Mercedes má zvažovať skoršie ukončenie výroby spaľovákov, ako sa pôvodne plánovalo

3

Šéf koncernu Daimler uviedol, že ciele ohľadom podielu predaja elektromobilov Mercedes-Benz by mohli revidovať smerom nahor. Objavili sa tiež správy, že v prípade nemeckej prémiovej značky sa zvažuje podstatne skoršie ukončenie výroby spaľovacích áut, ako sa pôvodne plánovalo.

Čoraz viac automobiliek začína do svojich strategických plánov zahŕňať ciele, ktoré smerujú k ukončeniu vývoja či dokonca produkcie vozidiel so spaľovacími motormi. A medzi ne patrí aj Mercedes-Benz. Pôvodný plán nemeckej značky pritom hovorí až o roku 2039.

Nemecký portál Handelsblatt, ktorý urobil rozhovor so šéfom koncernu Daimler Olom Källeniusom, však prichádza so správou, že sa tak môže stať o 5 alebo 8 rokov skôr. Symbolom tejto zmeny by pritom mohla byť limuzína Mercedes-Benz triedy S, ktorá má prísť okolo roku 2028, a to už len ako elektromobil.

Dôležitosť by mali začať naberať platformy určené špeciálne pre plne elektrické modely, ako je EVA. Na nej vyrastú prvé dedikované elektromobily značky – veľké modely EQS a EQE vo variantoch sedan aj SUV. V tejto súvislosti pripomíname, že terajšie elektromobily od Mercedesu (EQC, EQV a EQA) vyrástli na platformách, ktoré boli primárne vyvinuté pre spaľovacie vozidlá.

Od roku 2025 prídu na trh aj menšie elektromobily nemeckej značky, ktoré vyrastú na ďalšej špecializovanej „elektrickej“ platforme – MMA. A to „kompakty“ (segment C) a vozidlá strednej triedy (segment D).

Revidovanie predajných plánov

Šéf Daimleru v rozhovore pre Handelsblatt naznačil, že by mohli v rámci značky Mercedes-Benz revidovať svoje predajné plány áut do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy) smerom nahor. Tie aktuálne hovoria o štvrtinovom podiele do roku 2025 a polovičnom podiele do roku 2030. Källenius pritom ale nechcel komentovať možné skoršie ukončenie výroby spaľovacích áut.

Uviedol však, že do roku 2030 očakáva, že ich elektromobily dosiahnu rovnaké marže ako spaľovacie vozidlá. Ak teda bude potrebný dopyt po elektromobiloch, Mercedes-Benz by nemal mať dôvod brzdiť predaje elektrických áut, navyše keď sa tiež predpokladá, že konektivita a súvisiace služby v rámci budúcich elektrických áut dokážu vykompenzovať straty zo servisovania týchto vozidiel, ktoré sú jednoduchšie na údržbu.

Zdroje: Electrive, Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi pracuje na harmonograme ukončenia výroby spaľovacích áut
Ford sa v rámci Európy pretransformuje na čisto elektrickú značku
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Nevyhnutná zmena pod tlakom!
    V USA Tesla 3 drasticky vypustila rybník s kaprami BMW3, Audi4 a Mercedes C. Predáva viac ako dinosaury dokopy.
    Podobný trend je aj v Číne. Možno ešte agresívnejší, pretože je tam veľa mladých technologicky orientovaných kupcov. A na rozdiel od Ameriky a Európy dramaticky rastie stredná trieda.
    Ešte šťastie, že majú zaostalú Európu. A predajú aj to, čo už inde nechcú…

  2. Ak prepadnú vedenia automobiliek panike, a prechod na BEV bude príliš rýchly, nastanú problémy s dostatkom nabíjacích bodov a energie v nich! Nedozvedáme sa v súčasnosti o rovnako smelých plánoch na budovanie nabíjacích sietí s trvalým dostatkom výkonu, tak ako sú smelé plány na prechod výroby na BEV v krátkom čase !!!

    • Čerstvá správa, aj VW aktuálne zmenil ciele podľa Michael Josta(Head of Group Strategy Product and CSO Volkswagen Brand)! Plánovaný podiel BEV na celkovej produkcii osobných áut v 2030 zvýšili z 50% na 70%! Je dosť možné, že aj toto číslo budú musieť revidovať. Hlavné argumenty sú v roku 2030: technicky dostupné 200 a viac kWh batériové packy. Cena v Európe vo všeobecnosti klesne v roku 2023-2025
      pod 100USD/kWh (cenová parita s ICE). Následne v roku 2030 bude pre viac ako 90% zákazníkov vyslovene ekonomicky nevýhodné kupovať ICE auto. Pre väčšinu bude najlacnejšou formou individuálnej dopravy elektrické taxi s virtuálnym šoférom 🙂

Pridajte komentár