majitelia ICE mimo autorizovany servis z dovodu ceny. Z rovnakeho dovodu majitel EV nebude chciet vymienat celu bateriu v autorizovanom servise. Tesla navyse nevyzaduje ziadny servis pre platnost zaruky. A ked zaruka skonci, majitel ma uplnu slobodu, kde si da opravit (vymenit vadne clanky baterie) za co najmensiu cenu. Kym my slovaci najazdime na teslach 250k km, tak uz bude z tych havarovanych, resp.pouzitych zo zapadu kopa nahr.dielov. Nayse, ako pri Seat Leafe, bude mozne vymenit staru bateriu za novu z vacsou kapacitou. Pricom stara bude stale zaujimava pre vykup pre stacionarne uloziska napr. pre domacu FV elektraren.
      Ako uvadza majitel, pri poklese 10-12% auto je stale dobre pojazdne i vykonne. A osobne nevidim problem v poklese dojazdu z 547 na 484km. Mimochodom prave preto, sa i ojazdene tesly predavaju stale pomerne draho, narozdiel od ojazdenych ICE, obzvlast diesel-akov.
      Ktorych servisovanie stoji skor tych 2000eur ROCNE !

      • Len pre zaujímavosť, kde na Slovensku vám vymenia alebo opravia akumulátor mimo autorizovaný servis pri EV? Tak to ma zaujíma, kde ročný servis spaľováku stojí 2000 EUR 🙂

        • Jakmile si poridite EV, tak se o problematiku zajimate hloubeji a od jiz letitych EV uzivatelu se dovite, kdo se specializuje na jakou znacku. Zatim jich je pomalu, ale to je i celkovy pocet Ev, takze je to logicke. Jak bude EV pribyvat, budou pribyvat i neautorizovane servisy.

        • nevieš, doma na dvore alebo v každej dielni maju možnosti ako povymienať baterie v elektro aute, ako vybrať jednotlivý članok ako ho späť zavariť,bodovať alebo amaterskejšie zapajkovať, ved to vie už každy jouda v zapadlom kute los ancheles

    • Proc by se Ev nedala servisovat mimo autorizovany servis? 🙂 Bezne se to, alespon u nas v CR deje 🙂 …i repase baterii, kdyz odejde jeden modul…. on totiz i ten „vadny modul“ se jeste da dal pouzit jinde. Sice ma nizsi napeti, ale vzhledem k jeho kapacite bude jeste roky slouzit v jinych aplikacich.

Pridajte komentár