Dojazd „1 000 km“ nebude lacný. 150-kWh batéria od NIO stojí toľko, čo prémiové auto

5

Ambiciózny čínsky e-mobility startup NIO, ktorý expanduje aj v rámci Európy, nedávno uviedol, že tento polrok uvedie na trh batériu s novou technológiou, ktorá zabezpečí jeho elektromobilom dojazd až 1 000 km (CLTC). A aktuálne prezident spoločnosti zhruba naznačil cenu tejto semi-solid state batérie.

NIO avizuje pre svoje elektromobily špeciálnu 150-kWh batériu už od roku 2020. V priebehu času sme sa dozvedeli, že ide o tzv. semi-solid state batériu. Dá sa pritom povedať, že je to akýsi predstupeň batérií s tuhým elektrolytom – „solid-state“, od ktorých sa očakávajú podstatne lepšie vlastnosti ako v prípade súčasných batérií.

Semi-solid state batéria má ale „len“ hybridný elektrolyt – v pevnom aj tekutom skupenstve. Napriek tomu by mala mať batéria, ktorou budú vybavené elektromobily NIO (výrobcom je WeLion), vysoko nadštandardnú energetickú hustotu. A to 360 Wh/kg na úrovni celého batériového packu. Takže ani „obrovský“ pack s kapacitou 150 kWh by nemal extra zásadne zvýšiť celkovú hmotnosť vozidla v porovnaní s vozidlami vybavenými konvenčnými batériami (NIO aktuálne ponúka 75 a 100 kWh batérie). Na potvrdenie či vyvrátenie tohto predpokladu si však budeme musieť počkať.

A počkáme si aj na konkrétne cenovky elektromobilov NIO, ktoré budú vybavené novými 150-kWh solid-state batériami a ktorým má táto batéria zabezpečiť dojazd 850 až 1 000 km CLTC (cyklus blízky „optimistickému“ NEDC) v závislosti od modelu. Avšak nedávno prezident spoločnosti NIO, Qin Lihong, aspoň naznačil cenu chystanej batérie, informoval web CnEVpost.

Lihong uviedol, že nová 150-kWh batéria stojí približne toľko, čo ich prémiový elektrický sedan strednej triedy Nio ET5. Takže na základe čínskych cien modelu ET5 by mohla batéria stáť cca od 45 000 € (základná verzia so 75-kWh batériou), prípadne, ak mal Lihong na mysli cenu vozidla bez batérie (NIO ponúka aj možnosť prenájmu batérie), tak od cca 35 000 € po prepočte.

Prezident automobilky NIO pritom dodal, že z dôvodu vysokej ceny si bude možné batériu spočiatku len prenajať (zrejme za mesačný poplatok), avšak s možnosťou odkúpenia v budúcnosti. Ceny prenájmu zatiaľ nie sú známe.

Ako sa dalo očakávať, nové technológie nie sú lacné. Konvenčné li-ion batérie boli spočiatku ešte drahšie. Veď napr. podľa BNEF stála 1 kWh na úrovni packu v roku 2010 zhruba 8-krát toľko, čo dnes (v priemere).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínska Tesla“, NIO, zverejnila európske ceny modelov ET5, ET7 a EL7
Vedci podporovaní Teslou objavili prekvapivý dôvod samovoľného vybíjania batérií
Spolupráca slovenského a čínskeho výrobcu batérií by mohla priniesť veľkú továreň či nové technológie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Až raz dosiahnu batérie hustotu 1 kWh/kg, prestanú byť „čiernou morou“ konštruktérov, a prílišnou záťažou BEV! Dúfam, že NIO je na dobrej ceste, a že čoskoro poklesne aj ich astronomická cena!

  2. Batéria má vysokú cenu a preto prenájom? Však aj ten prenájom potom bude vysoký. Zaujímavé riešenie. Inak, Ford predal všetky akcie Rivianu a investíciu odpísal. Strata v miliardách. Investori do Rivianu, LucIdu, NIO a podobných startupov, ktoré zmeškali vlak, držte si palce. Hlavne keď Tesla nabehne na novú podvozkovú platformu a vcelku lisovanú karosériu a zníži ceny M3, MY, MS, MX a Cybertrucku o nové tisíce €.

    • Podľa mňa ide skôr o to, že nechcú tú technológiu predať – možno z dôvodu že tomu dostatočne nedôverujú, alebo z dôvodu že ide o rozšírený „beta testing“ a po nejakom čase chcú tie akumulátory naspäť na analýzu, alebo sa boja aby sa im v tom niekto nevŕtal (keď je akumulátor v prenájme, nemôže si s ním majiteľ auta robiť čo chce, určite je to nejako právne ošetrené)

Pridajte komentár