Mercedes-Benz EQXX prešiel na jedno nabitie cez 1 000 km v rámci testu reálneho dojazdu

10

Mercedes začiatkom roka predstavil „výskumný prototyp“ elektromobilu Mercedes-Benz EQXX. Uviedol pritom, že na základe „interných digitálnych simulácií“ má toto vozidlo zvládnuť v reálnych podmienkach dojazd cez 1 000 km na jedno nabitie. No a nedávno absolvoval model EQXX testovací trip naprieč štyrmi štátmi, pričom sa podľa Mercedesu podarilo naplniť predpoklady ohľadom dojazdu.

Mercedes uvádza, že technológie z vývojového programu modelu EQXX budú nasadené v budúcich sériových elektromobiloch značky, pričom mnohé z riešení sa už integrujú do výroby. A niektoré z nich budú súčasťou novej modulárnej architektúry pre kompaktné a stredne veľké vozidlá.

A to znie nádejne, keďže Mercedes-Benz EQXX je zdá sa naozaj výnimočne efektívny elektromobil nielen v rámci počítačových simulácií, ale aj v reálnej prevádzke. Veď na dojazd slušne cez 1 000 km na jedno nabitie si vystačí s batériou, ktorá má kapacitu necelých 100 kWh.

Počas testovacieho tripu, ktorý trval 12 hod a 2 min (z toho v pohybe 11 hod a 32 min) prešiel tento elektromobil na 1 nabitie 1 008 km a zostalo mu k dispozícii ešte 15 % kapacity batérie, čo by mu malo zabezpečiť ďalších 140 km jazdy. To pritom predstavovalo priemernú spotrebu 8,7 kWh na 100 km, čo je na stredne veľké vozidlo unikátna hodnota.

Podmienky počas testu

Samozrejme nemôžeme obísť profil trate s podmienky počas testu, ktoré významne ovplyvňujú dojazd elektromobilov. Mercedes uvádza, že poveternostné podmienky v rámci trasy naprieč Nemeckom, Švajčiarskom, Talianskom a Francúzskom boli premenlivé. Trasa pritom viedla cez diaľnice až po alpské horské priesmyky.

Teplota sa počas testu pohybovala od 3 do 18 °C. „Severne od Álp mierne pršalo a ďalej na juh fúkal za slnečného počasia mierny protivietor,“ uviedol Mercedes. Po diaľnici vozidlo jazdilo max. rýchlosťou 140 km/h. Celková priemerná rýchlosť počas testu bola 87,4 km/h.

Nemci tiež uvádzajú, že Mercedes-Benz EQXX mal zaplombovaný nabíjací konektor a test sa uskutočnil „v sprievode nezávislého experta z certifikačného orgánu TÜV Süd“.

Ak vás Mercedes-Benz EQXX zaujal a chcete sa o ňom dozviete viac, nielen jeho špecifikácie nájdete v našom predchádzajúcom článku.

Zdroj: Mercedes-Benz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla mohla vyrobiť elektromobil s dojazdom skoro 1 000 km už pred rokom, tvrdí Musk
Lucid Air je rekordérom v EPA dojazde. Čo však ukázal test dojazdu pri rýchlosti cez 110 km/h?
Lightyear One dosiahol výnimočný dojazd a spotrebu pri rýchlosti 130 km/h

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Napriek rôznym pochybným expertom a komentátorom technických parametrov, výrobcovia pracujú a do praxe okrem iného prinášajú aj vyššie dojazdy svojich BEV na jedno nabitie. Určite si nájdu priaznivcov! Včera článok o VW a dnes Mercedes!

  2. E-mobily sa zrejme budú deliť do kategórií – diaľkové s dojazdom cez 1000 km, prímestské s dojazdom cca 700 km a mestské s dojazdom cca 400 km.

    • Skor to vidim na 700-800+rychle nabijanie, 400-500 a 200-250. Naco by bolo mestskemu autu viac ako 250 ked kazdu noc moze dobit co cez den minulo aj z obycajnej zasuvky, alebo raz pocas tyzdnoveho nakupu v supermarkete co zan preslo, ci priebezne popri parkovani.

  3. Dnes „priemerná spotreba 8,7 kWh na 100 km“ znie až neuveriteľne. Nuž – Mercedes je Mercedes.
    Ale možno už u pár rokov to bude celkom bežný údaj…

      • Ale bude. Veď keď sa prenesieme do súčasného myslenia o svete „spaľovákov“, to ako keby sme porovnávali spaľovák so spotrebou 8 l/100 km so spaľovákom so spotrebou 18 l/100 km.
        Čo urobí výrobca toho „18 litrového“? Urobí všetko pre to, aby ten rozdiel čo najviac dorovnal. Jednak vlastný vývoj a jednak si kúpi ten Mercedes-Benz EQXX, aby ho prešiel centimeter za centimetrom a snažil sa napodobniť všetko, čo mu pomôže k výsledku.
        Viď kultový román Arthur Hailey KOLESÁ.

        • Bolo by to sympatické, ale také rezervy na úspory, ako boli za čias z románu Kolesá, dnešná elektrotechnika pre BEV už nemá …. 🙂

Pridajte komentár