Čínska „elektromobilka“ NIO expanduje v rámci starého kontinentu, rozhodne však nepatrí k najpredávanejším značkám elektrických áut. Svoje šance sa pritom bude snažiť zvýšiť novým „combi modelom“ NIO ET5 „Touring“, ktorý mal byť navrhnutý špeciálne pre Európu.
Čoraz viac čínskych výrobcov elektromobilov preniká na európsky trh. Mnohí pritom upozorňujú, že môžu významne „zavariť“ domácim automobilkám. Aktuálne však na starom kontinente ponúkajú najmä modely z vyšších segmentov, a to vo všeobecnosti za podstatne vyššie ceny ako doma.
Nepomerná cenová politika sa síce až tak netýka spoločnosti NIO, aj tak však rozhodne nejde o masovú značku. Predáva totiž prémiové modely za pomerne sebavedomé ceny. A to najmä s ohľadom na to, že pre Európana ide v podstate o neznámu značku.
CarNewsChina aktuálne informuje, že NIO sa bude snažiť na starom kontinente zabodovať modelom špeciálne navrhnutým pre Európu. Tým je „combi“ verzia najmenšieho a cenovo najdostupnejšieho modelu značky, t.j. sedanu Nio ET5.

Zdroj: MIIT via CarNewsChina
Známe špecifikácie
Vďaka dokumentom čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) sme spoznali prvé špecifikácie novinky, ktorej oficiálne meno zatiaľ nie je známe. V médiách sa označuje napríklad ako Nio ET5 Shooting Brake, podľa zamestnanca automobilky má však niesť meno Nio ET5 Touring.
Ale prejdime už k známym špecifikáciám. Rozmery tohto elektrického kombi strednej triedy majú byť podľa CarNewsChina rovnaké ako v prípade sedanu ET5. Tzn. 4 790 x 1 960 x 1 499 x 2 888 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Hmotnosť sa pohybuje v rozmedzí 2 195 až 2 245 kg. A ťažná kapacita je max. 1 400 kg.
Na výber bude z troch batérií. 75-kWh má hybridnú chémiu NMC/LFP, 100-kWh je klasická ternárna (NMC) a úplne nová 150-kWh batéria, ktorá bude dostupná neskôr, disponuje technológiou semi-solid state. Dojazd známy nie je, ale mal by byť blízky dojazdu sedanu ET5 – 550, 700, resp. 1 000 km podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky NEDC. Každopádne lepšiu predstavu získame až po homologizácii na základe cyklu WLTP.

Zdroj: MIIT via CarNewsChina
Výkonu bude na rozdávanie, keďže Nio ET „Touring“/“Shooting Brake“/“Combi“ ponúkne pohon oboch náprav s výkonom 360 kW. Viac toho dokumenty MIIT neodhalili, takže si budeme musieť počkať na oficiálne informácie od výrobcu. Na tie by sme nemali čakať dlho, keďže model má byť pripravený na výrobu.
Produkovať sa bude v Číne, pričom prednosť dostane európsky trh. Neskôr sa začne predávať aj doma. Ceny zatiaľ tiež nie sú známe. Tie by sa však nemali významne líšiť od cien sedanu ET5, ktorý sa v Európe predáva od 49 900 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO má chystať „lacné“ elektromobily Firefly pre Európu
„Čínska Tesla“, NIO, zverejnila európske ceny modelov ET5, ET7 a EL7
Dojazd „1 000 km“ nebude lacný. 150-kWh batéria od NIO stojí toľko, čo prémiové auto
Jeden komentár
Kto chce bude môcť kúpiť, kto nechce, ten nemusí kúpiť! ……