Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km

5

Automobilka Mercedes-Benz nás v predchádzajúcich týždňoch dopovala mnohými informáciami ohľadom svojho prvého dedikovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS, ktorý sa stane zároveň jej elektrickou vlajkovou loďou. A teraz po jeho premiére už vieme, že titul minimálne „elektrickej“ vlajkovej lode značky je zaslúžený.

Mercedes-Benz EQS je luxusný elektrický sedan, ktorý bude stáť po boku luxusnej ikony „Class S“ samostatne. Nejde totiž o žiadnu elektrickú verziu „eSka“. Toto úplne nové vozidlo vyrástlo na úplne novej platforme EVA, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily. A model EQS je vďaka nej prvým dedikovaným elektromobilom značky. Tzn., že od základu vznikol ako čisto elektrické vozidlo. A je to poznať.

Novinka sa môže pochváliť výbornou efektivitou, ktorú dokumentuje aj pomer kapacity batérie k dojazdu. EQS sa pritom môže oprieť aj o vynikajúcu aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,202. Podľa Mercedesu je vďaka tomu ich nový elektromobil svetovým rekordérom v aerodynamike, a to v kategórii sériových automobilov. A určite poteší aj jeho podpora softvérových aktualizácií na diaľku (OTA).

Čo sa týka rozmerov, luxusný elektrický sedan má tieto miery: 5 216 x 1 926 x 1 512 mm (dĺžka x šírka x výška). Batožinový priestor poskytne objem 610, resp. 1770 l (po sklopení zadných sedadiel).

Na začiatok 2 verzie

Spočiatku budú k dispozícii dve verzie, pričom obe sú vybavené kapacitne väčšou batériou s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh, ktorá zabezpečí dojazd až 770 km WLTP (zrejme menej výkonnej „zadokolke“). Na batérie modelu EQS pritom Mercedes poskytne záruku 10 rokov alebo 250 000 km.

Neskôr budú dostupné aj verzie s batériou s využiteľnou kapacitou 90 kWh. Ich dojazd však zatiaľ nepoznáme. Vráťme sa ale k prvým dvom avizovaným verziám. Jedná z nich ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 245 kW, krútiaci moment 568 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 s.

Výkonnejšia verzia s pohonom oboch náprav disponuje výkonom 385 kW, krútiacim momentom 855 Nm či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 s. Maximálna rýchlosť oboch verzií sa zastaví na hodnote 210 km/h. Ak sa vám tieto parametre náhodou mália, nezúfajte, neskôr totiž príde na trh aj verzia „Performance“ s výkonom 560 kW.

Nabíjanie

Čo sa týka nabíjania, Mercedes-Benz EQS podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 200 kW, prostredníctvom 400V elektrickej architektúry. Vďaka tomu má počas 15 min nabíjania na príslušne výkonnom zdroji získať energiu, ktorá zabezpečí dojazd 300 km (RWD), resp. 280 km (AWD). Z 10 na 80 % kapacity sa batéria s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh nabije za 31 min.

Model EQS môže byť vybavený príplatkovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 22 kW (nabitie z 10 na 100 % za 5 h). Štandardná 11-kWh „palubka“ to zvládne za 10 h. Novinka od Mercedesu bude tiež podporovať obojsmerné nabíjanie, avšak minimálne na začiatok len v Japonsku. Ďalším spôsobom ako „dobiť“ batériu je regeneratívne brzdenie, o ktoré sa postará rekuperačný systém s výkonom až 290 kW.

Interiér

Interiéru dominuje obrovský združený displej, ktorý opticky prepája 3 nezávislé obrazovky. Celý tento systém sa nazýva MBUX Hyperscreen a má šírku 141 cm. Uhlopriečka celej displejovej oblasti je pritom takmer 2 metre. Dotykové displeje podporujú haptickú spätnú väzbu.

Mercedes-Benz EQS dorazí na trh v auguste. Cenu však zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes predstavil svoj „vstupný“ elektromobil EQA a zverejnil slovenskú cenu
Mercedes-Benz eKTW je elektrická sanitka, ktorá sa chystá na európsky trh
Mercedes má zvažovať skoršie ukončenie výroby spaľovákov, ako sa pôvodne plánovalo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ja mám z dizajnu a dvojfarebnej karosérie zmiešané pocity! Je to ako maskovanie auta vo vývoji! Dúfajme, že týmto autom „poskočí“ technická úroveň BEV z EU, ktorá sa posunie aj na ostatné MB autá!

  2. Tá cena by ma fakt zaujímala. Nie že by som naň začínal šetriť, to určite nie, ale iba tak pre porovnanie s vlajkovou loďou Tesly, Model S…

  3. A ešte jedna vec ma mimoriadne zaujala – záruka na batériu:
    – 10 rokov, bežná záruka u iných značiek je 8 rokov (o 25 % viac)
    – 250 000 km, bežná záruka u iných značiek je 160 000 km (viac ako o 50 % viac).

    V praxi to znamená, že si kúpite 9 ročnú „ojazdeninu“ a ono to má baterku v záruke. Prémiové autá moc km nájazdu nemávajú…

    • Zadal som do filtra v autobazároch „vozidlá nad 200 000 km“. Výsledok – pár kusov. Iba zlomok % z ponuky.
      A ten Mercedes EQS by mal teoreticky ešte batériu v záruke! (Ak by mal menej ako 10 rokov).
      Nepochopiteľné…

Pridajte komentár