Lucid Air je rekordérom v EPA dojazde. Čo však ukázal test dojazdu pri rýchlosti cez 110 km/h?

1

Prvý elektromobil ambiciózneho amerického startupu Lucid Motors, Lucid Air, ktorý sa tento rok chystá aj do Európy, zaujal už „na papieri“. Veď vyniká v mnohých parametroch. Vrátane dojazdu, ktorý je podľa štandardizovaných cyklov najvyšší na svete v rámci sériových elektromobilov. A keďže sa už tento model vyrába a dodáva, začína sa objavovať čoraz viac testov. No a nedávno známy portál Insideevs otestoval reálny dojazd tohto modelu pri rýchlosti 70 mph (113 km/h), čo je v mnohých štátoch USA maximálna povolená rýchlosť na diaľnici.

Lucid Air bude časom dostupný v 4 verziách. Ich dojazd sa pohybuje v rozmedzí cca 650 až 837 km. A to podľa najprísnejšieho a najpresnejšieho štandardizovaného cyklu EPA. Aktuálne je pritom k dispozícii verzia s najvyšším dojazdom, a to až 837 km (EPA), v závislosti do veľkosti kolies.

Podmienky a nastavenia

Portál Insideevs otestoval práve verziu s najvyšším možným dojazdom, ktorá bola vybavená najmenšími dostupnými kolesami, t.j. s 19″ diskami. Test začínal pri teplote 10,5 °C a časom teplota vystúpila až k 20,5 °C, čo je teplota, ktorá je vo všeobecnosti považovaná za optimálnu pre batériu elektromobilu.

Pneumatiky modelu Lucid Air boli nahustené na výrobcom odporúčanú hodnotu. Klimatizácia kabíny vozidla bola nastavená na teplotu 20 °C, tak ako je tomu vždy pri tomto type testu od Insideevs. Rýchlosť 70 mph (113 km/h) bola „nakalibrovaná“ vďaka rôznym GPS aplikáciám, pričom sa zistilo, že tejto rýchlosti zodpovedá „tachometrová“ rýchlosť vozidla 72 mph. Tá tak bola nastavená v rámci tempomatu. Zdá sa však, že test bol uskutočnený v najefektívnejšom jazdnom režime, čo môže byť troška na škodu. Na druhej strane to ponúka predstavu o maximálnych možnostiach vozidla z hľadiska dojazdu.

Výsledky

Podľa Insideevs bola efektivita veľkého luxusného sedanu Lucid Air s rozmermi 4 975 x 1 939 x 1 410 x 2 960 (dĺžka x šírka x výška x rázvor) konzistentná. Väčšinou dosahovala hodnotu okolo 6,9 km/kWh a občas klesla na cca 6,75 km/kWh.

Počas testu bolo spotrebovaných „117+ kWh“ energie z batérie, ktorá má využiteľnú kapacitu 118 kWh. Potom ako palubný systém ukázal nulový stav kapacity batérie (0 % SoC), vozidlo prešlo ešte cca 10 km. A cca 5 km potom, ako bolo spotrebovaných 117 kWh energie.

No a k akému výslednému dojazdu to napokon viedlo? Insideevs uvádza 500 míľ, čo je 805 km. Tzn. cca 4-% rozdiel v porovnaní s „laboratórnym“ testovacím cyklom EPA. A to je určite výborný výsledok. Lucid Air je tak jasnou jednotkou v testoch dojazdu Insideevs pri rýchlosti 70 mph, keď prekonal doterajších lídrov – Tesla Model 3 Long Range (499 km) a Tesla Model S Plaid na 21″ kolesách (483 km).

Samozrejme, aj Insideevs priznáva, že ide o približné porovnanie, keďže nedokážu zabezpečiť identické podmienky pre všetky testované vozidlá. Každopádne asi niet pochýb o tom, že Lucid Air by rebríčku dominoval aj za podstatne horších podmienok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil s najdlhším dojazdom na svete sa má aj najrýchlejšie nabíjať, naznačuje test
Tesla ruší Model S Plaid+ s dojazdom cez 837 km. Musk dodatočne vysvetľuje dôvod
Lucid Air s dojazdom 830 km príde do Európy tento rok, potvrdil výrobca

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár