Predstavená bola aj nová Kia Soul EV. Má až 64 kWh batériu a CCS port

0

Kia Soul EV 2. generácie je ďalším elektromobilom, ktorý zažil svoj debut na autosalóne v Los Angeles. V porovnaní so svojim predchodcom si novinka výrazne polepšila aj po stránke kapacity batérie a výkonu.

Rázvor 2 601 mm potvrdzuje dávnejšie informácie, že nová Kia Soul EV vyrástla na základoch koncernového elektromobilu Hyundai Kona Electric. Ten má totiž identický rázvor náprav. Elektrický Soul sa tak radí do triedy malých áut, avšak tento crossover by mal ponúknuť nadštandardný vnútorný priestor.

Jedná sa tak o pomerne praktické vozidlo s kompaktnými rozmermi – 4 196 x 1 800 x 1 600 (dĺžka x šírka x výška). Kapacita batérie (64 kWh) pritom jasne hovorí, že tento elektromobil nie určený len do mesta. Oficiálnu hodnotu dojazdu však zatiaľ nepoznáme.

Môžeme sa tešiť na výborný dojazd

Dojazd však nebude až také ťažké odhadnúť, keďže rovnakým elektrickým pohonom disponujú aj modely Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric. Spomínané modely dosahujú dojazd 485, resp. 470 km (WLTP). Elektrický Soul by tak mal mať veľmi podobný dojazd.

Veľkým pozitívom je, že nová generácia bude vybavená nabíjacím portom typu CCS, ktorý sa stáva pomaly štandardom. Pôvodný model bol pritom vybavený konektormi CHAdeMO + Type 2.

Výkon na rozdávanie

O pohon elektromobilu Kia Soul EV sa postará elektromotor vyladený na výkon 150 kW (204 k). To je vzhľadom na kategóriu vozidla v skutku nadštandardná hodnota. Keď k tomu pridáme krútiaci moment 395 Nm, môžeme sa tešiť aj na výbornú jazdnú dynamiku. Bonusom je aj zadné viacprvkové zavesenie nápravy.

Prekvapením je pre nás to, že výrobca nespomína v prípade svojej novinky dostupnosť slabšej verzie. Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric sú, resp. budú dostupné aj s 39,2 kWh batériou, pričom model Kona má v tejto konfigurácii nižší výkon, a to 99 kW. Veríme, že sa dočkáme tejto verzie neskôr, veď nie každý potrebuje spomínaný dojazd a výkon. Slabšia verzia by pritom bola určite lacnejšia.

Až 4 jazdné režimy a úrovne rekuperácie

Nová Kia Soul EV má aj nadštandardný počet jazdných režimov a úrovní rekuperačného systému. Vodič má k dispozícii režimy Eco, Eco +, Comfort a Sport, pričom vplyv regeneratívneho brzdenia v rámci rekuperačného systému si môže regulovať v úrovniach 0 až 3. A to pomocou pádiel pod volantom, vďaka ktorým bude možné vozidlo úplne zastaviť aj bez použitia brzdového pedála.

Bohatá výbava

Ako sme si už zvykli v prípade nových elektromobilov značiek Kia a Hyundai, aj model Soul EV ponúkne bohatú výbavu, plnú moderných asistentov. Veď k dispozícii budú systémy ako FCW, FCA, LDW, LKA, DAW či BSW. Počítať môžeme aj s relatívne veľkým dotykovým displejom (10,25″), LED svetlami či podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Dostupnosť v Európe

Nová Kia Soul EV príde na európsky trh už v prvom polroku 2019. A zdá sa, že táto elektrická verzia bude jedinou dostupnou na starom kontinente. Vyrábať sa bude v domovskej Južnej Kórei. Ceny, ako aj ďalšie špecifikácie by sme mali spoznať začiatkom budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobily Hyundai a Kia budú vybavené 3 typmi solárnych striech
V Žiline sa budú vyrábať plug-in hybridy KIA. Prvým bude Ceed
Kia e-Niro dostala prvú európsku cenovku. Je vyššia ako sme očakávali

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Kia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár