Mercedes nám postupne odhaľuje informácie ohľadom svojho prvého dedikovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS. A aktuálne sa s nami podelil o špecifikácie svojej novinky, ktorá vznikla na základoch úplne novej platformy určenej špeciálne pre plne elektrické vozidlá.
Luxusný elektrický sedan Mercedes-Benz EQS bude dostupný s pohonom zadných aj všetkých kolies. V závislosti od verzie sa bude jeho výkon a krútiaci moment pohybovať v rozmedzí 245 až 385 kW, resp. 568 až 855 Nm, pričom Nemci naznačili ešte výkonnejšiu verziu – zrejme AMG. Maximálna rýchlosť „bežných“ verzií bude pritom obmedzená na 210 km/h.
Pod „kapotou“ elektrickej vlajkovej lode zo Stuttgartu nájdeme batériu s využiteľnou kapacitou 90 alebo 107,8 kWh. Verzia s najdlhším dojazdom ponúkne dojazd až 770 km (WLTP). To by znamenalo naozaj vynikajúcu efektivitu vozidla.
Za ňou môžeme určite hľadať aj špičkovú aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,202. Podľa Mercedesu je vďaka tomu ich nový elektromobil svetovým rekordérom v aerodynamike, a to v kategórii sériových automobilov.
Nabíjanie
Čo sa týka nabíjania, Mercedes-Benz EQS podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 200 kW, prostredníctvom 400V elektrickej architektúry. Vďaka tomu má počas 15 min nabíjania na príslušne výkonnom zdroji získať energiu, ktorá zabezpečí dojazd 300 km (WLTP).
Model EQS môže byť vybavený príplatkovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 22 kW. Bude tiež podporovať obojsmerné nabíjanie, avšak minimálne na začiatok len v Japonsku. Ďalším spôsobom ako „dobiť“ batériu je regeneratívne brzdenie, o ktoré sa postará rekuperačný systém s výkonom až 290 kW.
Potešiteľné je aj to, že systém batériového manažmentu bude podporovať OTA aktualizácie (bude ho tak možné vylepšovať na diaľku) a že batériu vozidla bude možné pred príchodom na nabíjaciu stanicu predhriať či ochladiť, aby sa zabezpečil optimálny nabíjací výkon, podobne ako je tomu v prípade áut Tesla.
Mercedes poskytuje na batériu svojej elektrickej novinky nadštandardnú záruku, a to 10 rokov alebo 250 000 km, pričom garantuje minimálnu zostatkovú kapacitu. Hodnotu však nezverejnil. Ďalšie špecifikácie ohľadom modelu Mercedes-Benz EQS sa dozvieme už čoskoro. V rámci oficiálnej premiéry, ktorá sa uskutoční 15. apríla. A na trh sa vozidlo dostane v auguste.
Zdroj: Daimler
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz EQS odhalil interiér a možnosti nabíjania
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka
Mercedes predstavil svoj „vstupný“ elektromobil EQA a zverejnil slovenskú cenu
10 komentárov
Koeficient odporu vzduchu 0,202 je neskutočná hodnota. Tá karoséria musí byť, v prenesenom význame slova, dobre „vybrúsená“.
K tomu tá záruka na batériu.
Ale najviac ma zaujal ten výkon rekuperácie, ktorý je dokonca vyšší ako maximálny výkon nabíjania. To je zrejme možné preto, že tento výkon je iba krátkodobý. A to (okrem nízkeho odporu vzduchu) tiež výrazne prispieva k vysokému dojazdu.
Dnes má každý elektromobil rekuperáciu energie pri brzdení, ale prakticky žiadna automobilka neudáva maximálny výkon rekuperácie. Tie hodnoty asi nebudú nejako extra oslnivé…
Veľmi by ma zaujímala cena. Pár dní treba ešte zrejme počkať, som totiž veľmi zvedavý na cenové porovnanie s „vynovenou“ Teslou model S.
Asi sa znova otvára éra, keď S trieda bola skvelá kúpa z druhej ruky a auto dlho a spoľahlivo slúžilo menej solventným majiteľom. Vzhľadom na množstvo antikolíznych asistentov, väčšina nehôd bude spôsobená druhou stranou a teda aj hradeným poistným plnením.
Pre väčšinu bude aj tak najvýhodnejšie robotaxi.
Tak po 9rokoch tradicny vyrobca aut (aj eSka) poraza novacika model S…
V čom? 770 wltp = 550-580 km epa a to pri baterii o 10kWh vacsej. Cena nižšia určite nebude. Všetky doteraz predstavene el. Mercedesy boli omylom. Ok možno koeficient 0,202 oproti 0,208. Radšej si počkam na realne testy ak robit unahlene zavery 😉
ano? a com? dilino…
Pre dilina…bolo to myslene tak, ze doteraz ziadny vyrobca nepredstavil konkurencne auto k modelu S…ale toto eqs bude skoro vo vsetkych parametroch lepsie, nie som fanusik mb…
A v čom ho poráža ? Na papieri…..takých už bolo…. A ten dojazd je realny akurát tak pri 70 km/h, inak treba rátať 65 percent ( ak niekto nonstop nehladká pedál )z uvádzaného dojazdu. Inak tesla predstavila 200 kw batériu už v roku 2017 v roadster. Takže reálne keby chcela, tak ju aj montuje do áut….
Pred „x“ rokmi som si ako mladý chalan kúpil 10 ročný FORD Scorpio 3 liter V6 s atmosferickým plnením.
Na danú dobu to bolo „delo“. Malo ABS – na danú dobu absolútna novinka, malo elektricky vyhrievané predné sklo a kopu ďalších noviniek, ktoré sú dnes samozrejmosťou.
To bolo kritiky z okolia – za tie peniaze si mohol mať nového Favorita, nie 10 ročnú „ojazdeninu“ atď.
Nikdy v živote som to neoľutoval. Bola to budúcnosť v praxi. Asi tak, ako keby som si dnes ako „menej solventný“ kúpil napríklad ojazdenú Teslu Model S, alebo trebárs mierne ojazdený Mercedes EQS…
Treba pochváliť snahu Mercedesu. Ale pre technicky zdatnejších je jasné, že stále sú technologicky ďaleko za Teslou. Navyše pri doháňaní konkurencii musíte vziať do úvahy vlastnú inovačnú rýchlosť a tá je podstatne pomalšia ako pri Tesle. Pre Mercedes však prichádza hlavná konkurencia z Číny a Kórei. Je tam zaujímavá kombinácia expertnej znalosti elektrických komponentov a nacionalizmu. Mladá generácia Aziatov považuje ich elektrické autá za rovnako dobré, alebo lepšie ako európske. To predstavuje výrazný odklon od tradičných nákupných preferencií v nie príliš vzdialenej budúcnosti a to v neprospech nemeckej prémie.