Elektromobily NIO s dojazdom okolo 1000 km (CLTC) a semi-solid state batériou prídu tento polrok

9

Čínska „elektromobilka“ NIO vybaví svoje modely úplne novou semi-solid state batériou s výnimočne veľkou kapacitou. Tá im zabezpečí dojazd až 1 000 km (CLTC). A aktuálne sa dozvedáme, že batéria bude k dispozícii už čoskoro.

Ambiciózny e-mobility startup NIO, ktoré expanduje aj v rámci Európy, pomerne rýchlo rozširuje svoje portfólio. V podstate všetky jeho elektromobily budú pritom vybavené aj batériou s kapacitou 150 kWh. A to elektrický sedan vyššej strednej triedy Nio ET7 (konkurent Tesly Model S), sedan strednej triedy Nio ET5 (konkurent Tesly Model 3), SUV strednej triedy SUV/CUV Nio ES6/EC6 (konkurent Tesly Model Y), SUV/CUV vyššej stredne triedy Nio ES7/EC7, ako aj modernizované veľké SUV Nio ES8 (konkurent Tesly Model X).

Takmer všetky z týchto modelov sú už na trhu a sú dostupné s batériami s kapacitou 75 a 100 kWh. Na spomínaný 150-kWh akumulátor čakajú. Toto čakanie však nepotrvá dlho. Prezident spoločnosti NIO Qin Lihong totiž nedávno oficiálne oznámil, že nová batéria príde na trh v tomto polroku, informoval web CarNewsChina.

Spomínaným elektromobilom zabezpečí dojazd 850 až 1000 km, v závislosti od modelu. Dôležité je pritom povedať, že ide o dojazd na základe čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky „optimistickému“ cyklu NEDC. Takže podľa v Európe používaného cyklu WLTP by bol dojazd nižší. Hrubým odhadom v priemere možno o 20 %. Aj tak však ide o veľmi zaujímavé hodnoty.

Čo vieme o novej batérii?

Samozrejme, kapacitne väčšia batéria vo všeobecnosti znamená vyššiu hmotnosť, čo znižuje efektivitu vozidla, a teda zvyšuje jeho spotrebu. Nová 150-kWh batéria by však nemala priniesť masívne zvýšenie hmotnosti. Ide totiž o batériu s novou technológiou semi-solid state.

Táto technológia je akýmsi predstupňom batérií s tuhý elektrolytom – „solid-state“, od ktorých sa očakávajú podstatne lepšie vlastnosti ako v prípade súčasných batérií. Semi-solid state batérie môžeme označiť aj ako hybridné, keďže kombinujú elektrolyt v tekutom (príp. „gélovom“) a pevnom skupenstve.

Zdá sa, že aj táto hybridná technológia prináša zaujímavé zlepšenie z hľadiska energetickej hustoty. Podľa oznámenia výrobcu semi-solid state batérií, spoločnosti WeLion, ktorá je dodávateľom automobilky Nio, má mať 150-kWh batériový pack energetickú hustotu 360 Wh/kg, informoval web BatterieNews.

Tu treba zdôrazniť, že má ísť o energetickú hustotu na úrovni celého batériového packu a nielen samotných článkov. Pre porovnanie, Teslou používané články 2170 majú energetickú hustotu cca 250 Wh/kg. A nová batéria má mať podľa CnEVpost kompozitnú kremíkovo-grafitovú anódu a katódu s vysokým obsahom niklu.

Sme teda veľmi zvedaví na hmotnosť elektromobilov Nio vybavených 150-kWh semi-solid state batériami. Najmä v porovnaní s verziami, ktoré majú „konvenčné“ batérie s kapacitou 75 a 100 kWh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Čínska Tesla“, NIO, zverejnila európske ceny modelov ET5, ET7 a EL7
NIO predstavilo 2 modely s dojazdom 900+ km, 500-kW nabíjačku a výmennú stanicu novej generácie
Nissan vyvíja batérie s „3-násobnou rýchlosťou nabíjania, 2-násobnou e-hustotou a polovičnou cenou“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Ani slovo o cene? Už teraz je NIO drahá, na Tesla ceny nemá, za posledný štvrťrok čisté príjmy -4,14 mld., oproti predchádzajúcemu štvrťroku znížili o 44,89 %. Ide sa celosvetovo do recesie, čo bude s NIO ďalej?
    Ceny NIO (bez batérie!): Spoločnosť NIO pritom oznámila európske ceny svojich elektromobilov ET5, ET7 a EL7 bez batérie(!). V Nemecku tieto modely začínajú na 49 900 €, 69 990 €, resp. 73 900 €. …ceny za prenájom batérií: batérie 75 a 100 kWh, prenájom menšej169 €/mes., väčšia vyjde na 289 €/mes. Ak zákazník nemá záujem o prenájom batérie, môže si batériu zakúpiť. A to za 12 000 €, resp. 21 000 €. V takomto prípade však nie je možné využívať sieť staníc na expresnú výmenu batérií.
    https://www.teslamagazin.sk/nio-et5-et7-el7-cena-europa/

Pridajte komentár