NIO sa postaví Tesle Model Y novým ES6 s dojazdom až 930 km (CLTC)

9

NIO ES6 je jedným z najzaujímavejších čínskych elektrických SUV/crossoverov spadajúcich do segmentu, v ktorom dominuje Tesla Model Y. Výrobca sa pritom snaží zvýšiť konkurencieschopnosť svojho najpredávanejšieho modelu uvedením jeho druhej generácie, ktorá dostane aj úplne novú semi-solid state batériu. A toto najlacnejšie SUV značky by mohlo prísť aj do Európy.

Po cca 4 rokoch rokoch uvádza NIO na trh druhú generáciu svojho najúspešnejšieho modelu ES6. Toto elektrické SUV strednej triedy vyrástlo na novej generácii e-platformy NT – NT 2.0 a využíva aj nový dizajnový jazyk značky.

Nové NIO ES6 s výnimkou výšky o niečo narástlo, keď disponuje rozmermi 4 854 x 1 995 x 1 703 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 915 mm. Pochváliť sa môže aj veľmi slušným objemom batožinového priestoru, a to 668 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 430 l.

Novinka má už v štandarde pohon všetkých kolies, ktorý ponúka výkon 360 kW a krútiaci moment 700 Nm. Výrobca tiež spomína zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 s, nie je však jasné, či sa tento údaj vzťahuje k základnej alebo top verzii.

Dojazd a ceny

NIO vo svojej tlačovej správe nepochopiteľne neuvádza dostupné batérie a ani dojazd jednotlivých verzií. CnEVpost však na základe informácií z prezentačného podujatia informuje, že nové NIO ES6 je spočiatku dostupné so 75 a 100-kWh batériami, ktoré zabezpečia dojazd 490, resp. 625 km podľa čínskeho „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky zastaralému cyklu NEDC.

V júli sa rozšíri ponuka aj o model s úplne novou 150-kWh semi-solid state batériou, ktorá by mala mať podľa skorších správ výnimočnú energetickú hustotu. A to 360 Wh/kg na úrovni celého packu. Modelu ES6 má pritom zabezpečiť dojazd 930 km (CLTC). Pre získanie lepšej predstavy, Tesla Model Y Long Range s 82-kWh batériou ponúka dojazd 660 km (CLTC).

Druhá generácia prémiového elektromobilu NIO ES6 s luxusnou výbavou už má aj čínske ceny. Tie sú síce nižšie ako v prípade pôvodného modelu, stále však v rámci čínskeho trhu značne prevyšujú ceny Tesly Model Y. Základná verzia začína na cene 368 000 RMB (cca 48 500 €) a variant so 100-kWh batériou na 426 000 RMB (cca 56 000 €). Cena modelu so 150-kWh batériou zatiaľ nie je známa, očakáva sa ale „mastný“ príplatok. NIO totiž nedávno uviedlo, že táto batéria stojí približne toľko, čo ich prémiový elektrický sedan strednej triedy Nio ET5.

nio es6 interier

Zdroj: NIO

„Elektromobilka“ NIO už pôsobí na niekoľkých európskych trhoch, v rámci ktorých ponúka viacero svojich modelov. Je pritom pravdepodobné, že skôr či neskôr by mal na starý kontinent zamieriť aj najpredávanejší model značky. Zatiaľ sa však v tomto smere nič nespomína.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO má chystať „lacné“ elektromobily Firefly pre Európu
Čínske NIO urobilo elektrické kombi špeciálne pre Európu
Elektromobily NIO s dojazdom okolo 1000 km (CLTC) a semi-solid state batériou prídu tento polrok

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Niekde som zachytil vyjadrenie (od Fordu?), že voziť sebou veľké a ťažké batérie je zbytočnosť. Treba mať rýchle nabíjanie a dostupné nabíjačky. Za mňa súhlas. (Ale jasné, že nemusí súhlasiť každý.)

    • Mne sa celkom pozdával starší koncept Fiatu, kde bola batéria škálovateľná, t. j. človek si mohol kúpiť auto s jedným blokom batérií s dojazdom 100km, a neskôr mohol dokúpiť ďalšie (myslím, že max. bolo 5 blokov v tom koncepte). Tým si mohol rozložiť náklady na kúpu elektromobilu na dlhšie obdobie.
      Takýto koncept by mal iný praktický význam – pre bežné jazdenie by som mal auto s dojazdom napr. 200km, takže by bolo ľahšie, úspornejšie a ekologickejšie. A keď by som chcel ísť trebárs na dovolenku, prenajal by som si ďalšie bloky na predĺženie dojazdu, ktoré by som po návrate vrátil.
      Asi to nebude snom každého človeka, ale myslím, že by väčšine automobilistov takýto koncept úplne vyhovoval.

