T&E navrhuje zákaz dotovania plug-in hybridov po teste reálnych emisií 3 modelov

7

Mimovládna organizácia Transport & Environment (T&E) už roky tlačí na vlády, aby nepodporovali nákup plug-in hybridných automobilov, pretože nemajú taký environmentálny prínos ako sa tvrdí, či ako sa predpokladalo. A aktuálne prichádza s testom reálnych emisií CO2 troch plug-in hybridných modelov od BMW, Renaultu a Peugeotu v rámci mestskej a prímestskej prevádzky.

T&E sa zaoberala emisiami plug-in hybridov napr. aj pred 2 rokmi. A to v rámci štúdie, ktorá mapovala ich skutočné emisie CO2 pri jazdách na dlhé vzdialenosti. Tá pritom nedopadla pre testované vozidlá vôbec dobre. A navyše sa ukazalo, že najmä v rámci firemných flotíl sa elektrický pohonom využíva len minimálne.

Dúfalo sa pritom, že aspoň v prípade mestskej či prímestskej prevádzky, napr. v rámci dochádzania za prácou, by plug-in hybridy mohli byť environmentálnym prínosom. Avšak výsledky aktuálneho testu T&E v tejto oblasti sú celkovo takisto sklamaním.

Spomínaný test na objednavku T&E vykonala Technická univerzita v Grazi. Skúškam pritom boli podrobené plug-in hybridné verzie modelov BMW 3 Touring, Renault Megane a Peugeot 308. Zistilo sa, že BMW 3 pri jazde v rámci „typickej prímestskej trasy“ dlhej 55 km vyprodukovalo 3-násobne viac emisií CO2 v porovnaní s „oficiálnou hodnotou“. Modely Megane a 308 dopadli síce podstatne lepšie, avšak na tak krátkej vzdialenosti (55 km) sa očakávali lepšie výsledky, ako sú o 70 %, resp. 20 % vyššie emisie CO2.

plug-in hybridy realne emisie co2

Zdroj: T&E

Reálny elektrický dojazd

Čo sa týka reálneho elektrického dojazdu pri jazde po meste, kedy je elektrický pohon efektívnejší ako v rámci kombinovanej jazdy, Renault Megane dosiahol o máličko lepší ako deklarovaný dojazd. Jeho kolegovia od BMW a Peugeotu však naplnili tento dojazd len na 74 %, resp. 53 %.

plug-in hybridy realne emisie co2

Zdroj: T&E

Emisie CO2 pri vybitej batérii

A keďže predchádzajúce štúdie ukázali, že plug-in hybridy sú väčšinou firemné autá (71 %), ktoré veľkú väčšinu km najazdia na benzín, príp. naftu, emisie CO2 spomínaných modelov sa testovali aj pri vybitej batérii. V tomto prípade bola nameraná hodnota 5 až 7-násobne vyššia ako sa deklaruje.

plug-in hybridy realne emisie co2

Zdroj: T&E

„Dotácie sú neopodstatnené“

Na základe tohto testu navrhuje T&E zrušiť dotácie na nákup plug-in hybridných modelov, pretože nie sú ani zďaleka takým environmentálnym prínosom, ako sa deklaruje. Nezisková organizácia pritom dodáva, že napr. 7 európskych krajín v minulom roku zadotovalo nákup plug-in hybridných áut od značiek BMW, Peugeot a Renault dokopy sumou cca 350 mil. €. Celkové dotácie plug-in hybridov tak musia byť ďaleko väčšie.

Z hľadiska 4-ročných nákladov na vlastníctvo majú byť pritom plug-in hybridné modely BMW 3, Renault Megane a Peugeot 308 drahšie o 2 600 €, 1 300, resp. 4 800 € ako porovnateľné plne elektrické modely Tesla Model 3, Renault Megane E-Tech a Citroen e-C4.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Emisný škandál“ plug-in hybridov sa skončí. EÚ schválila nový výpočet emisií CO2
Toyota tvrdí, že hybridy sú ekologickejšie ako elektromobily, keď straší nedostatkom batériových surovín
Plug-in hybridy sú v reáli ďaleko „špinavšie“ ako na papieri, potvrdzujú ďalšie štúdie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Možno nie od samotného začiatku. Veľká chyba bola, uznanie spotreby 1 až 2 litre/ 100 km kvôli CO2, a to že neboli dôsledne kontrolované skutočné emisie, ako sa napr. ukazuje aj v tomto teste!

  1. Čítal som pôvodnú štúdiu.
    Tá ale mala aj záver, že v prípade pravidelného nabíjania z vonk. zdroja, plug-in hybrid z eko hľadiska, dlhodobo, predstavuje menšiu záťaž pre planétu ako čisto EV
    Lenže ľudia sú akí sú, stačí na papieri, že plug-in huráá, len aby sa nemuselo platiť parkovné, menšie registračné, dotácie atď, a sme tu.
    Plug in hybrid je technologická slepá ulica. Teraz už aj ekologická.
    Inak ja mám hybrida, NORMÁLNEHO tzv. Full-Hybrid, samonabíjacieho a je to paráda !
    To je technologicky prvý prirodzený krok k prechodu od ICE k EV

    • No a druhý prirodzený krok mal byť PHEV, a ten sa v praxi akosi nevydaril ……. Denno-denné nabíjanie PHEV asi bude dosť otravné, ak vôbec pre mnohých možné, a tak sa jazdí s dobíjaním cez ICE, a vsetko je v ……

      • Áno.
        V podstate potvrdil môj názor, ďakujem.
        MAL byť.
        Aj mohol byť.
        Chcelo to LEN sebadisciplínu, každodennú starostlivosť o auto.
        Aj nabíjať.
        Čožeee ???
        Aj elektrika stojí peniaze ???
        Tak to niee!
        Veď načo nabíjať, keď má vlastný motor (ICE)
        No a presne tento lenivý prístup zabil PHEV
        Určitým spôsobom dvojmo:
        Načo má ICE keď sa dá aj nabíjať.
        Toľko z mojej strany, prajem každému veľa šťastných kilometrov, bezpečný návrat domov !

Pridajte komentár