Pokles kapacity batérie nového Nissanu Leaf po 20 000 km

0

Analýza degradácie batérií Nissanu Leaf 1. generácie odhalila, že najpredávanejší elektromobil na svete trpel pomerne veľkými stratami kapacity v priebehu času. Preto bude zaujímavé sledovať, ako je na tom jeho nástupca so 40 kWh batériou. Prvú analýzu, ako aj predpoklady do budúcnosti prináša Youtube kanál Leman-Tea Leaf.

V rámci prvej generácie Nissanu Leaf boli náchylné na vyšší pokles kapacity hlavne verzie s 30 KWh batériou. Veď tá v priemere klesla za prvé 2 roky používania až o 15 %. Podrobnejšie výsledky analýzy degradácie tohto modelu nájdete v našom článku “Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje aj to, ako správne nabíjať elektromobil“.

Teraz sa však poďme venovať aktuálne predávanej 2. generácii. Na úvod treba povedať, že Nissan Leaf 2 je na trhu krátky čas, a tak dnes nemôžeme robiť všeobecnejšie závery o úrovni degradácie jeho batérie. Avšak analýza youtubera Jamesa nám túto problematiku aspoň poodhaľuje.

Analyzované vozidlo je v prevádzke 8 mesiacov, počas ktorých najazdilo 20 000 km. Prostredníctvom aplikácie Leaf Spy sa podarilo zistiť, že za tento čas stratila batéria elektromobilu 2,58 % kapacity. Absolvovala pritom 328 nabíjacích cyklov, z čoho bola až polovica uskutočnená prostredníctvom DC rýchlonabíjacích staníc.

Faktory, vplývajúce na degradáciu batérie

V tejto súvislosti treba brať do úvahy, že na degradáciu batérie konkrétnych elektromobilov má vplyv množstvo faktorov. A to napríklad jazdný štýl a vplyv prostredia a s tým súvisiaci počet nabíjaní, spôsob nabíjania – miera nabíjaní na 100 % či vybíjaní do nuly alebo miera nabíjania na DC rýchlonabíjačkách, ktoré vo všeobecnosti rýchlejšie degradajú kapacitu batérií.

Predpokladaný pokles do budúcnosti

Spomínaných 20 000 km a 328 nabíjacích cyklov nám toho zatiaľ celkovo moc neprezrádza o odolnosti 40 kWh batérie Nissanu Leaf 2. James nám však na základe doteraz nameraných údajov prináša aj možný vývoj poklesu kapacity batérie do budúcnosti.

Odhaduje, že po 113 000 km by mohla batéria stratiť 12 %, po 160 000 km 16 %, po 720 000 km 55 % (exponenciálne) a po 800 000 km 80 % (lineárne) kapacity. Dodávame však, že napríklad v prípade batérií elektromobilov Tesla dochádza k najväčšej degradácii kapacity počas prvých 50 000 km a potom už kapacita klesá veľmi pomaly.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Servisné náklady na Nissan Leaf a Renault Zoe v porovnaní so spaľovákmi
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Koľko si priplatíme za nový Nissan Leaf E-Plus so 60 kWh batériou?

Zdroj: Lemon-Tea Leaf/Youtube, titulná fotografia: electrive.com

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!