    • Tak pozor! Toto tvrdenie je pravdivé všeobecne! Ak má baterka na dojazd 1.000 km vážiť 1.200 kg,
      tak je to technicky a ekonomicky zlé riešenie. Ak „túžime“ po dojazde až 1.000 km, tak by baterka nemala vážiť viac ako 600 kg, teda s hustotou 250 Wh/kg kapacitu 150 kWh pre strednú triedu! Všetko, čo bude v budúcnosti lepšie, bude v prospech pružnosti, priemernej spotreby a priestoru pre posádku a náklad/batožinu vo všetkých kategóriách! Potom bude 500 Wh/kg výrazný pokrok a 1.000 Wh/kg paráda !!! 🙂

  2. Za mňa osobne by mal mať elektromobil dojazd minimálne tých 500 km po diaľnici, samozrejme reálnych. To, že stále niekto kecá o tom, ako by sme mali radšej častejšie nabíjať vyššími výkonmi, mi príde neskutočne nezmyselné. Len by sme si zbytočne degradovali baterky. Ale ak by mal elektromobil dojazd tých cca 900 km (samozrejme v realite to bude možno tak 50-70%) a nabíjal by som to doma, tak nie je o čom. Ešte k tomu na streche FVE a mám počas nadvýrobe el. en. možnosť to niekam pchať. A ešte k tomu relatívne zadarmo (áno, viem, investícia do FVE a pod.). Nejaká neeko výroba veľkých batérií (o ktorej tu stále niekto niečo melie) je tiež celkom úsmevná. Zvláštne, že nikomu nevadí výroba toľkých smartfónov a podobných vecí, ktoré si niektorí menia možno aj čo pol roka. Alebo by ma zaujímalo, koľkí z týchto „ekokecálkov“ fajčí cigarety alebo žužle tie chemické smradľavé elektronické kraviny. Veeeľmi „eko“. 😀 Uvedomte si, že všetko, čo človek používa je potrebné vyrobiť. Na stromoch to nerastie. Tak si takéto pokrytecké keci o nejakej „neekológii“ veľkých bateriek strčte viete kam. Navyše vývoj batérií ide stále dopredu, čiže dlhé dojazdy sú reálne. A za mňa je to určite oveľa lepšie a praktickejšie ako jazdiť s nejakým malobaterkáčom okolo domu alebo sa zatavovať každých 100 km kvôli zástrčke, ktorá navyše nemusí fungovať, môže byť obsadená alebo tam parkuje nejaký blbec so spaľovákom.

    • Ak idete prilezitostne na dlhe cesty (sluzobka, dovolenka …) a zvysok roka nabijate trebars doma/niekde pomaly tak tych par super-rychlych nabijani bat nezdegraduje, Nikde nieje napisane ze ked mate auto s DC240kw tak nim musite nabijat vzdy. Mozete nabijat AC, alebo pri DC nastavit nizsi vykon, alebo ak nieje moznost jednoducho ist na 50kw DC nabku.

      Inak suhlasim ze dojazd 500km dialnicnych je optimum. Po tych 4-5h jazdy 15-20min prestavka pocas nabijania nikomu neuskodi a prispeje k bezpecnosti.

      • Ja som to myslel na margo toho, ako, nie len tu, niektorí vypisujú, že dlhý dojazd je nanič v elektromobile, lepší je vraj kratší dojazd a častejšie nabíjanie. A keďže si nebudem kupovať jedno auto na dlhé trasy a jedno na tie kratšie, tak si rovno kúpim auto s čo najväčšou baterkou, samozrejme ešte podľa iných priorít, a toto budem využívať či už na jazdu „okolo domu“ tak aj na jazdu cez celú republiku, takže by bola pre mňa osobne blbosť kupovať malobaterkáč. Toto preferovanie jedného jediného systému či jednej jedinej verzie mi príde totálne nanič. Proste automobilky nech ponúkajú to, čo uznajú za vhodné a zákazník si už vyberie čo by chcel. Ono je to ako v prípade ľudí, ktorí nadávajú na SUV len preto, lebo vraj zbytočne „vozia vzduch“. Ja osobne by som bral jedine SUV. A to z viacerých, pre mňa dôležitých dôvodov. A nepatrí medzi tie dôvody kúpa SUV ako „kompenzátora“ (pre kompenzáciu pocitu menejcennosti a ukazovania sa a podobne). Ale áno, máte pravdu v tom nabíjaní.

Pridajte komentár