Spoločnosť Enevate, ktorá vyvinula novú technológiu Li-Ion batérií na báze kremíka, získala ďalšieho významného investora, a to alianciu automobiliek Renault-Nissan-Mitsubishi. Veríme, že aj vďaka novému partnerstvu sa tieto batérie s extrémne rýchlym nabíjaním dostanú do elektromobilov už čoskoro.
Spoločnosť Enevate so sídlom v americkej Kalifornii má byť lídrom v oblasti Li-Ion technológií. Má ponúkať riešenia s vysokou energetickou hustotou, vyššou bezpečnosťou a extrémne rýchlym nabíjaním.
A aliancia automobiliek Renault-Nissan-Mitsubishi v týchto dňoch investovala práve do tejto spoločnosti. Nejedná sa pritom o jej prvú tohtoročnú investíciu tohto typu. Aliancia podporila viacero startupov a podnikateľov, ktorí stoja na prelome vo vývoji systémov novej generácie pre automobilový priemysel.
Francois Dossa, viceprezident Renault-Nissan-Mitsubishi, povedal: „Sme radi, že sme sa zúčastnili na poslednej fáze financovania Enevate. Táto strategická investícia nám umožňuje podporiť vývoj patentovanej technológie elektródy. Pokračujúci vývoj v tejto kritickej oblasti nám pomôže urýchliť elektrifikáciu našich vozidiel.“
Nabíjanie rýchle ako tankovanie
Investícia podporí výrobu Li-Ion batérií Enevate s extrémne rýchlim nabíjaním, vysokou energetickou hustotou a bezpečnosťou. Ich technológia umožňuje nabíjať elektromobily rovnako rýchlo ako trvá tankovanie konvenčných automobilov. Enevate je lídrom vo svojej oblasti.
„Podieľame sa na našom spoločnom cieli, ktorým je zjednodušenie výroby elektromobilov a ich masový predaj“, hovorí prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Envate, Robert Evan Rango. „Tešíme sa na naše strategické partnerstvo s Renault-Nissan-Mitsubishi, svetových lídrov v oblasti elektromobility, ktorí rozumejú požiadavkám spotrebiteľov na celom svete,“ dodáva.
Technológia na báze kremíka
Technológia batérie Enevate HD-Energy® na báze kremíkovej zlúčeniny má zabezpečiť elektrickým vozidlám dlhý dojazd vďaka vysokej energetickej hustote, pričom batéria je schopná pracovať pri nízkych teplotách, s nízkymi prevádzkovými nákladmi a na bezpečnejšej úrovni (ochrana proti požiaru). Nepochybne ďalším obrovským pozitívom je rýchlosť nabíjania, ktoré má trvať len 5 minút.
Spoločnosť bude poskytovať svoju technológiu Enevate HD-Energy® formou licencie, a to pre výrobcov a dodávateľov automobilových batérií a výrobcov elektromobilov na celom svete, aby sa čo najrýchlejšie dosiahol požadovaný objem výroby a začali sa využívať vlastnosti novej generácie batérií, ktoré posúvajú elektromobilitu na vyššiu úroveň.
O spoločnosti Enevate
Spoločnosť Enevate Corporation s centrálou v Kalifornii vyvíja a poskytuje licencie pre dominantnú technológiu lítium-ión batérií, búra bariéry a prináša na trh s elektrickými vozidlami revolúciu. Priekopnícka práca Enevate na silikónovej technológii anód a buniek vyústila vytvorením technológie HD-Energy®, umožňujúcej extrémne rýchle nabíjanie s nekompromisne vysokou hustotou energie, vynikajúcou schopnosťou prevádzky pri nízkych teplotách v chladnom podnebí, s nízkymi nákladmi a vyššou bezpečnosťou oproti konvenčným grafitovým Li-Ion batériám.
Medzi jej investorov patria spoločnosti:
Mission Ventures: Draper Fisher Jurvetson, Tsing Capital, Infinite Potential Technologies; Presidio Ventures: Sumitomo Corporation, CEC Capital, Samsung, Lenovo, LG Chem; aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi.
O aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi
Spoločnosti Renault, Nissan Motor Company a Mitsubishi Motors predstavujú najväčšiu automobilovú alianciu na svete. Je to najdlhšie trvajúce a najproduktívnejšie multikultúrne partnerstvo v automobilovom priemysle. Partneri spolu predali v roku 2017 viac ako 10,6 miliónov vozidiel v takmer 200 krajinách. Členské spoločnosti sa zameriavajú na spoluprácu a maximalizáciu synergií na zvýšenie konkurencieschopnosti.
Majú strategickú spoluprácu s inými automobilovými skupinami, vrátane nemeckého Daimler a Dongfeng v Číne. Táto strategická aliancia je lídrom v oblasti predaja automobilov s nulovými emisiami a vyvíja najnovšie moderné technológie s plánmi ponúkať autonómne riadenie, pokročilé možnosti konektivity a služby pre širokú škálu cenovo dostupných vozidiel.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S a Model X by mohli dostať nové batérie
Revolučné “pevné” solid-state batérie začala vyrábať ako prvá Čína
Renault-Nissan-Mitsubishi pracuje na nabíjaní elektromobilov za jazdy
Zdroj: tlačová správa, titulný (ilustračný) obrázok: VW
3 komentáre
Dúfam, či TO bude mať dlhý dojazd! 🙁
Dúfam, či TO bude mať dlhý dojazd!:-(
A ja skôr dúfam, že tieto batérie budú mať dlhu životnosť s tisíckami nabíjacích cyklov. Dojazd záleží od energetickej hustoty a veľkosti batérie. Na privesom vozíku si môžeš za sebou ťahať batériu na dojazd 2000 km – ak na to máš.