Čínska „elektromobilka“ NIO vybaví svoje modely úplne novou semi-solid state batériou s výnimočne veľkou kapacitou. Tá im zabezpečí dojazd až 1 000 km (CLTC). A aktuálne sa dozvedáme, že batéria bude k dispozícii už čoskoro.
Ambiciózny e-mobility startup NIO, ktoré expanduje aj v rámci Európy, pomerne rýchlo rozširuje svoje portfólio. V podstate všetky jeho elektromobily budú pritom vybavené aj batériou s kapacitou 150 kWh. A to elektrický sedan vyššej strednej triedy Nio ET7 (konkurent Tesly Model S), sedan strednej triedy Nio ET5 (konkurent Tesly Model 3), SUV strednej triedy SUV/CUV Nio ES6/EC6 (konkurent Tesly Model Y), SUV/CUV vyššej stredne triedy Nio ES7/EC7, ako aj modernizované veľké SUV Nio ES8 (konkurent Tesly Model X).
- Zdroj ilustračnej fotografie: NIO
- Zdroj: NIO
- Zdroj ilustračnej fotografie: NIO
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Takmer všetky z týchto modelov sú už na trhu a sú dostupné s batériami s kapacitou 75 a 100 kWh. Na spomínaný 150-kWh akumulátor čakajú. Toto čakanie však nepotrvá dlho. Prezident spoločnosti NIO Qin Lihong totiž nedávno oficiálne oznámil, že nová batéria príde na trh v tomto polroku, informoval web CarNewsChina.
Spomínaným elektromobilom zabezpečí dojazd 850 až 1000 km, v závislosti od modelu. Dôležité je pritom povedať, že ide o dojazd na základe čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky „optimistickému“ cyklu NEDC. Takže podľa v Európe používaného cyklu WLTP by bol dojazd nižší. Hrubým odhadom v priemere možno o 20 %. Aj tak však ide o veľmi zaujímavé hodnoty.
Čo vieme o novej batérii?
Samozrejme, kapacitne väčšia batéria vo všeobecnosti znamená vyššiu hmotnosť, čo znižuje efektivitu vozidla, a teda zvyšuje jeho spotrebu. Nová 150-kWh batéria by však nemala priniesť masívne zvýšenie hmotnosti. Ide totiž o batériu s novou technológiou semi-solid state.
Táto technológia je akýmsi predstupňom batérií s tuhý elektrolytom – „solid-state“, od ktorých sa očakávajú podstatne lepšie vlastnosti ako v prípade súčasných batérií. Semi-solid state batérie môžeme označiť aj ako hybridné, keďže kombinujú elektrolyt v tekutom (príp. „gélovom“) a pevnom skupenstve.
Zdá sa, že aj táto hybridná technológia prináša zaujímavé zlepšenie z hľadiska energetickej hustoty. Podľa oznámenia výrobcu semi-solid state batérií, spoločnosti WeLion, ktorá je dodávateľom automobilky Nio, má mať 150-kWh batériový pack energetickú hustotu 360 Wh/kg, informoval web BatterieNews.
Tu treba zdôrazniť, že má ísť o energetickú hustotu na úrovni celého batériového packu a nielen samotných článkov. Pre porovnanie, Teslou používané články 2170 majú energetickú hustotu cca 250 Wh/kg. A nová batéria má mať podľa CnEVpost kompozitnú kremíkovo-grafitovú anódu a katódu s vysokým obsahom niklu.
Sme teda veľmi zvedaví na hmotnosť elektromobilov Nio vybavených 150-kWh semi-solid state batériami. Najmä v porovnaní s verziami, ktoré majú „konvenčné“ batérie s kapacitou 75 a 100 kWh.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínska Tesla“, NIO, zverejnila európske ceny modelov ET5, ET7 a EL7
NIO predstavilo 2 modely s dojazdom 900+ km, 500-kW nabíjačku a výmennú stanicu novej generácie
Nissan vyvíja batérie s „3-násobnou rýchlosťou nabíjania, 2-násobnou e-hustotou a polovičnou cenou“
9 komentárov
S takouto kapacitou by NIO malo zvládnuť 400 – 500 km diaľničným tempom, ale pohotovostná hmotnosť bude atakovať 2,6 tony 🙂
Sympatická snaha!
Ani slovo o cene? Už teraz je NIO drahá, na Tesla ceny nemá, za posledný štvrťrok čisté príjmy -4,14 mld., oproti predchádzajúcemu štvrťroku znížili o 44,89 %. Ide sa celosvetovo do recesie, čo bude s NIO ďalej?
Ceny NIO (bez batérie!): Spoločnosť NIO pritom oznámila európske ceny svojich elektromobilov ET5, ET7 a EL7 bez batérie(!). V Nemecku tieto modely začínajú na 49 900 €, 69 990 €, resp. 73 900 €. …ceny za prenájom batérií: batérie 75 a 100 kWh, prenájom menšej169 €/mes., väčšia vyjde na 289 €/mes. Ak zákazník nemá záujem o prenájom batérie, môže si batériu zakúpiť. A to za 12 000 €, resp. 21 000 €. V takomto prípade však nie je možné využívať sieť staníc na expresnú výmenu batérií.
https://www.teslamagazin.sk/nio-et5-et7-el7-cena-europa/
Z cien Číny v Európe som dlhodobo sklamaný. Tak som túto otázku neriešil. Zaujala ma však tá kapacita batérie pre dlhé dojazdy na jedno nabitie, ktorým fandím, tak som ocenil túto „sympatickú snahu“!
To „Ani slovo o cene“ bolo adresované článku a p. Bakšovi, ale milé, že ste sa ozvali.
P. Bakša, vieme aj ceny týchto emobilov s novými batériami?
Dobrý deň,
ceny zatiaľ nie sú známe. Keby boli, tak ich samozrejme uvediem.
Dobrý deň! OK, ale bolo by dobre aspoň uviesť, že ceny zatiaľ nie sú známe. Držte sa v ťažkých časoch!
Vďaka, podobne.
No ale aj ja som sa cítil zmienkou o cenách oslovený, tak som tú sympatickú snahu trochu dokomentoval. Určite to bude veľmi zaujímavý údaj, a to aj pre „nepriateľov“ BEV s dlhým dojazdom ……