Nový Nissan Leaf bude predstavený budúci mesiac. Bude mať problémové nabíjanie?

0

Nový, vylepšený Nissan Leaf E-Plus bude predstavený už onedlho na CES 2019. Zdá sa však, že sa v jeho prípade nedočkáme vyriešenia problému známeho z aktuálne dostupnej verzie, ktorý je známy ako „Rapidgate“. Naopak, ten by sa mohol ešte znásobiť.

Nissan Leaf E-Plus s väčšou batériou, vyšším výkonom a rýchlejším nabíjaním mal byť predstavený na prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles. Japonská automobilka sa však kvôli zatknutiu šéfa aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlosa Ghossna, rozhodla odhalenie odložiť.

Problémové chladenie batérie?

Svoju novinku napokon predstaví 8. januára na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2019 v Las Vegas. Portál Electrive aktuálne v súvislosti s vylepšeným Leafom informuje aj o jednom potenciálnom negatíve. V rámci informovania predajcov Nissanu o mieste predstavenia mala zaznieť aj informácia, že nová 60 kWh batéria nemá systém chladenia kvapalinou.

A práve nedostatočná ochrana batérie pred prehriatím viedla v prípade Nissanu Leaf k problémom. V rámci prvej generácie bol zaznamenaný pomerne veľký pokles kapacity batérie vplyvom zvyšujúceho sa počtu nabíjacích cyklov, čo môže mať do istej mieri na svedomí aj prehrievanie batérie pri rýchlonabíjaní.

Čo spôsobuje „Rapidgate“?

Čo sa týka aktuálnej generácie, množstvo zákazníkov sa sťažuje, že pri opakovanom rýchlonabíjaní, najmä v horúcich dňoch, dochádza k citeľnému zníženiu nabíjacieho výkonu, označovanému ako „Rapidgate“. A to kvôli tomu, že batéria sa za takýchto klimatických podmienok skôr prehreje a systém vozidla tak musí obmedziť výkon nabíjania, aby ochránil batériu pred možným poškodením. Znížený výkon tak logicky predlžuje dobu nabíjania.

Nový Nissan Leaf E-Plus ponúkne okrem kapacitne väčšej batérie (60 kWh), dojazdu a výkonu (150 kW) aj podporu rýchlejšieho nabíjania. A to až 100 kW, čo je dvojnásobok v porovnaní so štandardnou verziu. Pri takomto výkone sa však môže problém „Rapidgate“ ešte prehĺbiť.

Veríme tak, že ak sa tieto zatiaľ neoficiálne informácie o absencii kvapalinového chladenia potvrdia, Nissan ponúkne iné efektívne riešenie chladenia batérie svojej novinky, ktoré umožní bezproblémové nabíjanie plným možným výkonom. V tejto súvislosti sa spomína riešenie použité v rámci elektrickej dodávky Nissan e-NV200. A to prídavný ventilátor.

Miernym sklamaním aj CHAdeMO

Electrive taktiež informuje, že Nissan Leaf E-Plus bude vybavený nabíjacím portom typu CHAdeMO pre rýchlonabíjanie. Rovnako ako štandardný model, takže to nie je ničím prekvapujúcim. V kontexte správ o nových elektromobiloch Tesla Model 3 a Kia Soul EV 2 je to však mierne sklamanie. Najmä pre nás Európanov, keďže CCS sa stáva na starom kontinente štandardom.

CHAdeMO je však japonským štandardom a Leaf je japonským autom. Veríme, že v rámci 3. generácie sa minimálne v prípade európskej verzie dočkáme CCS portu, aj keď aktuálne rýchlonabíjačky väčšinou disponujú CHAdeMO konektorom. To sa však môže s príchodom ultra-nabíjačiek zmeniť.

Príplatok za vylepšenia a príchod na trh

Podľa už skôr uniknutých správ by mal byť nový Nissan Leaf E-Plus drahší o 4 800 $ v porovnaní so štandardnou verziou. Electrive však aktuálne informuje o príplatku až 5 800 €. Nuž, na oficiálne ceny si budeme musieť počkať, a to minimálne do januárového predstavenia, či do jeho príchodu na trh. Do Európy by sa mala pritom novinka dostať v máji.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najextrémnejšie verzia Nissanu Leaf. Čo má pod kapotou pretekársky špeciál?
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi investovala do batérií, ktoré sa nabijú za 5 minút
Pokles kapacity batérie nového Nissanu Leaf po 20 000 km

Zdroj fotografií: Nissan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár